Gå til innhold

Nå er det bra å reise hjem til irak ! Da ser vi vel de første på vei snart ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Norge har mange irakere boende som politiske flyktninger, og eksperter har stilt deres intensjoner i tvil i 10 år. Nå skal vi se om de alle de politisk aktive reiser hjem og hjelper til å bygge opp landet som de flyktet fra på grunn av Saddam. Snart ser vi horder av irakere på vei hjem i alt som kan rulle og fly ? Og Norge er tomt for irakere på et års tid ? De fleste har opphold på grunn av forfølgelse fra Saddam.

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

44

• Ulv I Faarikaal

31

• Goliath

10

• musikeren

3

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor skulle de ha større "plikt" for å bygge opp Irak enn det du har? Bare fordi de er født der...?

De har hjemmet sitt i Norge nå, og selvsagt ingen plikt til å bryte opp og flytte til et annet kontinent enda en gang.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hvorfor skulle de ha større "plikt" for å bygge opp Irak enn det du har? Bare fordi de er født der...?

De har hjemmet sitt i Norge nå, og selvsagt ingen plikt til å bryte opp og flytte til et annet kontinent enda en gang.

Med vennlig hilsen

De kom hit kun fordi de flyktet fra Saddams regime og hvis det er sant, så reiser de vel tilbake og hjelper til å bygge landet sitt, ikke sant ?

I hvert fall halvparten da ? Et par hundre ? Ikke det nei.

De kom hit kun fordi de flyktet fra Saddams regime og hvis det er sant, så reiser de vel tilbake og hjelper til å bygge landet sitt, ikke sant ?

I hvert fall halvparten da ? Et par hundre ? Ikke det nei.

Kommer du til å flytte til Irak?

Hvorfor forventer du da at andre skal gjøre det? Bare fordi de tilfeldigvis er født der?

Dobbelmoral!

Annonse

Ulv I Faarikaal

Med vennlig hilsen

Det blir i hvert fall jævlig intressant å se om de gjør det ?

Det blir i hvert fall jævlig intressant å se om de gjør det ?

Hei,

Hvis jeg hadde valget, ville jeg foretrukket å bo i Norge fremfor Irak.

Jeg antar de fleste vil velge det samme, fordi levestandarden er bedre i Norge enn i Bagdad!

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Kommer du til å flytte til Irak?

Hvorfor forventer du da at andre skal gjøre det? Bare fordi de tilfeldigvis er født der?

Dobbelmoral!

Det er deres land, hvorfor skulle de IKKE reise ?

Jeg vet det: de kom hit for pengene, og kommer ikke til å reise frivillig. Ingen kan si at det er galt å ville leve bra, men samfunnet i Norge er overbelastet av lykkejegere. 30.000 av dem i år. Det koster oss 6-8 mrd i år, har vi råd ?

Ulv I Faarikaal

Hei,

Hvis jeg hadde valget, ville jeg foretrukket å bo i Norge fremfor Irak.

Jeg antar de fleste vil velge det samme, fordi levestandarden er bedre i Norge enn i Bagdad!

Med vennlig hilsen

Det kan jeg være enig i.

Jeg vet steder hvor jeg kunne hatt det godt, men de som bor der vil ikke ha meg der, og vil ikke sponse meg.

Det er deres land, hvorfor skulle de IKKE reise ?

Jeg vet det: de kom hit for pengene, og kommer ikke til å reise frivillig. Ingen kan si at det er galt å ville leve bra, men samfunnet i Norge er overbelastet av lykkejegere. 30.000 av dem i år. Det koster oss 6-8 mrd i år, har vi råd ?

Igjen - løgn om tall.

Og du ville selvsagt reist tilbake til slumstrøket i Basra, fremfor å bli i Norge?

Og det forventer du at vi skal tro på?

Din dobbelmoral er åpenbar!

Ulv I Faarikaal

Igjen - løgn om tall.

Og du ville selvsagt reist tilbake til slumstrøket i Basra, fremfor å bli i Norge?

Og det forventer du at vi skal tro på?

Din dobbelmoral er åpenbar!

Gjestene har det så godt at de ikke vil reise hjem.

Det kan jeg være enig i.

Jeg vet steder hvor jeg kunne hatt det godt, men de som bor der vil ikke ha meg der, og vil ikke sponse meg.

Nei, men nå bor de altså her, og de fleste jobber og betaler skatt.

Men du mener kanskje at vi skal "utvise" alle de som ikke "tjener penger" - som psykisk utviklingshemmede, tatere, og når vi først er igang jøder, muslimer, homofile, osv...

Du har lest historie?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nei, men nå bor de altså her, og de fleste jobber og betaler skatt.

Men du mener kanskje at vi skal "utvise" alle de som ikke "tjener penger" - som psykisk utviklingshemmede, tatere, og når vi først er igang jøder, muslimer, homofile, osv...

Du har lest historie?

Når holder vi oss til irakere i norge så blir det ikke så komplisert.

Ulv I Faarikaal

De er ikke "gjester" - de bor her, akkurat som deg og meg.

Aftenposten side 10 i dag: en iraker med bilde som vil at alle irakere skal reise hjem og hjelpe til å bygge landet. Jeg syns jeg husker fyren klaget i et annet innlegg tidligere over at hans landsmenn ikke ville.

Ulv I Faarikaal

Ja, det blir vel for pinlig for deg når folk avslører hvem som har hatt lignende "idéer" før deg...

Hvis du tar med ordene løgn, avsløring og hat i innlegg vil jeg ikke svare, det fortjener ikke svar.

Ulv I Faarikaal

Ja, det blir vel for pinlig for deg når folk avslører hvem som har hatt lignende "idéer" før deg...

Dine ideer har også sine forgjengere som ikke helt tåler dagens lys.

Hvis du tar med ordene løgn, avsløring og hat i innlegg vil jeg ikke svare, det fortjener ikke svar.

Så la være å svare da...

Det det du kommer med løgner, og forventer at du ikke skal bli avslørt???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...