Zirine Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Bee Gees er rått, laguna. Du har bare ikke sett lyset enda Bee Gees ja - det var jo også en tid Og Donny og Maria Osmonds 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-589969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Jeg skjønner hva du mener, men jeg synes det er litt teit å tenke sånn likevel. Jeg kjøpte min første vinylplate for 100 år siden og min første cd gudene vet hvor lenge siden. Jeg elsker musikk, og gjennom hele livet mitt har jeg lyttet til musikk, kjøpt musikk og elsket musikk. Jeg har gått gjennom epoker. Min første store kjærlighet var Pink Floyd - og av den grunn har jeg de fleste cd'ene av dem. Jeg har Mud, Sweet og Slade, og selv om jeg ikke hører det i dag, så står de i hyllen, jeg kikker på dem. Når jeg lytter til dem så ser jeg glimt av tidlig ungdom. Jeg har 11 vinylplater av Queen - ikke av noen annen grunn enn at jeg likte Bohamian Rapsody, jeg var på fest og tok litt av - kjøpte hele samlinga til fyren. Jeg har Al Jarreau - ikke fordi jeg digger han, men fordi han synger "my song" så utrolig mye vakrere enn Elton John noensinne har gjort. Jeg har Nina Hagen, en cd jeg knapt nok har hørt siden jeg opponerte mot alt og alle, spesielt mine strenge foreldre. Og jeg har Zoo og Unit Five Jeg kan jo ikke kaste dem - de minner meg jo om teltturene, om forelskelsene, turer på moped og kilovis av hårspray. Jeg har The Bangels, The Pretenders, Simpley Red - alle fra en epoke i livet mitt som skulle bli et vendepunkt. Hanne Boel kom plutselig inn i livet mitt, men forsvant like fort. Louis Armstrong og Frank Sinatra henter jeg fortsatt frem. Fra senere tid har jeg kjøpt mye Portishead, Massive Attack, Goldie (takk neuni), Sneaker Pimps - men jeg påvirkes også av mine døtre og spiller Pink, Christina Aquilera, Shakira. "jøss, zirine *hihi* trodde ikke du hadde SÅNN musikk jeg ...." Joda Hvorfor? For meg er det dyrebare minner. Et levd liv - impulse handlinger, tårer og latter. Det skjemmes jeg ikke over. Jeg synes så velbegrunnede skiver kvalifiserer.. Mulig det er teit å tenke slik jeg gjør, men det bare skjer, akkurat som det bare skjer at jeg MÅ kikke.. Det er en uvane jeg ikke klarer å legge vekk.. Synes platevalgene sier mye.. En variert, gammel og elsket platesamling er mye bedre enn en som er slapt sammenrasket uten pasjon, diktert etter trender og salg på platekompaniet..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-589990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg synes så velbegrunnede skiver kvalifiserer.. Mulig det er teit å tenke slik jeg gjør, men det bare skjer, akkurat som det bare skjer at jeg MÅ kikke.. Det er en uvane jeg ikke klarer å legge vekk.. Synes platevalgene sier mye.. En variert, gammel og elsket platesamling er mye bedre enn en som er slapt sammenrasket uten pasjon, diktert etter trender og salg på platekompaniet..) "En variert, gammel og elsket platesamling er mye bedre enn en som er slapt sammenrasket uten pasjon, diktert etter trender og salg på platekompaniet..) " Det er sant. Samtidig så treffer jeg til stadighet på sånne "forståsegpåere" som ikke for alt i verden skal handle musikk fra top 10 listen - fordi det er så kommers og fordi de selv mener de er så kule og har så god greie på musikk. Jeg bryr meg ikke om hva andre hører, hva som er kommersj eller hva som er harry. Snakker musikken til meg, får den meg til å glemme å puste - så er det godt nok for meg. Jeg kjøper også på salg på platekompaniet men da som oftest ting jeg har på vinyl, som jeg MÅ ha på cd. Det er ikke sikkert jeg hører dem mer enn en gang, men jeg må