Gå til innhold

Farlig å sjekke mistenkelige e-mailer ved å

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Direkte tåpelig. Det kan få mye større konsekvenser på et likt sted enn hjemme hos deg selv.

"Direkte tåpelig. Det kan få mye større konsekvenser på et slikt sted enn hjemme hos deg selv."

Tror nok du tar feil.

Slike steder har mye bedre sikkerhetsløsninger enn jeg har, De har filtere i huet og ræva.

Når det går flere tusen studenter på en skole og alle disse skal sjekke mail, så sier det seg selv.

Dessuten er det folk som er ansatt på skolene til å ta seg av dataproblemer.

Hvis jeg får alvorlige dataproblemer blir det et stort praktisk og økonomisk problem.

Annonse

Gjest egoist!

"Direkte tåpelig. Det kan få mye større konsekvenser på et slikt sted enn hjemme hos deg selv."

Tror nok du tar feil.

Slike steder har mye bedre sikkerhetsløsninger enn jeg har, De har filtere i huet og ræva.

Når det går flere tusen studenter på en skole og alle disse skal sjekke mail, så sier det seg selv.

Dessuten er det folk som er ansatt på skolene til å ta seg av dataproblemer.

Hvis jeg får alvorlige dataproblemer blir det et stort praktisk og økonomisk problem.

Det mest egosistiske jeg har lest i dag..........

Tenker mest på seg selv dagen, eller

øh, hæ?

Hva skulle være farlig med det?

nei, altså, det er jo det jeg lurer på :-) Jeg tenkte at hvis det var en viruspost, så kunne noe i posten bli aktivert hvis jeg markerte og trykket på alternativer.

Men altså ingen fare?

(de andre 4 svarerne her diskuterer jo noe helt annet :-)

mvh

Det mest egosistiske jeg har lest i dag..........

Tenker mest på seg selv dagen, eller

Når flere tusen studenter sjekker mail, laster ned programmer til sitt hjemmeområde osv. hver dag så sier det seg selv at skolen må ha et bra sikkerhetsopplegg.

Ellers ville det kræsja totalt hver dag.

Når det gjelder mistenkelig mail så mener jeg kun mail som jeg ikke vet hvem som er avsender. Mailer med vedlegg og ukjent avsender åpner jeg ikke i det hele tatt.

Gjest egoist!

Når flere tusen studenter sjekker mail, laster ned programmer til sitt hjemmeområde osv. hver dag så sier det seg selv at skolen må ha et bra sikkerhetsopplegg.

Ellers ville det kræsja totalt hver dag.

Når det gjelder mistenkelig mail så mener jeg kun mail som jeg ikke vet hvem som er avsender. Mailer med vedlegg og ukjent avsender åpner jeg ikke i det hele tatt.

På meg virket du som om du åpnet mail i hytt og pine fra andres/offentlige maskiner, da tok jeg feil, eller du ordla deg feil.

Jeg sletter mailer jeg er usikre på, da de ofte uansett om man er hjemme eller på offentligsted, sprer viruset til alle i adresselisten, og man ødelegger for "alle andre" også.

Selv har jeg brannmur 2stk, hjemme også, som er så grei og finne ut av de fleste tilfeller av virus,

Ha en god natt

På meg virket du som om du åpnet mail i hytt og pine fra andres/offentlige maskiner, da tok jeg feil, eller du ordla deg feil.

Jeg sletter mailer jeg er usikre på, da de ofte uansett om man er hjemme eller på offentligsted, sprer viruset til alle i adresselisten, og man ødelegger for "alle andre" også.

Selv har jeg brannmur 2stk, hjemme også, som er så grei og finne ut av de fleste tilfeller av virus,

Ha en god natt

Hvis du tror at de ikke har firewall og beskyttelse i hytt og vær på store offentlige institusjer nå til dags, så vær så god.

Kanskje for noen år siden, men ikke i dag.

Jeg har gått på denne skolen i 4 år og aldri opplevd at systemet har vært nede.

(Og det er som sagt en god del som er inne og fikler hver dag på disse pc'ne, ikke minst datamessig inkompetente lærere)

Gjest egoist

Hvis du tror at de ikke har firewall og beskyttelse i hytt og vær på store offentlige institusjer nå til dags, så vær så god.

(Og det er som sagt en god del som er inne og fikler hver dag på disse pc'ne, ikke minst datamessig inkompetente lærere)

Selvsagt tror jeg det er gode brannmurer og andre filtre på offentlig sted, men allikevel tror jeg ikka at jeg er så jæ... naiv at det ikke finnes de som klarer og lage virus som går forbi dette.

Uansett, så bra for deg at du slipper kostnadene, nå kan jo alle vi andre dele dem med deg i stede.

At de har folk som må¨jobbe netopp med dette, hele tiden til, tilsier vel at dette ikke er gratis, selvom du ikke får regninga hjem til deg?

Klipp:

"Dessuten er det folk som er ansatt på skolene til å ta seg av dataproblemer."

Kan jo hende de er ansatt til og utareide noen program også, hva vet jeg, men si ikke at det ikke er ett problem, når de har måtte ansette folk for det.

