Alpt Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Helt greit så lenge man får 2 prikker for å kjøre med nærlys og tåkelys samtidig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenning Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 NEI. Ennå et idiotisk forslag i overvåkningssamfunnet Norge. Her blir det stor forskjell på Jørgen hattemaker og Kjell Inge Røkke. Har du penger og en god advokat vil du klare deg unna prikker. Det kommer til å ende med at mengder av folk kjører uten førerkort. Nå er det på tide at "rettsstaten Norge" tar seg av forbryterne og slutter å i klå på bagateller. Hva blir neste tåpelige innspill fra Samferdsel? Bare se på fartsgrenser, de skal reguleres av en haug senile, gamle alderdemente direktører i Statens veivesen som synes alt over 40 km i timen er fort.:-)) GGGGRRRRRRRRRRRRRRRR 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 NEI. Ennå et idiotisk forslag i overvåkningssamfunnet Norge. Her blir det stor forskjell på Jørgen hattemaker og Kjell Inge Røkke. Har du penger og en god advokat vil du klare deg unna prikker. Det kommer til å ende med at mengder av folk kjører uten førerkort. Nå er det på tide at "rettsstaten Norge" tar seg av forbryterne og slutter å i klå på bagateller. Hva blir neste tåpelige innspill fra Samferdsel? Bare se på fartsgrenser, de skal reguleres av en haug senile, gamle alderdemente direktører i Statens veivesen som synes alt over 40 km i timen er fort.:-)) GGGGRRRRRRRRRRRRRRRR "Avgjørelsene om å gi prikker skal være objektive, ikke innebære skjønn som kan gi advokatmat." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Burde kanskje nevnt det til bassisten, som såvidt jeg har forstått er SV'er. De kritiserer jo høylydt denne tre-ganger'n i USA, der tre forseelser kan gi livstid. Nå applauderer han samme modellen i praksis her hjemme. Jepp, snart får du livstid får å ha pisset på fortauet tre lørdager på rad. Fløtt te Sverige, det gjør fan mæ jeg. Lukke til, Khan. Sverige har hatt prikksystem i mange år i likskap med England, Finland, Tyskland og Frankrike. Prikksystemet er under vurdering sentralt i EU, og blir det vedteke får vi det tredd over huet uansett gjennom EØS-avtalen eller eit eventuelt EU-medlemskap. I høve til problematikken med dei som køyrer lite eller mykje; Dersom ein ikkje bryt reglane, så er det ikkje mogleg å få prikk. Det er det same om ein køyrer 50.000 eller 1000 kilometer i året. Eg ser ikkje problemet, dersom du ikkje hevdar at køyring på raudt ljos og bryting av fartsgrensa er naudsynt som yrkessjåfør? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Er det mere greit at yrkessjåfører bryter trafikkreglene, enn at folk i andre yrker gjør det? "Er det mere greit at yrkessjåfører bryter trafikkreglene, enn at folk i andre yrker gjør det?"...- Kjære, vakre vene, hvordan klarte du å lese dette ut av min innvending? Hvor har jeg engang antydet at "det er greit" å bryte regler fordi en er yrkessjåfør? Les én gang til, så vil du kanskje forstå at jeg sikter til hvor urettferdig denne ordningen slår ut. Poenget er at at yrkessjåfører er ute på veien til alle døgnets tider og må leve med folk som ikke er så rutinerte som dem selv, og sjansene for at de havner opp i noe er betraktelig større enn for en som bare er ute en gang i uken for å levere lottokupongen sin, om du skjønner hva jeg mener. Vi har allerede et regelverk som kan ta seg av ukultur i trafikken, som ikke favoriserer verken tante Olga med Skoda'n eller Harry Trailer. Faktisk risikerer Harry Trailer å få yrkesforbud hvis han forgår seg i trafikken, uten noen prikk-ordning. Dette er ikke annet en én av mange politiske blindgjengere som viser hvor inkompetente norske myndigheter er. Og hvor impotente norske bilorganisasjoner og Transportarbeiderforbundet er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 "Er det mere greit at yrkessjåfører bryter trafikkreglene, enn at folk i andre yrker gjør det?"...