Gå til innhold

Nå er det bra å reise hjem til irak ! Da ser vi vel de første på vei snart ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Personforfølgelsen som foregår her er DIN forfølgelse av jøder, muslimer osv.

Men det er selvsagt enklere å erklære seg martyr når du får smake egen medisin!

Martyrer har det vondt, jeg har det bra.

Medisinen du snakker om må være noe alternative greier, for den virker ikke på meg som foreskrevet. Jeg blir bare sikrere på at jeg har rett, når det ikke kommer noen saklige motargumenter, bare sludder, beskyldinger og trakassering. Kanskje jeg har truffet spikeren på hodet ? Er det derfor jeg får så mye skitt ?

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

44

• Ulv I Faarikaal

31

• Goliath

10

• musikeren

3

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Norge er deres land nå - ettersom de bor HER.

Man har en plikt ovenfor landet man BOR i, og ikke ovenfor det stedet ens foreldre tilfeldigvis oppholdt seg når man ble født.

Du har ikke helt taket på det der med tilhørighet. Du har laget din egen definisjon, på samme måte som du definerer hvem som er mennsker og har menneskeretter, dvs ytringsfrihet. Så det er ikke nok å gå på to bein og snakke for å kalles mennske, de må også ha den rette politiske innstilling, beherske den eneste sør'ske sannhet.

Hei,

Jo, det gjelder mange, men det er ikke de vi snakker om her, men de som IKKE vil tilbake.

Og grunnene kan være mange: de har jobb/familie/venner/nettverk i Norge. De har opplevd så mye faenskap i Irak at de aldri vil tilbake. De liker seg bedre i Norge....

Jeg bor i Norge nå nærmest ved en tilfeldighet. Jeg kunne akkurat like gjerne ha bodd i Chile, Malaysia, Brasil eller Frankrike.

Med vennlig hilsen

Jeg bor her fordi det er her jeg er ifra. Noen ganger tenker jeg at det ville vært deilig å bo i et varmere, billigere land men jeg har flyttet før og orker ikke en gang til. Liker meg best hjemme og får hjemlengsel hvis jeg er for lenge i utlandet.

Mange utlendinger har det på samme måte. De vil aldri føle seg hjemme her samtidig som de aldri vil føle seg hjemme i sitt eget land fordi skikkene er så forskjellig. Likevel er jeg overrasket over at de ikke føler mer lengsel til sitt eget isteden for å bo i dette landet med bl.a så mye drittvær :o)

Martyrer har det vondt, jeg har det bra.

Medisinen du snakker om må være noe alternative greier, for den virker ikke på meg som foreskrevet. Jeg blir bare sikrere på at jeg har rett, når det ikke kommer noen saklige motargumenter, bare sludder, beskyldinger og trakassering. Kanskje jeg har truffet spikeren på hodet ? Er det derfor jeg får så mye skitt ?

Du har ikke presentert noe som krever motargumentasjon; du har bare kastet dritt, og avslørt deg selv.

Så sutrer du når noen påpeker det for deg.

Ulv I Faarikaal

Du har ikke presentert noe som krever motargumentasjon; du har bare kastet dritt, og avslørt deg selv.

Du har ikke påpekt konkret hva hatet eller løgnen fra meg består i. Det jeg skriver er sant, og hatet finnes kun i din fantasi.

Du har ikke helt taket på det der med tilhørighet. Du har laget din egen definisjon, på samme måte som du definerer hvem som er mennsker og har menneskeretter, dvs ytringsfrihet. Så det er ikke nok å gå på to bein og snakke for å kalles mennske, de må også ha den rette politiske innstilling, beherske den eneste sør'ske sannhet.

Hvilken "plikt" har de til å "flytte tilbake til Irak"?

INGEN. Selvsagt.

De bor her nå, og skal selvsagt ikke tvangsflyttes fordi du mener de har mørkere hud enn det folk i Norge bør ha.

Annonse

Du har ikke påpekt konkret hva hatet eller løgnen fra meg består i. Det jeg skriver er sant, og hatet finnes kun i din fantasi.

Nei selvsagt ikke.

Du startet en tråd om irakere fordi du ville dem godt, ikke sant?