ha dem fordi de representerer en tid og en epoke - og en cd er mer beskyttet og holdbar enn vinyl. Når det er sagt, så hører jeg aldri på musikk i platesjapper. Jeg tar råsjanser, kjøper cd'en og hører den hjemme. Av den grunn har jeg også musikk i hyllene jeg ikke liker. Og mye rart .... Så du blir ikke så klok på meg om du kikker i mine hyller. Men det er EN cd jeg MÅ ha - og det er den med Donny Osmond. Min aller første kassett og min aller første postergutt - så stiglet og vannkjemmet. Jesus, så forelsket jeg var i han Men den er vel ikke å oppdrive.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 "En variert, gammel og elsket platesamling er mye bedre enn en som er slapt sammenrasket uten pasjon, diktert etter trender og salg på platekompaniet..) " Det er sant. Samtidig så treffer jeg til stadighet på sånne "forståsegpåere" som ikke for alt i verden skal handle musikk fra top 10 listen - fordi det er så kommers og fordi de selv mener de er så kule og har så god greie på musikk. Jeg bryr meg ikke om hva andre hører, hva som er kommersj eller hva som er harry. Snakker musikken til meg, får den meg til å glemme å puste - så er det godt nok for meg. Jeg kjøper også på salg på platekompaniet men da som oftest ting jeg har på vinyl, som jeg MÅ ha på cd. Det er ikke sikkert jeg hører dem mer enn en gang, men jeg må ha dem fordi de representerer en tid og en epoke - og en cd er mer beskyttet og holdbar enn vinyl. Når det er sagt, så hører jeg aldri på musikk i platesjapper. Jeg tar råsjanser, kjøper cd'en og hører den hjemme. Av den grunn har jeg også musikk i hyllene jeg ikke liker. Og mye rart .... Så du blir ikke så klok på meg om du kikker i mine hyller. Men det er EN cd jeg MÅ ha - og det er den med Donny Osmond. Min aller første kassett og min aller første postergutt - så stiglet og vannkjemmet. Jesus, så forelsket jeg var i han Men den er vel ikke å oppdrive.... Jeg synes at jeg er kul og har god greie på musikk;o), men det er kjempe teit&arrogant å ikke innse at det finnes bra titler som mange kjøper.. Men jeg kjenner typen. de som blir skuffet over at favoritt bandet begynner å selge og må kutte det øyeblikkelig på grunn av manglende eksklutivitet. Samtidig synes jeg mange blir for avslappa til hva de hører på. Også tror jeg faktisk det spiller en rolle, (eller kanskje jeg er overfladisk) jeg liker stort sett folk med lignende musikksmak som meg aller best, selv om det finnes untak.. Musikk intresse er ett must..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Men 54 lp'er og like mangle vinylsingler i tillegg da? ;o) Godt å høre at det finnes flere som samler! Selv om det ikke er det samme vi samler på. ) Jeg har rundt 2000 CDer, i overkant av 50 titler på vinyl (ga det meste til den lokale nærradioen for mange år siden, dumme meg), 257 filmer på DVD og fler bøker enn jeg orker telle. Så jeg samler, ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hvilken av de??Ikke mange håper jeg..? Huff&huff, de er alle grusomme og burde brennes.. ) Ulykke eller kjøpt med viten og vilje? Har vel fem CDer med Phil Collins hvis jeg ikke husker feil, og jeg elsker dem alle sammen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg synes så velbegrunnede skiver kvalifiserer.. Mulig det er teit å tenke slik jeg gjør, men det bare skjer, akkurat som det bare skjer at jeg MÅ kikke.. Det er en uvane jeg ikke klarer å legge vekk.. Synes platevalgene sier mye.. En variert, gammel og elsket platesamling er mye bedre enn en som er slapt sammenrasket uten pasjon, diktert etter trender og salg på platekompaniet..) Hos meg ligger det pasjon bak hvert eneste album. Har