Gjest arbeidstaker Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Etter flere år med stress, press, fysisk sykdom (nå frisk) og traumer er jeg sykemeldt pga av psyken. Ble litt i meste laget... Ett av hovedproblemene er at jeg har meget lav stresstoleranse, lite energi. Fungere til et visst punkt, så er det som det kommer en avknapp i kropp og følelser. Går til psykomotorisk fysioterapeut og psykolog. Får i tillegg god støtte av fastlege. Har godt utbytte av behandling og det går fremover, men det er vanskelig å si når jeg blir helt bra. Om jeg noen gang blir det, legen er mer optimist enn meg. (Sykemeldt / Rehabpenger i ca 1 1/2 år.) Jeg har hele tiden prøvd å jobbe et visst minimum og aldri vært langvarig fulltidssykemeldt. Jeg begynte i min nåværende jobb (100%) etter at jeg var fysisk frisk og før jeg gikk på den psykiske baksmellen, som kom som en overraskelse. Jeg har ett smalt yrke og det er ikke lett å finne vikarer. Faktisk har min arbeidsgiver ikke skaffet vikar til meg. Så jeg har altså prøvd å holde hjulene i gang på deltid. Dessverre har jeg ikke klart det helt. Dessuten har jeg iblant vært 100% sykemeldt fra 1 dag til 2 uker, dvs ustabil arbeidskraft. Jeg har prøvd å hele tiden gi arbeidsgiver den informasjon han trenger. Føler ikke at det er så stor forståelse for min situasjon, at jeg sees på som en unnasluntrer. Etter siste 100% sykemelding (en uke) ble jeg skjelt ut da jeg kom tilbake til jobb. Min avdeling "råtner på rot" pga av meg. (Sjefen sa han ikke var sint, han bare gav utløp for sin frustrasjon.) Jeg spurte om de helst så at jeg sluttet, men fikk ikke noe svar på det. Det kan sikkert sies mye om rettigheter og plikter i denne sammenhengen, men det siste jeg ønsker er krig og konflikt. Økonomisk er det jo best å jobbe deltid, men det er en stor belastning å gå på jobb og føle på konstant missnøye. Jeg er livredd for å være borte og har gått på jobb med influensa og 38-39 i feber, men iblant har jeg bare ikke klart det. Føler at jeg ødelegger for min arbeidsgiver. Kan det være en mulighet å gjøre en avtale om at jeg ikke jobber på et år, så er de friere til å ansette en vikar over lengre tidsrom (enklere). Så kan jeg ta noe videreutdanning i krabbefart i mellomtiden så jeg ikke bare går hjemme. Det er mye som er relevant, yrkesmessig nyttig og realistisk. Vil trygdekontoret få helt hikke om man kom med et slikt forslag? Er det mulig på rehabiliteringspenger? Vil arbeidsgiver få problemer om trygdekontoret får snusen i historien? Er denne idéen helt tåpelig, eller er det noe som kan være verdt å prøve? Da vil mine opp- og nedturer ikke ramme annet enn mine egne studier. Slik det er nå trenger jeg nesten valium for å orke å gå inn døra på jobben. Jeg liker yrke mitt og kommer ikke på noe annet som vil fungere bedre for meg. Jeg bare greier ikke å være tilstrekkelig til stedet for min arbeidsgiver for tiden samme hvor hardt jeg prøver. Takknemlig for svar. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102230-nhd-ikke-velkommen-p%C3%A5-jobben-hva-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det første som slår meg er at du skulle ha hatt aktiv sykemelding. Da er du i realiteten sykemeldt, med full sykepenger fra trygdekontoret. Samtidig må trygdekontoret i samarb. med din arbeidsgiver sette opp en avtale om hvilke arbeidsoppgaver du skal ha. Meningen med dette er at det skal foretas en utprøving av din arebidsevne, slik at oppgavene kan tilpasses deg. Ettersom du mottar din "lønn" fra trygdekontoret , har ikke arb.giver noen utgifter på dette. Han kan derfor ta inn en vikar i tillegg til deg. Drøft denne ordningen med din fastlege og trygdekontor og igjen arbeidsgiver. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102230-nhd-ikke-velkommen-p%C3%A5-jobben-hva-n%C3%A5/#findComment-584871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest arbeidstaker Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det første som slår meg er at du skulle ha hatt aktiv sykemelding. Da er du i realiteten sykemeldt, med full sykepenger fra trygdekontoret. Samtidig må trygdekontoret i samarb. med din arbeidsgiver sette opp en avtale om hvilke arbeidsoppgaver du skal ha. Meningen med dette er at det skal foretas en utprøving av din arebidsevne, slik at oppgavene kan tilpasses deg. Ettersom du mottar din "lønn" fra trygdekontoret , har ikke arb.giver noen utgifter på dette. Han kan derfor ta inn en vikar i tillegg til deg. Drøft denne ordningen med din fastlege og trygdekontor og igjen arbeidsgiver. Lykke til. Takk for svar. Er allerede utprøvd og oppbrukt. Det er ikke arbeidsoppgavene i seg selv som er problemet. Vi trenger ikke hjelp av trygdekontoret til det. Problemet er at jeg ikke er der tilstrekkelig med tid i forhold til arbeidsmengde. Om det skal ha noen hensikt å være der, må det være for å jobbe. Med en vikar vil jeg fort være overflødig. Om jeg først jobber, vil jeg ha lønn. Rehab.penger utgjør bare 2/3 av vanlig lønn. Det vil være bedre å skaffe seg bedre kompetanse og bruke tiden til noe nyttig, enn å gå på jobben å daffe uten ansvar for noe. Dessuten har det gått seg så surt på jobben at det vil være bedre med for alle parter med en pause. Det er langt mellom Trygdekontorets fagre tiltak og hva som er praktisk mulig på en arbeidsplass. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102230-nhd-ikke-velkommen-p%C3%A5-jobben-hva-n%C3%A5/#findComment-584927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.