Og du avslørte din egen dobbelmoral, ettersom du ikke selv er villig til å bygge opp Irak...

Jeg bor her fordi det er her jeg er ifra. Noen ganger tenker jeg at det ville vært deilig å bo i et varmere, billigere land men jeg har flyttet før og orker ikke en gang til. Liker meg best hjemme og får hjemlengsel hvis jeg er for lenge i utlandet.

Mange utlendinger har det på samme måte. De vil aldri føle seg hjemme her samtidig som de aldri vil føle seg hjemme i sitt eget land fordi skikkene er så forskjellig. Likevel er jeg overrasket over at de ikke føler mer lengsel til sitt eget isteden for å bo i dette landet med bl.a så mye drittvær :o)

Hei,

Jo, det kan jeg være enig i, men som sagt - det er ikke dem som vil flytte tilbake vi snakker om - men de som vil bli boende her.

Det er ikke "pakker" vi snakker om, men mennesker - som ikke skal tvinges til å flytte til Irak mer enn du skal tvinges til å flytte tilbake til byen du tilfeldigvis er født i.

Man har da ingen plikt til å "bo der man er født" resten av livet.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Nei selvsagt ikke.

Du startet en tråd om irakere fordi du ville dem godt, ikke sant?

Og du avslørte din egen dobbelmoral, ettersom du ikke selv er villig til å bygge opp Irak...

Jeg trodde de ville hjem til landet sitt, og kun er her fordi Saddam ville drepe dem, og de ikke hadde noe annet sted å dra ? Tilfeldigvis valgte de det landet som anses som et av de beste i verden å starte et rikt liv sponset av det norske folks velvillighet og/ eller dumhet.

Vi snakker ikke om hus, men land.

Ingen individuell person har noen plikt til å bygge opp Irak, eller bosette seg der.

At noen tilfeldigvis er født der gir dem ikke større ansvar enn det ansvaret DU og jeg har.

De som vil kan flytte tilbake. De som ikke vil, kan bli boende. De fleste har deres familie og nettverk her nå, og har trolig liten interesse i å bygge opp et land som Vesten har bombet flatt.

Med vennlig hilsen

Jeg synes det er en god sammenligning. Og forøvrig, dersom hagen er stor nok har jeg ikke noe imot å dele den med andre.

Jeg synes det er en god sammenligning. Og forøvrig, dersom hagen er stor nok har jeg ikke noe imot å dele den med andre.

Hei,

Men her er det snakk om en utrolig stor hage, svært få "besøkende", og de er allerede bosatt her og har da ingen plikt til å bygge opp et nytt hus på samme sted som det gamle var....

MEd vennlig hilsen

Jeg trodde de ville hjem til landet sitt, og kun er her fordi Saddam ville drepe dem, og de ikke hadde noe annet sted å dra ? Tilfeldigvis valgte de det landet som anses som et av de beste i verden å starte et rikt liv sponset av det norske folks velvillighet og/ eller dumhet.

Og hvis du måtte flykte fra landet ditt, ville du selvsagt valgt å bosette deg i Sierra Leone?

Du avslører deg selv mer og mer i hvert innlegg.

Hei,

Jo, det kan jeg være enig i, men som sagt - det er ikke dem som vil flytte tilbake vi snakker om - men de som vil bli boende her.

Det er ikke "pakker" vi snakker om, men mennesker - som ikke skal tvinges til å flytte til Irak mer enn du skal tvinges til å flytte tilbake til byen du tilfeldigvis er født i.

Man har da ingen plikt til å "bo der man er født" resten av livet.

Med vennlig hilsen

Det er vel egentlig beklagelig å si det høyt men de som flytter tilbake er jo de som har fått uførepensjon her. Det betyr vel egentlig at de helst vil hjem men at det er pengene som trekker her og ikke hvor farlig det er å bo i deres eget land.

Det har forresten blitt en ny regel på trygdekontoret for å forhindre dette. Man må ha bodd i Norge i 20 år etter fyllte 16 år for å få med seg hele trygda si ut av Norge.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Og hvis du måtte flykte fra landet ditt, ville du selvsagt valgt å bosette deg i Sierra Leone?

