Gå til innhold

Noen som har vært i syden med små barn?

Anbefalte innlegg

Det er veldig varierende hvordan beliggenheten er fra sentrum og til stranden er på de ulike stedene. Ving har jo feks. Sunwing sentre, og Ving sentre. Disse er litt ulike på den måten at Sunwing tilbyr et større konsept. Med underholdning på kveldene, barneklubber, supermarket osv. Dette har også Ving sentrene tilbud om,men ikke i like utstrakt grad.

Jeg ville nok ikke valgt et senter som ligger slik til at du må bruke transport for å komme til sentrum og stranden.

OG jeg er helt enig med at det er greit å kunen putte barna i vogner og trille på kvelden for å se litt på livet og sånt.

Det er ofte de eldste sentrene som har en slik beliggenhet( for de har tatt de beste plassene :-) Jeg syntes det er veldig vanskelig å anbefale noe spesielt ettersom man har ulik oppfatning av ting.Men les katalogene NØYE. Står det at det er trafikk støy, så er det VIRKELIG trafikkstøy. Står det at musikk fra nærliggende barer ol. kan virke forstyrrende så ER det i høyeste grad det.

Og ofte står det i katalogene at det er 2 km til sentrum,men det er da ikke det "virkelige" sentrum som menes, men en handlegate. Avstanden til sentrum kan da være feks. 12 km. Så det er også lurt å spørre om sånt når man bestiller.Et eks. på et leil hotel som ligger "på" stranden og "i" sentrum er Qrquidea Playa på Alcudia. Jeg kjenner IKKE til dette leil. hotellet bare for å ha sagt det.

Men bare spør, om jeg kan hjelpe er det bare fint. Jobber i reisebyrå og har jobbet som reiseleder så litt erfaring har jeg.

Dro innom et reisebyrå i går. Vi ble anbefalt Icmeler (foran Kreta og Side). Her skulle alt vistnok være konsentrert på lite areal. Hun mente det måtte være perfekt for oss. Har du vært der eller hørt fra noen som har vært der? På kartet kan stedet se litt lite ut... Men det er jo Tyrkia... veldig blillig å leve der tenker jeg? Sikkert mye billigere enn Kreta. (+ at de hotellene som er ledige på Kreta ligger 2 -3 km utenfor sentrum... blir vel muligens i lengste laget...)

Fortsetter under...

Dro innom et reisebyrå i går. Vi ble anbefalt Icmeler (foran Kreta og Side). Her skulle alt vistnok være konsentrert på lite areal. Hun mente det måtte være perfekt for oss. Har du vært der eller hørt fra noen som har vært der? På kartet kan stedet se litt lite ut... Men det er jo Tyrkia... veldig blillig å leve der tenker jeg? Sikkert mye billigere enn Kreta. (+ at de hotellene som er ledige på Kreta ligger 2 -3 km utenfor sentrum... blir vel muligens i lengste laget...)

Jada har vært på Ichmeler, ligger noen km utenfor Marmaris som er en litt større by. Ichmeler er et kjempe sjarmerende sted. Men det er liksom litt stille på kvelden. Åltså joda det er mange barer og restauranter osv. Men det er ingen "by-kjerne" og er liksom en ferieby/badeby. Men det er nok mer barnevennlig en Feks. Rethymnon på Kreta. Selv har jeg "forelsket" med i Kusadasi i Tyrkia (men det er ingen turoperatører som har turer dit, og ikke er det barnevennlig heller). I Tyrkia har jeg vært i Antalya, Alanya, Side, Kemer, Marmaris, Ichmeler og Kusadasi. Liker Tyrkia veldig godt.

Bare spør!!!

Forresten når det gjelder prisnivået i Tyrkia, er ikke det så langt under de greske øyene. Men noe rimeligere er det selvsagt. Kommer jo an på hvor man drar. Selv er jeg super svak for både gresk og tyrkisk mat, så der blir stillingen uavgjort! Ellers har jo Tyrkia en rik kultur og mye spennende å se på, men det har faktisk også Kreta. Men mange av disse tilbudene fenger jo ikke barn spesielt da :-)

Når det gjelder Marmaris er jo det langt mer "spennende" enn Ichmeler. Her har du en gammel bydel, et stort og spennende basar område osv. For å komme til Marmaris fra Icmeler må dere enten leie bil, eller ta Dolmus (små lokale busser , osm går "hele" tiden). Men det er kanskje "litt pes" med to vogner.

Vet ikke hvilken katalog du sitter med, og jeg har jo på langt nær ikke vært overalt. Men bare spør om det er noen konkrete ting du lurer på vedr. leiligheter osv.

Hei igjen... etter mye om og men har vi havnet på Rethymnos. Det er mest ettromsleiligheter ledige, men i følge reiseselskapene skal dette være greit for oss fire. Hva tror du om dette? Har du noen spesielle hotell å anbefale? Kan du huske om det er bilfri strandpromenade der? Er det gågater i sentrum eller er det mye trafikk alle steder? Egentlig ikke så stort problem siden begge sitter i vogn, men vi bør jo komme frem med vognen da... fortau er vel ukjent i Hellas?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...