Gå til innhold

Epilepsi og adopsjon

Anbefalte innlegg

Gjest Fullkommen lykke

Jeg ser at det er skrevet innlegg vedrørende dette for noen dager siden. Jeg ble gledelig overrasket over å lese at en enslig søker med epilepsi har blitt godkjent, og har fått barn.

Det er ikke mere enn 2 1/2 år siden min mann og jeg fikk avslag i SUAK pga min epilepsi. Jeg var da godt regulert med medisin, hadde ikke hatt anfall på over 2 år, og hadde sertifikat. Avslaget ble begrunnet kun med min epilepsi!

Da vi fikk avslaget var min mann 45 år og jeg 43 år, det var derfor vår siste mulighet til å få barn trodde vi. Avslaget var derfor et hardt slag for oss!!

Men under over alle under, livet hadde noe i bakhånd til oss!! Noen måneder etter avslaget ble vi ringt opp av sosialkontoret og spurt om vi var interessert i å være fosterforeldre. Saksbehandlerne våre der hadde hele tiden sett på oss som svært velegnede foreldre, og hadde gitt oss anbefaling da vi søkte adopsjon.

Det var ikke akkurat fosterforeldre vi hadde tenkt oss å bli, men etter nøye overveielse sa vi ja til det.Etter noen runder med kursing,godkjenninger osv. fikk vi forespørsel om vi ville ta imot en liten gutt, han var bare 2 uker gammel. Vi fikk klar beskjed om at det var usikkert om vi kunne beholde han hele oppveksten, selvom det var sannsynlig i dette tilfellet. Vi tok i mot han med bevrende hjerte. Det har vi aldri angret på. Vi har nettopp fått adoptere han! Vi har også nylig fått ei lita jente, også hun 2 måneder gammel. Som sist vet vi ikke hvor lenge vi får beholde henne, men sånn det ser ut nå er det meningen at hun skal bo hos oss hele oppveksten. Sannsynligheten er stor for at vi får adoptere også henne.

Hadde bare så lyst til å fortelle denne lykkelige lille historien, og ønsker alle andre foreldre og blivende foreldre LYKKE TIL med sine små!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102347-epilepsi-og-adopsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Så glad jeg blir over å høre sånt! Jeg lever hele tiden under "enn-hvis-terroren" og har tenkt mange ganger med gru på hvordan jeg skal klare å leve hvis vi ikke blir godkjent hos BUFA. For uten barn blir ikke aktuelt!

Derfor gleder det meg å få vite at det finnes andre muligheter, andre veier å gå.

Lykke til videre med barna!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102347-epilepsi-og-adopsjon/#findComment-586754
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...