Gjest rota Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Min far er midt i 70 årene, og har tidligere vært en uredd type. Aldri hatt problemer med å snakke med folk, kjente eller ukjente. Men nå har han forandret seg. Mine foreldre bor langt unna, og er på besøk sjelden. For noen uker siden var familien bedt i bryllup. Min far ville ikke være med, først ikke en gang hit til Oslo, men vi fikk overtalt ham til og bli med hit til slutt. Han satt da alene i min leilighet mens resten av familien var i selskap. Jeg stusset først litt, for dette er jo ikke likt ham, men tenkte at mannen må jo få gjøre som han vil. Da de skulle dra igjen fra meg, så skulle jeg kjøre dem til Bussterminalen. Far prøvde og spørre meg om det ikke var kortere å kjøre til en annen holdeplass. Jeg sa at det var det ikke, og mor sa at det ble lengre for meg osv. Da ble han sint på henne og sa at hun var så sta osv. Jeg begynte og få mistanke, og den ble bekreftet like før vi skulle dra for da fikk han problemer med magen. Måtte løpe på do flere ganger. Da jeg bestemte at vi skulle dra på en annen holdeplass så jeg far letnet og mageproblemene forsvant. Har han fått angst for store folkemengder eller noe slikt? Mitt spørsmål er egentlig, hva er det som gjør at en mann forandrer seg på sine eldre dager til en som ikke ligner ham i det hele tatt. Han har også blitt mer aggressiv, og veldig kritisk til alt. Nærmest konstant irritert over noe. Min mor ble også overrasket, hun ville ikke tro at han var redd for noe, men skjønte etterhvert at det ikke var en tilfeldig mageproblem. Han var så redd at han tok feil inngang når han skulle tilbake på do etter at vi var gått ut. Men han sa ingenting om at han var redd for noe, han er en veldig stolt mann, selv om han nok skjønte at jeg skjønte hvor landet lå. Jeg har snakket med mor og bedt henne snakke med ham om det, men det vil hun ikke. Jeg er litt redd at det kan utvikle seg til at han ikke tørr noenting til slutt. Hva kan årsaken være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102216-min-far-har-f%C3%A5tt-angst-p%C3%A5-sine-gamle-dager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.