Gå til innhold

Klart for prikksystem. Greit for deg?

Anbefalte innlegg

Du er nok en ordentlig villmann du Basse, der du cruiser rundt med glorie på hodet og fingern i været. Ikke brutt en trafikkregel på 10 år? My foot!

Det hender vel no og då at eg køyrer over fartsgrensa, men eg har hittil ikkje blitt tatt for det. Eg har ikkje bil eg kan køyra så jævlig fort med heller, så det avgrensar seg naturleg.

Eg reknar ikkje med at politiet vil bli meir aggressive på handhevinga av reglane sjølv om straffa blir annleis.

Forøvrig har eg skjønt at du blir frykteleg provosert av mine innlegg i og med at du setter glorien på hovudet mitt i kvart einaste svar til meg. Du om det. Eg ser ingen grunn til at eg skal slutte å bruka personlege røynsler som grunnlag for meiningar i innlegg, sjølv om dette i dine auger er å glorifisere meg sjølv. Hersketeknikken din funkar ikkje, og du framstår i grunnen berre som sur og bitter. Be my guest...

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bassisten

10

• double

9

• nick

6

• Mr Kahn

6

Mest aktive i denne tråden

"Og en annen ting, basse, irriterer andre trafikkanter deg så mye at du vil innføre et idiotisk system som en dag kan ramme deg selv?"

Eg har hatt lappen i 15 år, og faktum er at dersom dette systemet hadde eksistert heile tida, så hadde eg ikkje fått ein einaste prikk i løpet av dei siste 10 åra. Det er ingen grunn til å tru at eg vil få det etter at systemet evt. er innført, men om eg skulle få ein prikk eller tjue, så er det i så fall min eigen feil. Eg vil ikkje gå rundt og skulda på "systemet" fordi eg køyrde for fort eller køyrde på raudt ljos.

"Ja, for du er vel ikke feilfri"

Nei, det har eg på ingen måte sagt. Eg viser fingeren til idiotar i trafikken, f.eks. Men det er ikkje vanskeleg å ikkje bryta trafikkreglane. Synst verkeleg du det?

«-Eg viser fingeren til idiotar i trafikken, f.eks. Men det er ikkje vanskeleg å ikkje bryta trafikkreglane. Synst verkeleg du det? -»

Jeg er en ganske sindig person (tro det eller ei) og viser aldri noen «fingeren» i trafikken. Jeg har hatt (utvidet) sertifikat mer enn dobbelt så lenge som deg, og har vært yrkessjåfør mer enn fire ganger så lenge, på inn- og utland. Men dette er egentlig irrelevant.

Nå har jeg skrevet to innlegg hvor jeg forsøker å få deg til å se på dette fra mer enn én side, og du insisterer fortsatt på å terpe på selvfølgeligheter. Og det forundrer meg at en med politisk bakgrunn fra venstresiden ønsker en type overvåkning som dere selv ikke kontrollerer. Det forundrer meg også at dere ikke er mer prinsippfaste enn at dere kritiserer tre-gangersregelen i USA, men ønsker samme systemet velkommen i Norge, innført bakveien via trafikkreglene.

Jeg ser ingen grunn til å innføre et system som jeg ikke har sett et eneste bevis på at har noen effekt. Inntil jeg ser det motsatte bevist, (job opportunity, basse) så fremholder jeg at en bilbølle er og blir en bilbølle, uansett. Og slike bør lukes ut lenge før de får noen prikker.

Når en tar "the human factor" i betraktning, så vil et prikkbelastningssystem slå skjevt ut på ulike grupper, og det finner jeg uakseptabelt.

«-Eg viser fingeren til idiotar i trafikken, f.eks. Men det er ikkje vanskeleg å ikkje bryta trafikkreglane. Synst verkeleg du det? -»

Jeg er en ganske sindig person (tro det eller ei) og viser aldri noen «fingeren» i trafikken. Jeg har hatt (utvidet) sertifikat mer enn dobbelt så lenge som deg, og har vært yrkessjåfør mer enn fire ganger så lenge, på inn- og utland. Men dette er egentlig irrelevant.

Nå har jeg skrevet to innlegg hvor jeg forsøker å få deg til å se på dette fra mer enn én side, og du insisterer fortsatt på å terpe på selvfølgeligheter. Og det forundrer meg at en med politisk bakgrunn fra venstresiden ønsker en type overvåkning som dere selv ikke kontrollerer. Det forundrer meg også at dere ikke er mer prinsippfaste enn at dere kritiserer tre-gangersregelen i USA, men ønsker samme systemet velkommen i Norge, innført bakveien via trafikkreglene.

Jeg ser ingen grunn til å innføre et system som jeg ikke har sett et eneste bevis på at har noen effekt. Inntil jeg ser det motsatte bevist, (job opportunity, basse) så fremholder jeg at en bilbølle er og blir en bilbølle, uansett. Og slike bør lukes ut lenge før de får noen prikker.

Når en tar "the human factor" i betraktning, så vil et prikkbelastningssystem slå skjevt ut på ulike grupper, og det finner jeg uakseptabelt.

Du tar effektivt livet av ein kvar debatt når du tillegger meg meiningane til heile venstresida i norsk politikk. Det er ikkje hemmeleg at eg røystar langt til venstre ved val - fordi det er viktig å ha motvekt til dei som røystar langt til høgre, men det tyder faktisk ikkje at eg er samd i alle delar av partiprogrammet og politikken. Eg har min eigen agenda, og tillet meg å meina kva eg vil. I eit anna politisk landskap er det ikkje sikkert at eg ville stemt til venstre, og eg har ikkje alltid gjort det.