- Kjære, vakre vene, hvordan klarte du å lese dette ut av min innvending? Hvor har jeg engang antydet at "det er greit" å bryte regler fordi en er yrkessjåfør? Les én gang til, så vil du kanskje forstå at jeg sikter til hvor urettferdig denne ordningen slår ut. Poenget er at at yrkessjåfører er ute på veien til alle døgnets tider og må leve med folk som ikke er så rutinerte som dem selv, og sjansene for at de havner opp i noe er betraktelig større enn for en som bare er ute en gang i uken for å levere lottokupongen sin, om du skjønner hva jeg mener. Vi har allerede et regelverk som kan ta seg av ukultur i trafikken, som ikke favoriserer verken tante Olga med Skoda'n eller Harry Trailer. Faktisk risikerer Harry Trailer å få yrkesforbud hvis han forgår seg i trafikken, uten noen prikk-ordning. Dette er ikke annet en én av mange politiske blindgjengere som viser hvor inkompetente norske myndigheter er. Og hvor impotente norske bilorganisasjoner og Transportarbeiderforbundet er. Jeg leste ikke det ut fra hva du hadde skrevet. Det var et ærlig og redelig spørsmål, som du forøvrig svarte ganske greit på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Lukke til, Khan. Sverige har hatt prikksystem i mange år i likskap med England, Finland, Tyskland og Frankrike. Prikksystemet er under vurdering sentralt i EU, og blir det vedteke får vi det tredd over huet uansett gjennom EØS-avtalen eller eit eventuelt EU-medlemskap. I høve til problematikken med dei som køyrer lite eller mykje; Dersom ein ikkje bryt reglane, så er det ikkje mogleg å få prikk. Det er det same om ein køyrer 50.000 eller 1000 kilometer i året. Eg ser ikkje problemet, dersom du ikkje hevdar at køyring på raudt ljos og bryting av fartsgrensa er naudsynt som yrkessjåfør? "Eg ser ikkje problemet, dersom du ikkje hevdar at køyring på raudt ljos og bryting av fartsgrensa er naudsynt som yrkessjåfør?" Jeg må si at jeg er rørt over din klokkertro på det norske rettsystem og det faktum at yrkessjåfører kan slå seg til ro med at det bare er å være snill og grei, så går allting godt. Forøvrig registrerer jeg jo at EØS har blitt en slags søppelkasse for teite regler som tres nedover hodene på Ola Dunk for at han skal få selge den sure fisken sin til spanjakker og italianos. Forøvrig ser jeg ikke noen poll fra deg som kan gi en pekepinn på hvorvidt dette er noen suksess i de landene du nevner her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArneAnd Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg synes det er helt suverent. Forhåpentligvis fører det til bedre plass på veiene for hensynsfulle, stødige og sympatiske sjåfører som meg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Glemte en r. r. Sånn. Er du ikke pro-pikk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg er ikke regel- eller kotrollkåt. Men jeg har ikke noe problem med å overholde gjeldene lover og regler. Når det finnes trafikkregler og disse brytes, så må det helt klart komme en form for reaksjon på det hvis en blir tatt. Når det gjelder villmannskjøring som en del ungdom bedriver, så viser det kanskje at de ikke er klar for å bli sluppet ut i trafikken. Jeg er ikke stolt av at jeg har vært en av disse selv. Kanskje burde aldersgrensen vært hevet. Hvis en ikke er moden nok til å forstå konsekvensene av villmannskjøring, så bør en ikke kjøre bil. Bilkjøring bør ikke være noe prøve/feile/erfare så lenge det kan gå- og går utover livet og helsen til andre mennesker. Dersom du bryter trafikkreglene og blir tatt, får du forenklet forelegg eller bot, og/eller mister lappen/havner i fengsel. Er du ikke klar over dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Dersom du bryter trafikkreglene og blir tatt, får du forenklet forelegg eller bot, og/eller mister lappen/havner i fengsel. Er du ikke klar over dette? Selvsagt vet jeg det, men jeg ser ikke noe problem ved å ha prikkesystemet i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-587489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 "Eg ser ikkje problemet, dersom du ikkje hevdar at køyring på raudt ljos og bryting av fartsgrensa er naudsynt som yrkessjåfør?" Jeg må si at jeg er rørt over din klokkertro på det norske rettsystem og det faktum at yrkessjåfører kan slå seg til ro med at det bare er å være snill og grei, så går allting godt. Forøvrig registrerer jeg jo at EØS har blitt en slags søppelkasse for teite regler som tres nedover hodene på Ola Dunk for at han skal få selge den sure fisken sin til spanjakker og italianos. Forøvrig ser jeg ikke noen poll fra deg som kan gi en pekepinn på hvorvidt dette er noen suksess i de landene du nevner her. "Jeg må si at jeg er rørt over din klokkertro på det norske rettsystem og det faktum at yrkessjåfører kan slå seg til ro med at det bare er å være snill og grei, så går allting godt." Det er berre å la vera å bryta reglane. Dei er rimeleg klåre. Står det 60 på eit forbudtskilt, så er