Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med dette

Anbefalte innlegg

Man kjøper en flaske shampoo og en flaske balsam.

Sett at man vasker håret EN gang og at man balsamerer også bare EN gang - med like store dæsjer.

I prinsippet burde de to flaskene være tom samtidig.

Sett at man vasker håret TO ganger, og balsamerer kun EN gang. Teoretisk så burde shampooflasken være tom FØR balsameringsflasken. Ikke sant? Dette kan det vel ikke herske noen som helst tvil om?

Sånn er det ikke her i huset. Balsameringsflasken er tom FØR shampooflasken.

Dette plager meg. Hvordan kan dette ha seg?

Jeg har forsøkt å komme til bunns i dette problemet. Normalt ville jeg ha gitt sambis skylden, kjeftet og gitt han inn, men nå har det seg slik at denne gangen har han et bedre argument enn jeg strengt tatt liker. Han har ikke hår ....

Jeg er klar over at dette kan virke som et lite problem, men små problemer blir fort til store osv ....

Ja?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102468-jeg-trenger-hjelp-med-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det her og, men jeg tror kanskje det er fordi jeg bruker en mye større dæsj med balsam enn med shampo. Og i tillegg til det, så er balsam liksom mye mer "luftig" enn shampoen, ikke sant? Den er sånn lett. Shampoen er liksom tettere.

Så det er sikkert mye mer shampo enn balsam i flaskene. Det velger jeg å tro.

Sånn er det her og, men jeg tror kanskje det er fordi jeg bruker en mye større dæsj med balsam enn med shampo. Og i tillegg til det, så er balsam liksom mye mer "luftig" enn shampoen, ikke sant? Den er sånn lett. Shampoen er liksom tettere.

Så det er sikkert mye mer shampo enn balsam i flaskene. Det velger jeg å tro.

Jeg trodde det bare var her at balsamflasken blei tom før shampooflasken. Å så godt at det ikke er tilfelle.

Hurra, vi er normale.

Annonse

Når man ikke kan skylde på samboerne, så kan man skylde på ungene?

Godt, det var en god strategi. Jeg skal ta dem når de kommer hjem - de frekkisene!!

Selvfølgelig. Siden jeg ikke har samboer bruker jeg alltid denne strategien.

Ungene har lært den allerede. Minstemann på 6 skylder på søstra og søstra på 17 skylder på han på 6. Noen ganger er det kjekt å skylde på eldstemann som er i utenlandstjeneste også. Da sender vi SMS

Selvfølgelig. Siden jeg ikke har samboer bruker jeg alltid denne strategien.

Ungene har lært den allerede. Minstemann på 6 skylder på søstra og søstra på 17 skylder på han på 6. Noen ganger er det kjekt å skylde på eldstemann som er i utenlandstjeneste også. Da sender vi SMS

Man kan også skylde på Siv Jensen i Frp - den heksa!

Faktisk foretrekker jeg det.

Jeg er klar over at jeg nå får hele dol imot meg - inkludert sambis, men jeg synes altså ikke at Valgjerd er så ille.

BANG!!

Siden du ikke står til ansvar for det Valgjerd sier og gjør er du tilgitt.

Men jeg tror verken Siv eller Valgjerd bruker opp balsamen vår. Men de kunne jo ha ordnet så den ble litt bliiligere

Et tips er å gjøre som meg da jeg var liten -bland alle flaskene på badet sammen, og fordel så utover i de samme flaskene. Vasken kan brukes som blandebøtte. Teorien er at man bruker det meste av det sånn ca samtidig uansett. Shampo, balsam, dusjsåpe etc., det bør vare sånn ca like lenge, da.

Her i huset brukes også balsamen opp først, forresten, men det har å gjøre med at balsamflasken faktisk er mindre i det merket vi bruker. Så med hårkur innimellom, 1 gang i uken kanskje, blir shampoen, balsamen og hårkuren brukt opp ca likt. Kjekt.

Annonse

Gjest Imodus

Snakk for dem selv. Jeg har allerede bikket ....

Nå har jeg fått et problem jeg ikke visste jeg hadde!

Kanskje jeg ikke har det allikevel. Jeg tror grunnen til det er at arsenalet mitt av forskjellige flasker er så stort og variert at jeg ikke husker når jeg kjøpte hva.

Jeg kaster det allikevel gjerne før det er tomt. Dvs faller jeg for noe nytt, så kaster jeg det gamle, så jeg med god samvittighet kan ta i bruk det nye straks.

(Dette gjelder kun kosmetikk, såper, shampoer ol. Hvis noen skulle tenke noe annet)

Et tips er å gjøre som meg da jeg var liten -bland alle flaskene på badet sammen, og fordel så utover i de samme flaskene. Vasken kan brukes som blandebøtte. Teorien er at man bruker det meste av det sånn ca samtidig uansett. Shampo, balsam, dusjsåpe etc., det bør vare sånn ca like lenge, da.

Her i huset brukes også balsamen opp først, forresten, men det har å gjøre med at balsamflasken faktisk er mindre i det merket vi bruker. Så med hårkur innimellom, 1 gang i uken kanskje, blir shampoen, balsamen og hårkuren brukt opp ca likt. Kjekt.

Dette var et fryktelig komplisert innlegg.

Vent, jeg skal skrive det ut - så forsøke å følge oppskriften din.

Nå har jeg fått et problem jeg ikke visste jeg hadde!

Kanskje jeg ikke har det allikevel. Jeg tror grunnen til det er at arsenalet mitt av forskjellige flasker er så stort og variert at jeg ikke husker når jeg kjøpte hva.

Jeg kaster det allikevel gjerne før det er tomt. Dvs faller jeg for noe nytt, så kaster jeg det gamle, så jeg med god samvittighet kan ta i bruk det nye straks.

(Dette gjelder kun kosmetikk, såper, shampoer ol. Hvis noen skulle tenke noe annet)

Det var en god ide.

Jeg kan kaste shampooflasken allerede dagen etter jeg har kjøpt den - og la balsamflasken stå ...

Da vil jeg aldri få for lite balsam i forhold til balsam.

Du er lur ass.

Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...