Når det gjeld denne konkrete saka har eg allereie sagt tidlegare at eg ikkje har sterke meiningar, men driv med synsing, og har null interesse av verken å stå på barrikadane for lova eller setja meg betre inn i saka.

At du er gamal og har køyrd langt, endrar ikkje mine røynsler uansett. Desse reglane vil ikkje koma til å endra noko for meg, i og med at eg sjeldan bryt trafikkreglane, og dersom eg gjer det, så får eg saktens tåle prikken.

Jeg, som trafikant, vil vøre meget glad dersom jeg får bidra til å øke sysselsettingen i den offentlige sektor.

Ja, og jeg aspirerer til en av disse stillingene, selv om jeg tviler på om jeg er kvalifisert etter å jobbet 8,5 år i privat sektor...

Annonse

Det hender vel no og då at eg køyrer over fartsgrensa, men eg har hittil ikkje blitt tatt for det. Eg har ikkje bil eg kan køyra så jævlig fort med heller, så det avgrensar seg naturleg.

Eg reknar ikkje med at politiet vil bli meir aggressive på handhevinga av reglane sjølv om straffa blir annleis.

Forøvrig har eg skjønt at du blir frykteleg provosert av mine innlegg i og med at du setter glorien på hovudet mitt i kvart einaste svar til meg. Du om det. Eg ser ingen grunn til at eg skal slutte å bruka personlege røynsler som grunnlag for meiningar i innlegg, sjølv om dette i dine auger er å glorifisere meg sjølv. Hersketeknikken din funkar ikkje, og du framstår i grunnen berre som sur og bitter. Be my guest...

Nu ble eg såra og vonbroten du. Kan du utdype hva du mener med hersketeknikk? At du snakker om de gangene du faktisk ble tatt, er en verdifull tilleggopplysning. Det kunne ellers virke som om du i løpet av de siste 15 årene knapt nok har brutt en eneste trafikkregel. Når det så i tillegg virker som om du bærer Etiopia på dine skuldre, mens du dytter (peke)fingern i øyet på oss andre, så syntes jeg det var på sin plass å skrape litt polishen. Jeg synes også at det er litt underlig at du jubler over et system du ikke har anelse om vil fungere. Det høres nesten ut som om du sitter på Tinget.

Bør det ikke da også gjelde ved gjentagelse av andre kriminelle handlinger?

Slik det nå er så får du jo kvantumsrabatt for mange kriminelle forhold! Og det er stikk i strid med det man nå innfører for trafikkovertredelser.

DET er i hvert fall ikke lik behandling for forkjellige typer handlinger som strider mot norsk lov.....

Det synes jeg faktisk virker som en god ide.

Det er ihvertfall latterlig at en på noen som helst slags måte skal "belønnes" for ulovligheter.

"Det hender vel no og då at eg køyrer over fartsgrensa, men eg har hittil ikkje blitt tatt for det. Eg har ikkje bil eg kan køyra så jævlig fort med heller, så det avgrensar seg naturleg."

Javel, så det du kaller å følge loven, er med andre ord det ANDRE kaller flaks, og valg av en treg bil.

Vi trenger overhode ikke noe prikksystem. Det er nok dusteri som det er.

"Det hender vel no og då at eg køyrer over fartsgrensa, men eg har hittil ikkje blitt tatt for det. Eg har ikkje bil eg kan køyra så jævlig fort med heller, så det avgrensar seg naturleg."

Javel, så det du kaller å følge loven, er med andre ord det ANDRE kaller flaks, og valg av en treg bil.

Vi trenger overhode ikke noe prikksystem. Det er nok dusteri som det er.

"Javel, så det du kaller å følge loven, er med andre ord det ANDRE kaller flaks, og valg av en treg bil. "

Dette utsagnet kan eg ikkje tolke på anna vis enn at folk som har raskare bil og litt mindre flaks får haugevis med trafikkbøter.

- Eg trur faktisk ikkje det er slik det er, shandy.

Nu ble eg såra og vonbroten du. Kan du utdype hva du mener med hersketeknikk? At du snakker om de gangene du faktisk ble tatt, er en verdifull tilleggopplysning. Det kunne ellers virke som om du i løpet av de siste 15 årene knapt nok har brutt en eneste trafikkregel. Når det så i tillegg virker som om du bærer Etiopia på dine skuldre, mens du dytter (peke)fingern i øyet på oss andre, så syntes jeg det var på sin plass å skrape litt polishen. Jeg synes også at det er litt underlig at du jubler over et system du ikke har anelse om vil fungere. Det høres nesten ut som om du sitter på Tinget.

Hersketeknikken du brukar består i å automatisk vri alt eg skriv til å handle om at eg har eitt eller anna å vinna på å visa meg ei eit spesielt godt ljos. Det er uinteressant og keisamt. Du kjeder meg, nick. Gå og leik i trafikken.

Hersketeknikken du brukar består i å automatisk vri alt eg skriv til å handle om at eg har eitt eller anna å vinna på å visa meg ei eit spesielt godt ljos. Det er uinteressant og keisamt. Du kjeder meg, nick. Gå og leik i trafikken.

Jeg vrir ikke, du klarer det helt på egen hånd. Jeg bare påpeker. Kjeder deg? Du må være rimelig opprørt over det jeg sier, når du ønsker livet av meg. Dette kan umulig være i tråd med DOL reglene. Slem Basse! Slem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...