det berre å la vera å køyra i 80, så går det faktisk greit. Eg har vore yrkessjåfør i 5 år med både tyngre og lettare køyrety, og såg det ikkje som noko problem å la vera å bryta trafikkreglane då som no. - At eg medvite gjorde det ved eit par høve, er ei heilt anna sak. Det var mitt val, og eg måtte betale for det. Korleis prikksystemet har funka i andre land har eg ikkje filla peiling på, og eg har ingen interesse av å finna det ut. Eg synsar på området, og blir systemet innført er det greit, blir det ikkje innført, så er det også greit. - Eg ser berre dette som ein måte å bli kvitt nokre idiotar i trafikken - for dei er det nok av. - Og ja, dei er flest blant dei som berre brukar bilen når dei leverer lottokupongen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-588088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Kahn Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 "Jeg må si at jeg er rørt over din klokkertro på det norske rettsystem og det faktum at yrkessjåfører kan slå seg til ro med at det bare er å være snill og grei, så går allting godt." Det er berre å la vera å bryta reglane. Dei er rimeleg klåre. Står det 60 på eit forbudtskilt, så er det berre å la vera å køyra i 80, så går det faktisk greit. Eg har vore yrkessjåfør i 5 år med både tyngre og lettare køyrety, og såg det ikkje som noko problem å la vera å bryta trafikkreglane då som no. - At eg medvite gjorde det ved eit par høve, er ei heilt anna sak. Det var mitt val, og eg måtte betale for det. Korleis prikksystemet har funka i andre land har eg ikkje filla peiling på, og eg har ingen interesse av å finna det ut. Eg synsar på området, og blir systemet innført er det greit, blir det ikkje innført, så er det også greit. - Eg ser berre dette som ein måte å bli kvitt nokre idiotar i trafikken - for dei er det nok av. - Og ja, dei er flest blant dei som berre brukar bilen når dei leverer lottokupongen. "Eg synsar på området..." Det gjør jeg også, og jeg synes det hele er no tull. Vi har et regelverk som fungerer bra dersom det satses på å ha folk til å håndheve det. (Hysj, Dørum sover!) Jeg kan ikke begripe at noen vil ha et system som stigmatiserer folk på en måte som er så til de grader urettferdig. Hva blir det neste da? Nei, basse, idiotene i trafikken blir du ikke kvitt på denne måten. Du vet like godt som jeg at de vil fortsette sin ville ferd til de ender i fronten din eller min en dag, eller naboens. Enten fordi de er fulle av ungdommelig overmot, eller fordi de er fulle av ulovlige substanser. All verdens prikker spiller ingen rolle for disse. Og en annen ting, basse, irriterer andre trafikkanter deg så mye at du vil innføre et idiotisk system som en dag kan ramme deg selv? Ja, for du er vel ikke feilfri? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-588560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 "Eg synsar på området..." Det gjør jeg også, og jeg synes det hele er no tull. Vi har et regelverk som fungerer bra dersom det satses på å ha folk til å håndheve det. (Hysj, Dørum sover!) Jeg kan ikke begripe at noen vil ha et system som stigmatiserer folk på en måte som er så til de grader urettferdig. Hva blir det neste da? Nei, basse, idiotene i trafikken blir du ikke kvitt på denne måten. Du vet like godt som jeg at de vil fortsette sin ville ferd til de ender i fronten din eller min en dag, eller naboens. Enten fordi de er fulle av ungdommelig overmot, eller fordi de er fulle av ulovlige substanser. All verdens prikker spiller ingen rolle for disse. Og en annen ting, basse, irriterer andre trafikkanter deg så mye at du vil innføre et idiotisk system som en dag kan ramme deg selv? Ja, for du er vel ikke feilfri? "Og en annen ting, basse, irriterer andre trafikkanter deg så mye at du vil innføre et idiotisk system som en dag kan ramme deg selv?" Eg har hatt lappen i 15 år, og faktum er at dersom dette systemet hadde eksistert heile tida, så hadde eg ikkje fått ein einaste prikk i løpet av dei siste 10 åra. Det er ingen grunn til å tru at eg vil få det etter at systemet evt. er innført, men om eg skulle få ein prikk eller tjue, så er det i så fall min eigen feil. Eg vil ikkje gå rundt og skulda på "systemet" fordi eg køyrde for fort eller køyrde på raudt ljos. "Ja, for du er vel ikke feilfri" Nei, det har eg på ingen måte sagt. Eg viser fingeren til idiotar i trafikken, f.eks. Men det er ikkje vanskeleg å ikkje bryta trafikkreglane. Synst verkeleg