kjøpt _en_ artist jeg aldri hadde hørt på ren følelse en gang. Og siden den gang har jeg elsket musikken til Gianna Nannini, så magefølelsen var helt riktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 "Det er galt å ikke eie en plate av......" En slik uttalelse avslører en vesentlig feil i holdningen, min kjære laguna. Jeg kan i høyden gå med på:" Det er galt å eie......", men platen du eier kan være gitt til deg av noen, og du kan ikke ha hatt hjerte til å kaste den. Ett spørsmål til alle her: " Har noen av dere forhold til musikk av John Cage, Ursula Dudziak, Julie Tippett, Uncle Walts Band, The Frumious Bandersnatch, Subaqua, Arvo Part, Bjørn Fongaard, Ligeti, 13 Floor Elevators, Terje Rypdal, Gerardo Nunez, The Trees, The Residents, Captain Beefheart, Brian Eno, Jeff Beck.....En av dere liker Zappa , men har dere forhold til annen kvalitetsmusikk? Trodde Captain Beefheart var obligatorisk for alle Zappa-fans? Men nå kjenner jeg få av den sorten bortsett fra meg selv, så det er mulig jeg tar feil. Men Captain Beefheart han er et must, ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Min platesamling - og snakker vi vel vinyl? - inneholder bare hardrock. Jeg har vel alt til Maiden, alt til Metallica (før CD'en tok over), Anthrax, Slayer, en del Annihilator, WASP, TS, litt Kizz, en del Accept, samt en del andre av 80-tallets Heavy band. CD samlingen min som jo har kommet etter 1990 er nok noe mer variert, og jeg har til og med en (1!) CD av Meatloaf. "og jeg har til og med en (1!) CD av Meatloaf." Så lenge det er Bat Out of Hell, så. Den er jo en klassiker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Nick Cave er en av mine favoritter! (Selvom den forrige og Boatmans call var møkka kjedelige) Har du hørt Birthday party(tidlig Cave)? de er bra.. Mye bra goth og enda mer er skit dårlig, men Sisters of mercy, f.eks er jo helter!(Men jeg er ikke sikker på om det blir regna som goth) Swans er også et godt, mørkt band..Men mange av goth/synth tingene mine grenser opp til "ungdomsynder", noen duger bra fortsatt..) Hehe, The Boatman's Call er et av de beste album noen sinne laget. Om man kan rangere ett av Caves album på topp så er det absolutt dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vida Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Lou Reed, Van Morrison, Stones, Led Zeppelin, DumDumBoys, The Aller Værste, Zappa, Patti Smith, Tom Waits, Radiohead, Wunderkammer, Pearl Jam, The Clash... Lista over alt jeg bare må ha tilgjengelig kan bli fryktelig lang. Jeg kikker også i platesamlinga til folk, og veit ikke helt hva jeg skal si når jeg finner Sigvart Dagsland-musikk. Vanligvis blir jeg stum..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Lou Reed, Van Morrison, Stones, Led Zeppelin, DumDumBoys, The Aller Værste, Zappa, Patti Smith, Tom Waits, Radiohead, Wunderkammer, Pearl Jam, The Clash... Lista over alt jeg bare må ha tilgjengelig kan bli fryktelig lang. Jeg kikker også i platesamlinga til folk, og veit ikke helt hva jeg skal si når jeg finner Sigvart Dagsland-musikk. Vanligvis blir jeg stum..... "veit ikke helt hva jeg skal si når jeg finner Sigvart Dagsland-musikk. Vanligvis blir jeg stum..... " Det beste er å tie stille og tro det er et hendig uhell. DumDum Boys syns jeg dessuten er pyton, så finner jeg det sier jeg i alle fall ikke noe. :-D Kunne jo si splitter pine, kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Hehe, The Boatman's Call er et av de beste album noen sinne laget. Om man kan rangere ett av Caves album på topp så er det absolutt dette! Næhei. Henrys dream og let love in er de beste.. og dessuten litt det nyeste..! