Gå til innhold

Nå er det bra å reise hjem til irak ! Da ser vi vel de første på vei snart ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

44

• Ulv I Faarikaal

31

• Goliath

10

• musikeren

3

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Humanismens forgjengere...???

Jeg sprer ikke hat mot noen gruppe her.

Du, derimot, sutrer over at du blir avslørt.

Returneres ubesvart på grunn av usakligheter og personforfølgelse.

Aftenposten side 10 i dag: en iraker med bilde som vil at alle irakere skal reise hjem og hjelpe til å bygge landet. Jeg syns jeg husker fyren klaget i et annet innlegg tidligere over at hans landsmenn ikke ville.

Hei,

Og hva så? Hva er poenget? Han snakker vel ikke for andre enn seg selv?

Hvis det var en annen iraker som mente at folk skulle bli boende i Norge, burde de da gjøre det?

Irakere er INDIVIDER, men det er det åpenbart ingen plass for i ditt kommunistiske livssyn.

Ulv I Faarikaal

Hei,

Og hva så? Hva er poenget? Han snakker vel ikke for andre enn seg selv?

Hvis det var en annen iraker som mente at folk skulle bli boende i Norge, burde de da gjøre det?

Irakere er INDIVIDER, men det er det åpenbart ingen plass for i ditt kommunistiske livssyn.

Livssynet mitt lar vi ligge, jeg mener det jeg gjør, og gir f i hvem andre som mener det samme eller det motsatte, eller hva de kaller seg eller føler tilhørighet til.

Annonse

Ulv I Faarikaal

*lol*

Du forblir skyldig i å spre hat og sur galle, selv om du ikke vil svare.

Når debattanter begynner å le av andres meninger, skyldes det forakt. Forakt for andre mennesker bringer oss ikke framover.

Forakt er det motsatte av respekt, hvis den opplysningen kan være til nytte.

Hvorfor skulle de ha større "plikt" for å bygge opp Irak enn det du har? Bare fordi de er født der...?

De har hjemmet sitt i Norge nå, og selvsagt ingen plikt til å bryte opp og flytte til et annet kontinent enda en gang.

Med vennlig hilsen

Huset mitt brenner ned. Jeg lar alt ligge, overlater til andre å rødde opp, fløtter inn til andre, tar det som en selvfølge at jeg kan være der så lenge jeg vil, og bygger eget hus i hagen dems?

Jeg ville sett på det som en selvfølge å få være med på å bygge opp igjen landet mitt.

Livssynet mitt lar vi ligge, jeg mener det jeg gjør, og gir f i hvem andre som mener det samme eller det motsatte, eller hva de kaller seg eller føler tilhørighet til.

Nei, det gjør du ikke. Du starter tråder her for å kaste dritt på dem som ikke har samme livssyn som deg.

Hvorfor skulle folk som er født i Irak, men som har bodd i Norge i en årrekke, nå plutselig ha noen "plikt" til å reise til Irak?

Er det "rasens renhet" du vil beskytte? Norge for nordmenn, og lignende idéer?

Huset mitt brenner ned. Jeg lar alt ligge, overlater til andre å rødde opp, fløtter inn til andre, tar det som en selvfølge at jeg kan være der så lenge jeg vil, og bygger eget hus i hagen dems?

Jeg ville sett på det som en selvfølge å få være med på å bygge opp igjen landet mitt.

Vi snakker ikke om hus, men land.

Ingen individuell person har noen plikt til å bygge opp Irak, eller bosette seg der.

At noen tilfeldigvis er født der gir dem ikke større ansvar enn det ansvaret DU og jeg har.

De som vil kan flytte tilbake. De som ikke vil, kan bli boende. De fleste har deres familie og nettverk her nå, og har trolig liten interesse i å bygge opp et land som Vesten har bombet flatt.

Med vennlig hilsen

Når debattanter begynner å le av andres meninger, skyldes det forakt. Forakt for andre mennesker bringer oss ikke framover.

Forakt er det motsatte av respekt, hvis den opplysningen kan være til nytte.

*ler litt til*

Nei, jeg respekterer selvsagt ikke dine meninger. De er begrunnet med hat, uvitenhet og fordommer, og er totalt latterlige.

Din hensikt med å starte disse trådene, hvor du avslører deg selv, er kun å spre hat og sur galle ovenfor mennesker med forskjellig religion eller fra andre folkegrupper.

Og din dobbelmoral har du også klart å avsløre: du vil ikke bygge opp Irak, men forventer at andre skal gjøre det.

Med vennlig hilsen

Annonse

Nei, det gjør du ikke. Du starter tråder her for å kaste dritt på dem som ikke har samme livssyn som deg.

Hvorfor skulle folk som er født i Irak, men som har bodd i Norge i en årrekke, nå plutselig ha noen "plikt" til å reise til Irak?

Du har selv bodd i utlandet. Det har jeg også. Det eneste jeg ville etter en stund var å flytte hjem igjen. Tror du folk som har rømt fra hjemlandet sitt, ikke lengter hjem?

Jeg kjenner et par eritrerere som nå er under full utdannelse og bare vil reise tilbake når de er ferdige. De har ikke bodd der siden de var 5 år, likevel vil de hjem å hjelpe til.

Ulv I Faarikaal

Jeg mener de har et ansvar for sitt land, og en plikt til ikke å belaste vertslandet unødvendig.

De er gjester.

Nei, det er de ikke. Svært mange har norsk statsborgerskap, og andre har permanent oppholdstillatelse.

Turister er "gjester", ikke folk som bor her permanent.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

*ler litt til*

Nei, jeg respekterer selvsagt ikke dine meninger. De er begrunnet med hat, uvitenhet og fordommer, og er totalt latterlige.

Din hensikt med å starte disse trådene, hvor du avslører deg selv, er kun å spre hat og sur galle ovenfor mennesker med forskjellig religion eller fra andre folkegrupper.

Og din dobbelmoral har du også klart å avsløre: du vil ikke bygge opp Irak, men forventer at andre skal gjøre det.

Med vennlig hilsen

Returneres ubesvart på grunn av personforfølgelse.

Du har selv bodd i utlandet. Det har jeg også. Det eneste jeg ville etter en stund var å flytte hjem igjen. Tror du folk som har rømt fra hjemlandet sitt, ikke lengter hjem?

Jeg kjenner et par eritrerere som nå er under full utdannelse og bare vil reise tilbake når de er ferdige. De har ikke bodd der siden de var 5 år, likevel vil de hjem å hjelpe til.

Hei,

Jo, det gjelder mange, men det er ikke de vi snakker om her, men de som IKKE vil tilbake.

Og grunnene kan være mange: de har jobb/familie/venner/nettverk i Norge. De har opplevd så mye faenskap i Irak at de aldri vil tilbake. De liker seg bedre i Norge....

Jeg bor i Norge nå nærmest ved en tilfeldighet. Jeg kunne akkurat like gjerne ha bodd i Chile, Malaysia, Brasil eller Frankrike.

Med vennlig hilsen

Returneres ubesvart på grunn av personforfølgelse.

Personforfølgelsen som foregår her er DIN forfølgelse av jøder, muslimer osv.

Men det er selvsagt enklere å erklære seg martyr når du får smake egen medisin!

Jeg mener de har et ansvar for sitt land, og en plikt til ikke å belaste vertslandet unødvendig.

Norge er deres land nå - ettersom de bor HER.

Man har en plikt ovenfor landet man BOR i, og ikke ovenfor det stedet ens foreldre tilfeldigvis oppholdt seg når man ble født.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...