Gå til innhold

Graviditet og adopsjon (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest judtih

Det er mange rarer tanker som surrer rundt i hodet i adopsjonsprosessen.

Hypotes:Har fått tildeling av barn . Takket ja til barnet. Reiser og henter det. Kommer hjem tester positivt på graviditetstest. Viser seg at man var gravid før tildeling. Blir adopsjonen da ugyldiggjort? Man kan jo være 2-3 mnd. på vei før man får misstanke. I enkelte tilfelle ikke vite noe før det synest.

Uregelmessige menser er vel dagligdags for flere av oss her inne eller?

Det ville jo være synd da om man skulle misste det barnet man alt hadde fått.

Er det sånn, så burde det være krav om gravideitetstest før man reiste for å hente barnet.

Er det noen her inne som har opplevd det?

Vet ikke hvorfor jeg tenker på det, er jo så og si 0% sjanse for at noe sånn kunne skje meg, men har jo hørt om det tidliger.

En tankefull

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102437-graviditet-og-adopsjon-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er omtrent like sannsynelig som at norske myndigheter kommer og henter din førstefødte fordi den andre kom for tett på. Når du kommer hjem er barnet like mye ditt som om du skulle ha født det selv.

Pass bare på å si nei hvis noen ber deg svare på en IQ test.

ut mot havet

Vi har akkurat startet adopsjonsprosessen, så vi har ikke kommet så langt enda, men skal si jeg har hatt litt av en opplevelse i helgen...

Forventet å få menstruasjonen på tirsdag- den er ALLTID presis...(har vært det de siste 16 årene..) har jo alltid håpet den IKKE skulle komme, men altså, denne gangen gjorde den det ikke...

Og vi som akkurat har innstillt oss SÅNN på adopsjon... jeg fikk nesten panikk... ikke det at jeg ikke har lyst å få flere egenfødte barn, men alt vi har satt i gang... skal skrive under på sosialrapporten på kommende fredag... puh

(tok test i går som var negativ)... og i dag kom den....heldigvis. Tenk å utsette seg for sånne ting som dette hver måned... Det føltes faktisk godt å oppdage at jeg faktisk ER "gravid" med et etiopisk barn...(smil) Så heretter blir det prevensjon, ja! Kan ikke komme noe i veien nå... Så jeg forstår godt hva du tenker på, selv om dette ikke ble svar på innlegget ditt... Måtte bare dele det med noen..

Gjest isirkel

Det er omtrent like sannsynelig som at norske myndigheter kommer og henter din førstefødte fordi den andre kom for tett på. Når du kommer hjem er barnet like mye ditt som om du skulle ha født det selv.

Pass bare på å si nei hvis noen ber deg svare på en IQ test.

Det er da ingen grunn til å være så sinnsykt spydig ?

Fint for deg at du er så smart, selvfølgelig...

Synes du kunne holdt munn !

Gjest annen adoptant

..så er det ikke alle land der adopsjonen er fullført når du kommer til Norge, men blir det etter en tid her i landet. Barnet blir nok likevel ikke hentet tilbake, men det er vel ikke så rart at man lurer på mye i denne prosessen. og det må da være lov å spørre.

Annonse

Mente det ikke spydig i det hele tatt. Det eneste sparket jeg ga i innlegget mitt var rettet mot en ikke ukjent episode der barnevernet nylig demonstrerte sine metoder og kriterier for innsamling av barn.

Dessverre utrolig dårlig formulert av meg!! Du har rett; når jeg ikke kan formulere meg bedre, så burde jeg heller ha holdt munn!

Sorry Judith.

Gjest isirkel

Mente det ikke spydig i det hele tatt. Det eneste sparket jeg ga i innlegget mitt var rettet mot en ikke ukjent episode der barnevernet nylig demonstrerte sine metoder og kriterier for innsamling av barn.

Dessverre utrolig dårlig formulert av meg!! Du har rett; når jeg ikke kan formulere meg bedre, så burde jeg heller ha holdt munn!

Sorry Judith.

Vel, jeg burde kanskje skjønt det... I alle fall rimer det du egentlig mente mye bedre med sånn jeg "kjenner" deg fra forumet.

Jeg må kanskje passe på å ikke bli iq-testet.... Hehe !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...