Gå til innhold

Nå er det bra å reise hjem til irak ! Da ser vi vel de første på vei snart ?

Anbefalte innlegg

Og på tross av alt det, så har vi faktisk den høyeste livskvaliteten i Verden!

*ler av deg*

Sør - nå er det du som er drittsekken her.

UiF behandler deg "pent" og diskuterer sak.

Du kommer med den ene personkarakteristikken og forsøk på latterliggjørelse etter den andre.

Uttrykk som *ler av deg* er ikke spesielt pent eller hyggelig mot en som i hvert fall holder seg til sak, selv om du måtte være uenig i selve saken.

Fortsett slik Sør - og du får hva du ber om.....

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

44

• Ulv I Faarikaal

31

• Goliath

10

• musikeren

3

Mest aktive i denne tråden

Og på tross av alt det, så har vi faktisk den høyeste livskvaliteten i Verden!

*ler av deg*

Du kommer med den ene personkarakteristikken og forsøk på latterliggjørelse etter den andre.

Uttrykk som *ler av deg* er ikke spesielt pent eller hyggelig mot en som i hvert fall holder seg til sak, selv om du måtte være uenig i selve saken.

At du har fordommer mot UiF er ingen grunn til å spre rykter og løgner om UiF - like lite som at jeg skulle spre løgner om din "forkjærlighet" for Asia grunnet din potensielle seksuelle legning som vistnok skal være lettere å leve ut der enn i Norge.

"Du har ikke presentert noe som krever motargumentasjon; du har bare kastet dritt, og avslørt deg selv.

Så sutrer du når noen påpeker det for deg."

Som om du skulle ha beskrevet deg selv Sør.

Bare så synd for deg at du ikke har nok selvinnsikt til å se det.

Du må være den største dobbeltmoralisten på DOL - og det sier ikke så rent lite....

Hold deg til sak, istedet for "Sør".

At du har fordommer mot UiF er ingen grunn til å spre rykter og løgner om UiF - like lite som at jeg skulle spre løgner om din "forkjærlighet" for Asia grunnet din potensielle seksuelle legning som vistnok skal være lettere å leve ut der enn i Norge.

Annonse

"Du har ikke presentert noe som krever motargumentasjon; du har bare kastet dritt, og avslørt deg selv.

Så sutrer du når noen påpeker det for deg."

Som om du skulle ha beskrevet deg selv Sør.

Bare så synd for deg at du ikke har nok selvinnsikt til å se det.

Du må være den største dobbeltmoralisten på DOL - og det sier ikke så rent lite....

Yepp, og etter å ha diskutert person/og kommet med personangrep i innlegg etter innlegg, så blir han sur når du våger å riste litt i egoet hans.

Har du vondt for å se hvordan du selv oppfører deg Sør?

Hvorfor synes du at du kan la være å holde deg til sak og bli personlig, mens andre ikke skal gjøre det samme mot deg - når det til og med er du som har begynt?

Hva er ditt problem?

Hvorfor synes du at du kan la være å holde deg til sak og bli personlig, mens andre ikke skal gjøre det samme mot deg - når det til og med er du som har begynt?

Hva er ditt problem?

petter smart

Hvorfor skulle de ha større "plikt" for å bygge opp Irak enn det du har? Bare fordi de er født der...?

De har hjemmet sitt i Norge nå, og selvsagt ingen plikt til å bryte opp og flytte til et annet kontinent enda en gang.

Med vennlig hilsen

Så da er du enig i at de som kommer til Norge som "flyktninger" og "asylsøkere" kun er på utkikk etter et bedre liv, de flykter ikke fra krig, overgrep og forfølgelse. Kjekt å vite det i alle fall.

Så da er du enig i at de som kommer til Norge som "flyktninger" og "asylsøkere" kun er på utkikk etter et bedre liv, de flykter ikke fra krig, overgrep og forfølgelse. Kjekt å vite det i alle fall.

..eh...

At de er på utkikk etter et bedre liv er åpenbart. Hva tror du de er på utkikk etter - et verre liv?

Hvis du måtte flykte fra krig og elendighet, hvor ville du valgt: Kanada eller Sierra Leone?

Ergo blir det kun dobbelmoral å kritisere dem.

Med vennlig hilsen

Hvorfor skulle de ha større "plikt" for å bygge opp Irak enn det du har? Bare fordi de er født der...?

De har hjemmet sitt i Norge nå, og selvsagt ingen plikt til å bryte opp og flytte til et annet kontinent enda en gang.

Med vennlig hilsen

Selvsagt har de en slik plikt.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Siden ut- og innvandring fremdeles er et legalt emne og kan diskuteres like vel som andre emner, fortsetter jeg denne tråden med et utspill fra våre politikere:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article.jhtml?articleID=536400

Gjest bebba

Med vennlig hilsen

Hvis du har bodd et sted i ti - tolv års alderen har du en tilhørighet til det stedet, beregner det som hjemme resten av livet.

Gjest bebba

Jeg har truffet mange nordmenn i USA som har flyttet dit. De vil ikke tilbake, sannsynligvis fordi de har det bedre hvor de er. Du tror vel ikke at alle de som emigrerer gjør det for å få det verre?

Gjest bebba

Huset mitt brenner ned. Jeg lar alt ligge, overlater til andre å rødde opp, fløtter inn til andre, tar det som en selvfølge at jeg kan være der så lenge jeg vil, og bygger eget hus i hagen dems?

Jeg ville sett på det som en selvfølge å få være med på å bygge opp igjen landet mitt.

Det vil si at du skal bygge opp landet ditt som du synes at det skal bli?

Gjest bebba

Vi snakker ikke om hus, men land.

Ingen individuell person har noen plikt til å bygge opp Irak, eller bosette seg der.

At noen tilfeldigvis er født der gir dem ikke større ansvar enn det ansvaret DU og jeg har.

De som vil kan flytte tilbake. De som ikke vil, kan bli boende. De fleste har deres familie og nettverk her nå, og har trolig liten interesse i å bygge opp et land som Vesten har bombet flatt.

Med vennlig hilsen

Ingen er tilfeldigvis født i et land.

Gjest bebba

Hei,

Hvis jeg hadde valget, ville jeg foretrukket å bo i Norge fremfor Irak.

Jeg antar de fleste vil velge det samme, fordi levestandarden er bedre i Norge enn i Bagdad!

Med vennlig hilsen

Hvem måler levestandarden?

Gjest bebba

Hva er ditt problem?

Du har tydeligvis et problem også, vet ikke om du forstår det ............rister på hodet........

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...