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Lou Reed, Van Morrison, Stones, Led Zeppelin, DumDumBoys, The Aller Værste, Zappa, Patti Smith, Tom Waits, Radiohead, Wunderkammer, Pearl Jam, The Clash... Lista over alt jeg bare må ha tilgjengelig kan bli fryktelig lang. Jeg kikker også i platesamlinga til folk, og veit ikke helt hva jeg skal si når jeg finner Sigvart Dagsland-musikk. Vanligvis blir jeg stum..... Det var jente med ordentelig musikksmak! Liker alt du nevnte.. Mange funn kan gjøre en stum, og Sigvard Dagsland er ett av de..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Næhei. Henrys dream og let love in er de beste.. og dessuten litt det nyeste..! De to siste er nok de Cave-platene jeg liker minst. Alt fra Boatman's Call og bakover er avsindig bra. Grunnen til at Boatman topper hos meg er vel at det ikke finnes noen sanger med Nick Cave som har gått mer rett hjem hos meg enn Brompton Oratory. Dessutener den plata så full av bra enkeltlåter at det kanskje bare finnes ett album jeg kan tenke meg som er bedre hva antall enkeltlåter angår, nemlig Automatic For The People. Vel har Cave mange sykt bra låter, men den ... Syns dessuten han er så kuul sammen med Shane MacGowan, hehe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vida Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Det var jente med ordentelig musikksmak! Liker alt du nevnte.. Mange funn kan gjøre en stum, og Sigvard Dagsland er ett av de..) ...men lista kunne jo blitt så mye lenger. Og så er jeg litt forundra over at det havna så få damer der... Er for trøtt til å fundere mye over det akkurat nå. *sier godnatt, og drømmer om Lou Reed konserten jeg skal på om noen uker* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hmmm eg har verken Meat Loaf, Eggum eller Dire Straits, men eg må innrømme at eg faktisk har eit par Phil Collins-skiver eg ikkje har høyrd på sidan 1987, men som eg ikkje kjem til å kaste. Eg har mange plater med Bowie, og to skiver med Johnny Cash. Dei fleste Pink Floyd-skivene har eg av nesten same grunn som Zirine. Dei var min tredje store kjærleik. Den fyrste var Beatles, den andre var Queen. Ei Yesplate har eg frå åttitalet. - Joa, vi er vel sånn nokonlunde på bølgelengde på dette nivået, kanskje. :-) Eg synst vel også at det er mindre interessant å snakke om "ikkjeplater" enn "må-ha-plater" - Men det er ikkje til å stikke under ein stol at eg ville tenkt mitt om eg kom heim til nokon og fann alle DDE-skivene, Postgirobygget, Trang Fødsel og andre lamme norske band. Eg har heldigvis også til gode å koma heim til nokon som har Heidi Hauges samlede eller alle dansebandfavorittane. Mine "må-ha-plater" er nyare og eldre skiver med artistar som Waits, Bowie, Beatles, Smashing Pumpkins, Morphine, Motorpsycho, Pearl Jam, Miles Davis, Portishead, ZZ-top, DumDum Boys, The Cure, Soundgarden, Red Hot Chili Peppers. Elles finn du mykje rart i platesamliga mi som eg ikkje må ha, men heller ikkje ville vore forutan: John Coltrane, Eminem, Metallica, Sondre Bratland, Helmet, System Of A Down, Zappa, Tungtvann, Tchaikovsky, Frankie Goes To Hollywood, Knutsen & Ludvigsen, Kari Bremnes, Duran Duran, Nirvana, The The, U2, Bob Dylan, Foo Fighters, Lauryn Hill, Patsy Cline... Hmm, det er i grunnen nokre av desse eg også må ha likevel... