Gjest menaD Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Vel - da har jeg andre erfaringer. Følte kjøpepress, og ble omtrent "kasta inn" på alskens dårlige restauranter. Generelt mindre trivelige folk i Tyrkia enn på Chios i alle fall. Jeg kan ikke svare på hvordan det er på de mer turistifiserte stedene i Hellas, har bare erfaring med Korfu i så måte, og der jeg var (for en masse år siden) var ikke turismen så utbredt der heller. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre... *lengter etter mitt kjære Chios jeg* Jeg skal ha 3 ukers ferie på Chios i høst.Høres ut som jeg har noe å glede meg til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102638-har-dy-v%C3%A6rt-i-tyrkia-med-barn/page/2/#findComment-589985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg skal ha 3 ukers ferie på Chios i høst.Høres ut som jeg har noe å glede meg til. Ja, det har du absolutt! :-) Det spørs jo selvsagt hva du er ute etter, Chios har ikke masseturisme og dermed ikke sånt som bamseklubber og denslags (om man reiser med barn). Men en stor og interessant øy, som er fin å reise rundt på. Sjekk nettsider om Chios, og kjøp en bok i et av minimarkedene der nede "Chios - the fragrant island" fra Toubis (tror forlaget heter det). Masse info og bilder. En del landsbyer har sin egen helt spesielle historie og er ting man bør vite litt om på forhånd for å ikke gå glipp av det. (Man kan jo gjerne reise på en guidet tur, men oppdagelsesferder på egenhånd er jo det beste gjerne...). Hvilken turoperatør reiser du med? Og hvilket hotell/sted på øya har du valgt? Kan sikkert tipse deg om div. ting dersom du er interessert. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102638-har-dy-v%C3%A6rt-i-tyrkia-med-barn/page/2/#findComment-590023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottemor1365380387 Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Vi har vært i Tyrkia 7 ganger. 2 gagner i Side og 5 ganger i Alanya. Side er den mest barne vennlige av disse to byer. Grunnen er stranda. I Side er det lang grunt noe det ikke er i Alanya. Avstandene i Side kan være store inn til sentrum. Kumkøy er en del av Side og der må du ta taxi eller Dolmus for å komme deg til sentrum. Jeg har overhode ikke noe negativt å si om Tyrkia bortsett fra at jeg vil fraråde deg til å reise ditt nå. På de greseke nyhetene er det varslet om Tyrkisk kurdiske selvmordbombere som skal aksonere mot ferie gjestene. Tyrkia har bare gitt meg gleder med hyggelige mennesker og nydelig mat+ billig tøy. Kjøp aldri parfyme der nede med mindre du skal ha do spray for resten av oppholdet. Innpåslitne tyrkere er det klart du finner,men gå bare rett forbi uten å ta noe intiativ til å svare med mindre du virkelig har lyst å spise der eller handle noe der. Besøk det tyrkiske bad,herlig opplevelse. Jeg går kun til de steder hvor det er damer som vasker damer. Manikyr og pedikyr er et must. Koster slikk og ingenting. Frisør er også mye billigere. Er det noe mer du lurer på så bare spør,er lomme kjent m.v.h 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102638-har-dy-v%C3%A6rt-i-tyrkia-med-barn/page/2/#findComment-590108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottemor1365380387 Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Vi har vært i Tyrkia 7 ganger. 2 gagner i Side og 5 ganger i Alanya. Side er den mest barne vennlige av disse to byer. Grunnen er stranda. I Side er det lang grunt noe det ikke er i Alanya. Avstandene i Side kan være store inn til sentrum. Kumkøy er en del av Side og der må du ta taxi eller Dolmus for å komme deg til sentrum. Jeg har overhode ikke noe negativt å si om Tyrkia bortsett fra at jeg vil fraråde deg til å reise ditt nå. På de greseke nyhetene er det varslet om Tyrkisk kurdiske selvmordbombere som skal aksonere mot ferie gjestene. Tyrkia har bare gitt meg gleder med hyggelige mennesker og nydelig mat+ billig tøy. Kjøp aldri parfyme der nede med mindre du skal ha do spray for resten av oppholdet. Innpåslitne tyrkere er det klart du finner,men gå bare rett forbi uten å ta noe intiativ til å svare med mindre du virkelig har lyst å spise der eller handle noe der. Besøk det tyrkiske bad,herlig opplevelse. Jeg går kun til de steder hvor det er damer som vasker damer. Manikyr og pedikyr er et must. Koster slikk og ingenting. Frisør er også mye billigere. Er det noe mer du lurer på så bare spør,er lomme kjent m.v.h Glemte å si at vi har hatt med barn ned til Side begge gangene. Første gangen var hun eldste 6år og andre gangen hadde vi to med. Minste som var 2.5 år og hun eldte som da var 10 år. De kosa seg så innmari. Fikk rasta fletter og mye oppmerksomhet.Synes det er rat at de som er negative til Tyrkia har hørt at det er så grusomt men har aldri vært der selv;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102638-har-dy-v%C3%A6rt-i-tyrkia-med-barn/page/2/#findComment-590115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nemaD Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Ja, det har du absolutt! :-) Det spørs jo selvsagt hva du er ute etter, Chios har ikke masseturisme og dermed ikke sånt som bamseklubber og denslags (om man reiser med barn). Men en stor og interessant øy, som er fin å reise rundt på. Sjekk nettsider om Chios, og kjøp en bok i et av minimarkedene der nede "Chios - the fragrant island" fra Toubis (tror forlaget heter det). Masse info og bilder. En del landsbyer har sin egen helt spesielle historie og er ting man bør vite litt om på forhånd for å ikke gå glipp av det. (Man kan jo gjerne reise på en guidet tur, men oppdagelsesferder på egenhånd er jo det beste gjerne...). Hvilken turoperatør reiser du med? Og hvilket hotell/sted på øya har du valgt? Kan sikkert tipse deg om div. ting dersom du er interessert. :-) Så svaret ditt veldig sent.Er på farta til senga. Hotellet heter Karfas Bay View og vi reiser med Ving. Og det er ingen barn med. Bare 2 godt voksne. Jeg roper på deg i morgen. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102638-har-dy-v%C3%A6rt-i-tyrkia-med-barn/page/2/#findComment-591566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Så svaret ditt veldig sent.Er på farta til senga. Hotellet heter Karfas Bay View og vi reiser med Ving. Og det er ingen barn med. Bare 2 godt voksne. Jeg roper på deg i morgen. MVH OK! :-) Et spørsmål til i morgen, hva er målet for ferien deres? Med "rett" utgangspunkt er Chios et drømme-feriested, men man har jo ulike ønsker for hva ferien/feriestedet skal innebære og inneholde! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102638-har-dy-v%C3%A6rt-i-tyrkia-med-barn/page/2/#findComment-591568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.