du det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-588651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Det jeg ikke forstår er hvorfor dette skal gjøres gjeldende for trafikksyndere og ikke for andre kriminelle. Skal dette innføres for de som bryter trafikkloven, så burde det også innføres for andre forbrytelser. For alle andre forbrytelser så er det jo det omvendte som skjer - man får "kvantumsrabatt". Jeg kan derfor ikke være enig i at man innfører et system som behandler en type lovovertredelser nøyaktig på motsatt måte som alle andre lovovertredelser. Men gjøres det også gjeldende for andre lovovertredelser, så skal jeg hilse det nye straffeutmålingssystemet velkommen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-588701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Selvsagt vet jeg det, men jeg ser ikke noe problem ved å ha prikkesystemet i tillegg. Bør det ikke da også gjelde ved gjentagelse av andre kriminelle handlinger? Slik det nå er så får du jo kvantumsrabatt for mange kriminelle forhold! Og det er stikk i strid med det man nå innfører for trafikkovertredelser. DET er i hvert fall ikke lik behandling for forkjellige typer handlinger som strider mot norsk lov..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-588707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Det jeg ikke forstår er hvorfor dette skal gjøres gjeldende for trafikksyndere og ikke for andre kriminelle. Skal dette innføres for de som bryter trafikkloven, så burde det også innføres for andre forbrytelser. For alle andre forbrytelser så er det jo det omvendte som skjer - man får "kvantumsrabatt". Jeg kan derfor ikke være enig i at man innfører et system som behandler en type lovovertredelser nøyaktig på motsatt måte som alle andre lovovertredelser. Men gjøres det også gjeldende for andre lovovertredelser, så skal jeg hilse det nye straffeutmålingssystemet velkommen! Er enig i det. No er det jo slik at ein får kvantumsrabatt for trafikkforseelser også... Eg fekk tre bøter samtidig i 1990; for kryssing av sperrelinje, for fart og for ikkje å ha førarkortet med. Såvidt eg hugsar måtte eg betale den dyraste + gjennomsnittsprisen av dei andre to. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-588717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 "Og en annen ting, basse, irriterer andre trafikkanter deg så mye at du vil innføre et idiotisk system som en dag kan ramme deg selv?" Eg har hatt lappen i 15 år, og faktum er at dersom dette systemet hadde eksistert heile tida, så hadde eg ikkje fått ein einaste prikk i løpet av dei siste 10 åra. Det er ingen grunn til å tru at eg vil få det etter at systemet evt. er innført, men om eg skulle få ein prikk eller tjue, så er det i så fall min eigen feil. Eg vil ikkje gå rundt og skulda på "systemet" fordi eg køyrde for fort eller køyrde på raudt ljos. "Ja, for du er vel ikke feilfri" Nei, det har eg på ingen måte sagt. Eg viser fingeren til idiotar i trafikken, f.eks. Men det er ikkje vanskeleg å ikkje bryta trafikkreglane. Synst verkeleg du det? Du er nok en ordentlig villmann du Basse, der du cruiser rundt med glorie på hodet og fingern i været. Ikke brutt en trafikkregel på 10 år? My foot! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-588804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
conan Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Det er greit nok, men administrasjonen av det vil jo selvsagt kreve 22760 nye offentlig ansatte.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-588812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hele systemet oser av galskap satt i system, barnehagemetalitet og overdivelser. (slik vi desverre er altfor godt tjent med etter velselvis å ha vært styrt av sosialister og kristenfanatikere i flere decenier). Fra før av har vi verdens laveste fartsgrenser og verdens strengeste straffer for å bryte de lave fartsgrensene, i tilegg til beinhard og rådyr kjøreopplæring. Enda er det pokker ikke nok ! Nå skal man altså til å ta fra folk yrkene sine hvis de f.eks. glemmer sette på blinklyste i en høyresving, eller får et halvt hjul på gul sperrelinje. Det er snart på tide med et folkelig opprør mot det diktaturet forkledd som folkestyre vi har her til lands ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102418-klart-for-prikksystem-greit-for-deg/page/2/#findComment-588847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.