Gå til innhold

Hvorfor må ALLE ha eikeparkett?

Anbefalte innlegg

Finnes det i hele verden noen som ikke har eikeparkett??? (Jeg kommer forresten på 2 i farten...) Hvor man setter beina så har folk eikeparkett. Stue, kjøkken, gang, vindfang osv. Hva har parkett å gjøre i kjøkken, gang og vindfang lurer jeg på. Den er ikke pen lenge... (Som om eikeparkett noen gang har vært det)

Det er så stygt at jeg mangler ord! Vi kjøpt 2 hus, begge var befengt med denne dritten. Lys eik for sikkerhets skyld...

Vel, nå foretrekker jeg eikeparkett fremfor plastikk (laminat er vel et penere ord) samme hvilket treslag det nå skulle prøve å etterligne. Hvorfor er det forresten folk som kaller plastikken for "laminat parkett" Laminat=plastikk og parkett=tre. Plastikk kan da for faen ikke bli tre samme hva man kaller det! Hardt å gå på, spiser sokker og ser forjævlig ut. Den skal bort fortere enn f...

Er det noen som er klar over at det faktisk finnes f.eks merbau, skipsplank (i andre utførelse enn eik), kirsebær, bøk, jatoba, ask, lønn.

Jeg er også drittlei av overdimensjonerte massive mørke og dystre eikeinredninger på kjøkken.

*Til krig mot eik*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102598-hvorfor-m%C3%A5-alle-ha-eikeparkett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bøkeparkett. Mye lysere og finere, men kanskje ikke hard nok i rom med hard bruk.

Vi hadde heltre furu i kjellerstua i det forrige huset. Det ble merker bare man tråkket på det, men pent var det. Greit at eik er hardt og tåler endel bruk, men det finnes andre treslag som gjør det også.

Ulv I Faarikaal

Jeg har lagt parkett, trelaminat og plastlaminat med to og tre ulike farger i mønster /puslespill. Det krever et litt "kunstnerisk talent" men det er overkommelig. De fleste leverandører har forslag til mønster. Litt gøy når overgangene mellom rommene kan utfordre fantasien.

Annonse

Godt du ikke har vært hjemme hos oss. Jeg har beiset eik kjøkken innredning, veldig enkel i utførelsen vel og merke med stål håndtak. Fliser på gulvet på kjøkken, hall, bad, vaskerom, teknisk rom.

Eikeparkett i stuen og på soverom. Det er ganske mange av mine venner som har valgt kirsebær parkett, og den har mistet all "gløden". Men det finnes jo annet; bøk synts jeg personlig at er flott.

Hadde jeg hatt råd vill jeg hatt hletre eikedører inne også, men de kostet ca. 7000,- per. stk.

Gjest Kyrre Kylling

Smaken er forskjellig, vettu!! Grunnen til at så mange velger Eik er vel at de synes den er fin, kanskje? Motene endrer seg, så skal man ha lys parkett (lønn o.l), så bør den være mørk (merbau o.l) - eik er midt i mellom - passe lys/mørk!:) Så da, så!! ;o)

Gjest Svigers

Smaken er forskjellig, vettu!! Grunnen til at så mange velger Eik er vel at de synes den er fin, kanskje? Motene endrer seg, så skal man ha lys parkett (lønn o.l), så bør den være mørk (merbau o.l) - eik er midt i mellom - passe lys/mørk!:) Så da, så!! ;o)

Enig med du! Eik står imot alle motens luner! Passer til det meste - safety first! :)

Pappa Bjørn

Laminat betyr at det er laminert, ikke bare plastikk. Det er også en stor fordel for oss med aktive unger eller dyr fordi laminaten er trukket med dette belegget som gjør det mye mere slitesterkt .

Smak og behag kalles det. Hvordan andre har det hjemme er vel ikke noe du bør gå til "krig " mot vel?

Annonse

Laminat betyr at det er laminert, ikke bare plastikk. Det er også en stor fordel for oss med aktive unger eller dyr fordi laminaten er trukket med dette belegget som gjør det mye mere slitesterkt .

Smak og behag kalles det. Hvordan andre har det hjemme er vel ikke noe du bør gå til "krig " mot vel?

Jeg har eik og laminat selv jeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...