Gå til innhold

FU: er det ok å amme på offentlig sted?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tigertrollet

Jeg ammer ikke barn, men jeg uttaler meg allikevel fra den andre siden..

Jeg synes faktisk det kan være upassende og en for privat sfære i enkelte settinger. Det er greit å være litt diskré etter min mening.

Ja, jeg vet at det "er så naturlig", men det føles ikke alltid så jævlig naturlig for de rundt hvis noen uten forvarsel slenger frem puppen over bordet. Diskrésjon er tingen..

Hvis det klør i musa mi så klør jeg tilbake relativt diskré -jeg stapper ikke hånda i buksa og scratcher;-)

Annonse

Gjest Iznogood

Så du mener man bør ta seg en runde på kafèn og spørre alle som sitter der om det er greit?

Kan jo spørre betjeningen om det finnes et rom for anledningen. Dersom jeg satt på en kafè og hadde kjøpt meg en Ringnes og et rekesmørbrød ville jeg raskt ha mistet matlysten om dama på bordet ved siden av begynte å amme ungen sin. Jeg hadde nok bedt om å få tilbake pengene dersom ungen etterpå gulpet surt i retning meg, tenker jeg. Selvom det er naturlig for deg, er det ikke like naturlig for meg :-)

Kan jo spørre betjeningen om det finnes et rom for anledningen. Dersom jeg satt på en kafè og hadde kjøpt meg en Ringnes og et rekesmørbrød ville jeg raskt ha mistet matlysten om dama på bordet ved siden av begynte å amme ungen sin. Jeg hadde nok bedt om å få tilbake pengene dersom ungen etterpå gulpet surt i retning meg, tenker jeg. Selvom det er naturlig for deg, er det ikke like naturlig for meg :-)

Nå skal selvsagt ikke jeg begynne å leke feminist og kjempe for kvinnens rett til amming og pumping, da jeg jo egentlig gir faen, men jeg ser ikke helt problemet :)

Hvis man er nødt, og hvis man er diskret.

Jeg har sett eksempler på jur på størrelse med de på en premiert Rødkolle-ku, brettet ut midt i travleste handlegata på kjøpesentere.

Har du en bluse eller skjorte på deg, er det da ikke nødvendig å flenge den opp på vid vegg som om det var låvesalg!???

Gjest Iznogood

Nå skal selvsagt ikke jeg begynne å leke feminist og kjempe for kvinnens rett til amming og pumping, da jeg jo egentlig gir faen, men jeg ser ikke helt problemet :)

ser ikke helt problemet

Nei, men jeg kan synes at noe er direkte kvalmt, uansett hvor naturlig det er. Jeg er ikke vokst opp med mindre søsken og har ikke opplevd dette som naturlig i min familie. Ser jo muligheten for at jeg kan venne meg på det, men ikke slik det er pr i dag.

Ja - det er noe jeg ikke tenker over et halvt sekund engang....

Herregud - vi får da tross alt slengt pupper i synet på oss både i bladhylla på narvesen og på flere reklameplakater ++ -så hvorfor skulle det være et problem at noen ammet, liksom? Puppen synes jo nesten ikke engang...genser/ bluse dekker jo tross alt det meste av det som ikke babyens hode skjuler.

[disclaimer: har ikke barn selv]

Annonse

ser ikke helt problemet

Nei, men jeg kan synes at noe er direkte kvalmt, uansett hvor naturlig det er. Jeg er ikke vokst opp med mindre søsken og har ikke opplevd dette som naturlig i min familie. Ser jo muligheten for at jeg kan venne meg på det, men ikke slik det er pr i dag.

Jeg har heller ikke vokst opp med sånt, og jeg synes kvinnebryster i sammehengen melk er usjarmerende, men jeg kan lissom ikke se noe galt i det...

Menmen... meg om det.

Jepp.

Vel, kanskje ikke nå lengre, vesla er 2,5. Nå foregår det i privatlivets ro og fred.

Men sånn .. da hun var 0-2 var det null problem for meg. Hvis hun ikke ble sint fordi hun ikke fikk brette frem begge og kose med den andre. Eller noe.

*sukk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...