Du avslører deg selv mer og mer i hvert innlegg.

Alle er seg sjøl nærmest, også irakere.

Alle er seg sjøl nærmest, også irakere.

*ler*

Bare innrøm at du, akkurat som irakerene, ikke ville valgt Sierra Leone.

Du har overhodet ingen som helst grunn til å kritisere dem - du er ikke det spøtt bedre selv!

Ulv I Faarikaal

*ler*

Bare innrøm at du, akkurat som irakerene, ikke ville valgt Sierra Leone.

Du har overhodet ingen som helst grunn til å kritisere dem - du er ikke det spøtt bedre selv!

Og du, hvorfor velger du Norge ?

Vi har et jævlig dårlig helsevesen her, høye skatter på grunn av en utrolig slepphendt sløsing og ineffektivitet. Det er sløsingen som er interssant for våre nye landsmenn, det gir kroner i lommer og sende hjem til Sierra Leone.

Og du, hvorfor velger du Norge ?

Vi har et jævlig dårlig helsevesen her, høye skatter på grunn av en utrolig slepphendt sløsing og ineffektivitet. Det er sløsingen som er interssant for våre nye landsmenn, det gir kroner i lommer og sende hjem til Sierra Leone.

Jeg bor i Norge fordi noen ba meg ta en jobb her. Det er like tilfeldig som at forrige jobb var i Sør Afrika.

Helsevesenet i Norge er godt (på tross av Frps falske krisemaksimering) og skattene er ikke høyere enn i andre land (også løgn fra Frp).

===

Men du har avslørt at du heller ikke ville flyttet til Sierra Leone, og er derfor ikke bedre enn irakerene du så iherdig kritiserer!

Ulv I Faarikaal

Jeg bor i Norge fordi noen ba meg ta en jobb her. Det er like tilfeldig som at forrige jobb var i Sør Afrika.

Helsevesenet i Norge er godt (på tross av Frps falske krisemaksimering) og skattene er ikke høyere enn i andre land (også løgn fra Frp).

===

Men du har avslørt at du heller ikke ville flyttet til Sierra Leone, og er derfor ikke bedre enn irakerene du så iherdig kritiserer!

Helsevesent i Norge er ikke godt, det innrømmer vi selv. Vi ligger på bånn.

Andre land behandler opptil dobbelt så mange pasienter pr krone, seng og ansatt. Enda fins det ikke køer. Frankrike er slik. Der er alt gratis i helsevesenet også medisiner. Tannlege koster 10% egenandel. Kvaliteten er bedre og pasientene mer fornøyd enn hos oss.

Det er mulig at de få vi greier å få surra oss til å behandle er fornøyd, men ikke de tusener som står i kø.

En storstilt sløsing og verdens høyeste andel offentlig ansatte : 32% mot i England og Tyskland 13%.

I tillegg kommer innvandringen med 8-10 mrd i kostnader, vi sliter.

Helsevesent i Norge er ikke godt, det innrømmer vi selv. Vi ligger på bånn.

Andre land behandler opptil dobbelt så mange pasienter pr krone, seng og ansatt. Enda fins det ikke køer. Frankrike er slik. Der er alt gratis i helsevesenet også medisiner. Tannlege koster 10% egenandel. Kvaliteten er bedre og pasientene mer fornøyd enn hos oss.

Det er mulig at de få vi greier å få surra oss til å behandle er fornøyd, men ikke de tusener som står i kø.

En storstilt sløsing og verdens høyeste andel offentlig ansatte : 32% mot i England og Tyskland 13%.

I tillegg kommer innvandringen med 8-10 mrd i kostnader, vi sliter.

Og på tross av alt det, så har vi faktisk den høyeste livskvaliteten i Verden!

*ler av deg*

"Du har ikke presentert noe som krever motargumentasjon; du har bare kastet dritt, og avslørt deg selv.

Så sutrer du når noen påpeker det for deg."

Som om du skulle ha beskrevet deg selv Sør.

Bare så synd for deg at du ikke har nok selvinnsikt til å se det.

Du må være den største dobbeltmoralisten på DOL - og det sier ikke så rent lite....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...