Ha en god morgen

Selvsagt tror jeg det er gode brannmurer og andre filtre på offentlig sted, men allikevel tror jeg ikka at jeg er så jæ... naiv at det ikke finnes de som klarer og lage virus som går forbi dette.

Uansett, så bra for deg at du slipper kostnadene, nå kan jo alle vi andre dele dem med deg i stede.

At de har folk som må¨jobbe netopp med dette, hele tiden til, tilsier vel at dette ikke er gratis, selvom du ikke får regninga hjem til deg?

Klipp:

"Dessuten er det folk som er ansatt på skolene til å ta seg av dataproblemer."

Kan jo hende de er ansatt til og utareide noen program også, hva vet jeg, men si ikke at det ikke er ett problem, når de har måtte ansette folk for det.

Ha en god morgen

En annen dag kan jeg godt skrive en mail og høre hva slags sikkerhetssystemer de har og hva åpning av ulike typer mail har å si for sikkerheten på skolen.

Fram til da velger jeg å tro at de har gode løsninger til å ta seg av dette.

Når jeg har tatt kontakt med it-folk på skolen så har de stort sett sittet med cola'en sin og spilt spill, men det er kanskje jeg som har vært uheldig.

Annonse

nei, altså, det er jo det jeg lurer på :-) Jeg tenkte at hvis det var en viruspost, så kunne noe i posten bli aktivert hvis jeg markerte og trykket på alternativer.

Men altså ingen fare?

(de andre 4 svarerne her diskuterer jo noe helt annet :-)

mvh

nei, ingen mer fare enn det alltid er å motta en mail. Såvidt jeg vet.

En annen dag kan jeg godt skrive en mail og høre hva slags sikkerhetssystemer de har og hva åpning av ulike typer mail har å si for sikkerheten på skolen.

Fram til da velger jeg å tro at de har gode løsninger til å ta seg av dette.

Når jeg har tatt kontakt med it-folk på skolen så har de stort sett sittet med cola'en sin og spilt spill, men det er kanskje jeg som har vært uheldig.

Det kommer jo litt an på hva slags mailserver du sjekker mail på.. om du sjekker mail på hotmail og andre obskure plasser hjelper det jo ikke om skolens mail-server er trygg..

Gjest egoist!

Gidder ikke diskutere med deg.

Du skjønner tydligvis ikke hva jeg mener.

Vi har bare rett og slett helt forskjellig moral.

Jeg driter i hvordan sikkerhetsystem dere har på skolen, poenget er at det ikke finnes ett sikkerhetsystem som er idiotsikkert.

Gjest den er for drøy

Det kommer jo litt an på hva slags mailserver du sjekker mail på.. om du sjekker mail på hotmail og andre obskure plasser hjelper det jo ikke om skolens mail-server er trygg..

Jeg tror rett og slett soleil er for dum til å skjønne det. Eller så gir ho bare faen siden det ikke blir hennes problem å rydde opp eller ta kostnadene.

At ho tror det er en ren økonomisk katastrofe å få virus på hjemmemaskinen viser bare hvor lite ho kan om dette.

Gidder ikke diskutere med deg.

Du skjønner tydligvis ikke hva jeg mener.

Vi har bare rett og slett helt forskjellig moral.

Jeg driter i hvordan sikkerhetsystem dere har på skolen, poenget er at det ikke finnes ett sikkerhetsystem som er idiotsikkert.

"Vi har bare rett og slett helt forskjellig moral.

Jeg driter i hvordan sikkerhetsystem dere har på skolen, poenget er at det ikke finnes ett sikkerhetsystem som er idiotsikkert"

Klarer du ikke bestemme deg?

Handler dette egentlig om sikkerhetsystemer eller moral?

Jeg tror sikkerhetssystemene på vår skole er idiotsikre. Hvorfor: lærerne får bruke internett, og _enda_ er systemet stabilt.

Hvis du er spesielt interessert kan jeg undersøke om disse systemene,

men hvis du er ute etter å dra min moral nedi møkka så er du for sent ute.

Den er karakterisert som bedriten lenge før du begynte å bry nesa di.

Jeg tror rett og slett soleil er for dum til å skjønne det. Eller så gir ho bare faen siden det ikke blir hennes problem å rydde opp eller ta kostnadene.

At ho tror det er en ren økonomisk katastrofe å få virus på hjemmemaskinen viser bare hvor lite ho kan om dette.

Ja, jeg er helt fucka i huet. Helt dust.

Jeg har norton firewall og antivirus, hvis det er noe som kommer gjennom dette, noe jeg enda ikke har opplevd, så tror jeg det kan bli dyrt å få en it-dude til å se på det.

Hvis ikke jeg ligger med vedkommende selvfølgelig. Jeg er nemlig et ludder i tillegg til å være komplett hjernedød.

Gjest den er for drøy

Ja, jeg er helt fucka i huet. Helt dust.

Jeg har norton firewall og antivirus, hvis det er noe som kommer gjennom dette, noe jeg enda ikke har opplevd, så tror jeg det kan bli dyrt å få en it-dude til å se på det.

Hvis ikke jeg ligger med vedkommende selvfølgelig. Jeg er nemlig et ludder i tillegg til å være komplett hjernedød.

Ah! Godt å få det bekreftet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...