Gå til innhold

Selvtillit og personlighet

Anbefalte innlegg

Gjest Kentaur

Så skjedde det igjen. Jeg dro på fest, og har ikke kommet inn døra før den ene vakre damen etter den andre kommer bort og vil bli kjent.

Men så tar det dem ca 2 min å avsløre at jeg har personlighet som en revisor, humor som en sosialkurator, selvtillit som en middelaldrende jomfru og sjarm som en parkeringsvakt.

Finnes det noen måte å bygge opp disse tingene på? (Særlig litt ekstra selvtillit hadde vært bra.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102552-selvtillit-og-personlighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Kentaur

Jajamensan, her smeller du til med fin humor og velutviklet artikuleringsevne. Det skårer du selvsagt veldig bra på.

Min ringe konklusjon: Du koketterer.

Det er stor forskjell på å kommunisere over internett og face-to-face. Det værste er at jeg kan holde vellykkede, morsomme og interessante foredrag for store mengder mennesker (har jeg fått høre innimellom), men alle sånne evner forsvinner etter nattens frambrudd, omtrent som om jeg var en omvendt vampyr.

Det er stor forskjell på å kommunisere over internett og face-to-face. Det værste er at jeg kan holde vellykkede, morsomme og interessante foredrag for store mengder mennesker (har jeg fått høre innimellom), men alle sånne evner forsvinner etter nattens frambrudd, omtrent som om jeg var en omvendt vampyr.

Hehe.. jeg tror nok at du greier å være morsom IRL også hvis du bare slapper av og ikke henger deg opp i at du ikke kan - hvis du skjønner hva jeg mener. Dropp selvhøytideligheten og navlebeskuelsen.

Du skal vite det at folk som gjør seg til og fjaser i vei bare forteller mellom linjene at deres 'egentlige' personlighet ikke er noe tess.

Jeg foreslår derfor at du rett og slett er deg selv, smiler, snakker og lytter i passe doser. Ikke snakk om deg selv som en ynkelig type, men kjør heller ikke på med høy skrytefaktor. Gi et redelig kompliment hvis det passer seg sånn. Og for all del, _ikke_ snakk om ekser og kjærlighetssorg... uff, mange menn gjør det og det er skikkelig turn-off.

Annonse

Nå har du trukket koketteringen din langt nok...;-)

Gjest ikke undertegnet

Gode ideer, men finnes det noe slikt?

Psykolog finnes helt garantert.

Bøker også. Damene på bibliotket kan hjelpe deg. Ja, med bøkene altså!

Men hvis du har en så traurig personlighet som du legger det fram, så er jo ikke det endret på en to tre. En kan ikke gå fra å være en kjedelig person til å være omsvermet selskapsløve bare fordi en ønsker det.

Det kreves mye kunnskap (lese, lese, lese), mye trening og atter trening. Og enda mer trening. Du må tåle skuffelse på skuffelse på skuffelse.

Det enkleste er kanskje å slå deg til ro med at du er somd u er. Finn en jente som liker deg og som er maken selv kanskje, istedenfor å prøve å sjekke opp de lekreste og mest populære babes'ene.

Gjest Kentaur

Psykolog finnes helt garantert.

Bøker også. Damene på bibliotket kan hjelpe deg. Ja, med bøkene altså!

Men hvis du har en så traurig personlighet som du legger det fram, så er jo ikke det endret på en to tre. En kan ikke gå fra å være en kjedelig person til å være omsvermet selskapsløve bare fordi en ønsker det.

Det kreves mye kunnskap (lese, lese, lese), mye trening og atter trening. Og enda mer trening. Du må tåle skuffelse på skuffelse på skuffelse.

Det enkleste er kanskje å slå deg til ro med at du er somd u er. Finn en jente som liker deg og som er maken selv kanskje, istedenfor å prøve å sjekke opp de lekreste og mest populære babes'ene.

Skuffelser kan jeg tåle, og jeg er selvsagt forberedt på at det tar tid.

(Et problem med treningen er vel at du må være selskapsløve for å få anledning til å trene, og jeg er vel mer en forskremt liten selskaps-pusekatt for øyeblikket. )

Og å finne en som er som meg... da må jeg nok gjøre sjekkingen selv! Jeg får angst bare ved tanken, det er enklere å forholde seg til damene som tar initiativ (selv om det jo ikke er så vellykket, da. )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...