Gå til innhold

Deprimert?

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg helt tom innvendig, jeg dømmer fort andre folk og kommer fram til at ingen liker meg. Jeg er i en alder av 17. Da jeg leste over disse sidene, stemte det meste av det som var skrevet: Tretthet, slapphet, Redusert selvtillit,konsentrasjonsvansker og manglende initiativ.

Dette plager meg og tærer meg innvendig, det å føle at de ikke bryr seg enda jeg vet at det ikke er slik. Helst vil jeg gi skylden til andre.

Har fått appetitten oppe, dvs at jeg har lagt på meg mer enn normalt. Jeg sover urolig, men mye, jeg føler at jeg ikke er helt uthvilt etter en helg med sovn. Jeg sitter for det meste hjemmet, som vil si at jeg skulle ha gjort det meste av gjøremålene i skolen, men jeg klarer ikke, da føler jeg meg kvalm og oppgitt over at jeg ikke lenger klarer noe. Dette har foregått over en lengre tid. Er dette et tegn på depresjon? Og eventuelt hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102155-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg synes du skal bestille tid hos fastlegen din.

Det er ikke sikkert at du lider av depresjon men det kan være andre ting. Noen blodprøver vil hjelpe deg å eliminere sykdommer iallefall. Du bør kanskje be om en stoffskifte prøve også. Mye av det som du beskriver kan også komme av lavt stoffskifte.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102155-deprimert/#findComment-584225
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg synes du skal bestille tid hos fastlegen din.

Det er ikke sikkert at du lider av depresjon men det kan være andre ting. Noen blodprøver vil hjelpe deg å eliminere sykdommer iallefall. Du bør kanskje be om en stoffskifte prøve også. Mye av det som du beskriver kan også komme av lavt stoffskifte.

Lykke til!

Ja, dette er typiske symptomer på depresjon. Du fortjener ikke å ha det sånn, så jeg anbefaler deg å søke hjelp hos fastlegen din. H*n vil ogs utelukke medisinske problemer som jernmangel og lavt stoffskifte med blodprøver.

Fastlegen kan skrive ut medisin mot depresjon, og henvise deg videre til psykiater eller psykolog som kan gi deg samtalebehanlding .

Håper du søker hjelp, og at det går bedre for deg etter hvert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102155-deprimert/#findComment-584613
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...