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Hmmm eg har verken Meat Loaf, Eggum eller Dire Straits, men eg må innrømme at eg faktisk har eit par Phil Collins-skiver eg ikkje har høyrd på sidan 1987, men som eg ikkje kjem til å kaste. Eg har mange plater med Bowie, og to skiver med Johnny Cash. Dei fleste Pink Floyd-skivene har eg av nesten same grunn som Zirine. Dei var min tredje store kjærleik. Den fyrste var Beatles, den andre var Queen. Ei Yesplate har eg frå åttitalet. - Joa, vi er vel sånn nokonlunde på bølgelengde på dette nivået, kanskje. :-) Eg synst vel også at det er mindre interessant å snakke om "ikkjeplater" enn "må-ha-plater" - Men det er ikkje til å stikke under ein stol at eg ville tenkt mitt om eg kom heim til nokon og fann alle DDE-skivene, Postgirobygget, Trang Fødsel og andre lamme norske band. Eg har heldigvis også til gode å koma heim til nokon som har Heidi Hauges samlede eller alle dansebandfavorittane. Mine "må-ha-plater" er nyare og eldre skiver med artistar som Waits, Bowie, Beatles, Smashing Pumpkins, Morphine, Motorpsycho, Pearl Jam, Miles Davis, Portishead, ZZ-top, DumDum Boys, The Cure, Soundgarden, Red Hot Chili Peppers. Elles finn du mykje rart i platesamliga mi som eg ikkje må ha, men heller ikkje ville vore forutan: John Coltrane, Eminem, Metallica, Sondre Bratland, Helmet, System Of A Down, Zappa, Tungtvann, Tchaikovsky, Frankie Goes To Hollywood, Knutsen & Ludvigsen, Kari Bremnes, Duran Duran, Nirvana, The The, U2, Bob Dylan, Foo Fighters, Lauryn Hill, Patsy Cline... Hmm, det er i grunnen nokre av desse eg også må ha likevel... :-) Mann med smak! Glimrende samling.. Tydeligvis på bølgelengde her ja:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 ...men lista kunne jo blitt så mye lenger. Og så er jeg litt forundra over at det havna så få damer der... Er for trøtt til å fundere mye over det akkurat nå. *sier godnatt, og drømmer om Lou Reed konserten jeg skal på om noen uker* God natt selv! Ha det gøy på konsert! Skulle gjerne gått selv, men lommeboka mi sier desverre nei:( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hmmm eg har verken Meat Loaf, Eggum eller Dire Straits, men eg må innrømme at eg faktisk har eit par Phil Collins-skiver eg ikkje har høyrd på sidan 1987, men som eg ikkje kjem til å kaste. Eg har mange plater med Bowie, og to skiver med Johnny Cash. Dei fleste Pink Floyd-skivene har eg av nesten same grunn som Zirine. Dei var min tredje store kjærleik. Den fyrste var Beatles, den andre var Queen. Ei Yesplate har eg frå åttitalet. - Joa, vi er vel sånn nokonlunde på bølgelengde på dette nivået, kanskje. :-) Eg synst vel også at det er mindre interessant å snakke om "ikkjeplater" enn "må-ha-plater" - Men det er ikkje til å stikke under ein stol at eg ville tenkt mitt om eg kom heim til nokon og fann alle DDE-skivene, Postgirobygget, Trang Fødsel og andre lamme norske band. Eg har heldigvis også til gode å koma heim til nokon som har Heidi Hauges samlede eller alle dansebandfavorittane. Mine "må-ha-plater" er nyare og eldre skiver med artistar som Waits, Bowie, Beatles, Smashing Pumpkins, Morphine, Motorpsycho, Pearl Jam, Miles Davis, Portishead, ZZ-top, DumDum Boys, The Cure, Soundgarden, Red Hot Chili Peppers. Elles finn du mykje rart i platesamliga mi som eg ikkje må ha, men heller ikkje ville vore forutan: John Coltrane, Eminem, Metallica, Sondre Bratland, Helmet, System Of A Down, Zappa, Tungtvann, Tchaikovsky, Frankie Goes To Hollywood, Knutsen & Ludvigsen, Kari Bremnes, Duran Duran, Nirvana, The The, U2, Bob Dylan, Foo Fighters, Lauryn Hill, Patsy Cline... Hmm, det er i grunnen nokre av desse eg også må ha likevel... :-) U2 er da _må_ha_. For meg finnes det ikke noe som er mer _må_ha_ enn akkurat de. Har visst mange _må_ha_ jeg, for jeg har en del komplette samlinger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/102659-platesamling/page/4/#findComment-590071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.