Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes ikke Fru Halvorsen kom så godt ut av denne ....

Irriterer meg noe JÆVLIG (unnskyld bassisten) at ikke Høyre klarer bedre å sette de andre partiene på plass og få fram sin egen sak.

Og ja - jeg stemmer høyre så jeg er forutinntatt.

Kom gjerne med noen saklige argument for hvorfor man skal stemme SV. Da med argument hva bra de skal gjør OG hvordan man skal finansiere det.

Følger man SV er snart alle de som jobber ansatt i det offentlige - resten er på div. trygd. Oljepengene smuldrer hen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• punkyB

18

• Zelig

13

• Alpt

7

• musikeren

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest enig med faren min (igjen)

Kristin og SV bagatelliserer alle svakheter ved programmet sitt!

Hun irriterer meg!! STEM PÅ HØYRE FOLKENS!

Kristin og SV vil straffe de som har jobbet for å få seg en utdannelse.

Mange vil si at mine meninger ikke henger på greip siden jeg ikke er 18 helt enda,men det er helt klart at SV utnytter Høyres litt svakere punkter.

Beklager hvis det finnes mange SV tilhengere her

I denne saken er jeg enig med Punky,Foss og bla faren min.

jeg synes ikke sv henger på greip.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589643
Del på andre sider

Fu Halvorsen ble rævkjørt denne gangen faktisk. Per Kr. Foss (my man) valsa over henne så det suste - banka inn det ene argumentet etter det andre og fikk virkelig satt SV's politikk i perspektiv. Meget godt jobba.

Fru Halvorsen blei strammere og strammere rundt leppene og smalere og smalere rundt øynene - til slutt var den anstrengte stemningen til å ta og føle på.

Her strakk ikke Halvorsen, med sin sjarm og sitt sympatiske vesen helt til, nei ...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589710
Del på andre sider

Fu Halvorsen ble rævkjørt denne gangen faktisk. Per Kr. Foss (my man) valsa over henne så det suste - banka inn det ene argumentet etter det andre og fikk virkelig satt SV's politikk i perspektiv. Meget godt jobba.

Fru Halvorsen blei strammere og strammere rundt leppene og smalere og smalere rundt øynene - til slutt var den anstrengte stemningen til å ta og føle på.

Her strakk ikke Halvorsen, med sin sjarm og sitt sympatiske vesen helt til, nei ...

Egenlig litt tabbe av henne å tro at hun kan ta Foss i en slik debatt. I en debatt med flere og litt dårligere tid til hver så hadde hun nok klart å sno seg unna og sluppet unna med å fremlegge alle godene hun skal gi alle - UTEN å måtte bli satt fast når de ikke har mulighet til å finansiere de.

Foss er jo ikke en mann for de store massene og debattene - til det er han for seriøs og saklig - men her var han konge.

Kanskje du kunne bli Høyres Halvorsen?? Go Zirine !!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589719
Del på andre sider

Annonse

Jeg så ikke denne debatten, men siden du spør om saklige argumenter for å stemme SV:

-mer rettferdig fordeling (via skattepolitikken, barnehagepriser, borgerlønn, 6-timers-dagen, boligpolitikk osv.)

-fornuftig distriktspolitikk. Norge trenger faktisk distriktene.

-god miljøpolitikk. Satser f.eks på kollektivtrafikk.

-og SV satser på skolen.

Du skriver: "Følger man SV er snart alle de som jobber ansatt i det offentlige - resten er på div. trygd. Oljepengene smuldrer hen. "

Dette er reinspikka tøv. Dette er typisk høyre-prat, det finnes ingen sammenheng mellom SVs politikk og slike utsagn.

Hva skal politikk bygges på etter din mening? Hvilke verdier skal legges til grunn? Høyre har ingen verdier utover det materielle. Det holder ikke lenger. Alle i samfunnet tjener på at alle har nok, og dette begynner folk å skjønne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589720
Del på andre sider

Mange vil si at mine meninger ikke henger på greip siden jeg ikke er 18 helt enda,men det er helt klart at SV utnytter Høyres litt svakere punkter.

Beklager hvis det finnes mange SV tilhengere her

I denne saken er jeg enig med Punky,Foss og bla faren min.

jeg synes ikke sv henger på greip.

Foreldre , og andre skal man høre på - men også viktig med å danne seg egne meninger , til det er jo slike debatter ok for da kommer det jo fram litt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589721
Del på andre sider

Stemme SV ? Ikke denna karen, som du sier: alle inn i det offentlige (nå 33% av arbeidsstokken) , høyere skatter og flere "klienter". Hvorfor prisene ennå er på verdenstoppen er en gåte, men vi betaler....

Gidder ikke å diskutere med deg - her er vi nok for enige.

Hadet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589722
Del på andre sider

Kristin og SV bagatelliserer alle svakheter ved programmet sitt!

Hun irriterer meg!! STEM PÅ HØYRE FOLKENS!

Kristin og SV vil straffe de som har jobbet for å få seg en utdannelse.

Hei pappagutt/jente :)

Det paradoksale, for deg, er jo at de fleste med lengre utdannelse stemmer SV og AP. Folk uten utdannelse står for de fleste stemmene FrP og Høyre får.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589726
Del på andre sider

Jeg så ikke denne debatten, men siden du spør om saklige argumenter for å stemme SV:

-mer rettferdig fordeling (via skattepolitikken, barnehagepriser, borgerlønn, 6-timers-dagen, boligpolitikk osv.)

-fornuftig distriktspolitikk. Norge trenger faktisk distriktene.

-god miljøpolitikk. Satser f.eks på kollektivtrafikk.

-og SV satser på skolen.

Du skriver: "Følger man SV er snart alle de som jobber ansatt i det offentlige - resten er på div. trygd. Oljepengene smuldrer hen. "

Dette er reinspikka tøv. Dette er typisk høyre-prat, det finnes ingen sammenheng mellom SVs politikk og slike utsagn.

Hva skal politikk bygges på etter din mening? Hvilke verdier skal legges til grunn? Høyre har ingen verdier utover det materielle. Det holder ikke lenger. Alle i samfunnet tjener på at alle har nok, og dette begynner folk å skjønne.

"-mer rettferdig fordeling (via skattepolitikken, barnehagepriser, borgerlønn, 6-timers-dagen, boligpolitikk osv.)"

Alt dette er jo bra , men hvordan skal dette finansieres ? Rettferdig skattepolitikk vil jeg også ha - hvordan mener du en rettferdig skattepolitikk er?

"-fornuftig distriktspolitikk. Norge trenger faktisk distriktene."

Jeg mener ikke - og det gjør vel ikke Høyre heller at de skal legges ned?? Det jeg derimot mener er at et sted går smertegrensen for hvor mye man kan subsidiere. Da får man heller legge til rette for næring som faktisk lønner seg.

"-god miljøpolitikk. Satser f.eks på kollektivtrafikk."

Det er jeg enig i.

"-og SV satser på skolen."

Det synes jeg Høyre gjør og da - det nye forslagte til Clemet er bra.

"Du skriver: "Følger man SV er snart alle de som jobber ansatt i det offentlige - resten er på div. trygd. Oljepengene smuldrer hen. "

Dette er reinspikka tøv. Dette er typisk høyre-prat, det finnes ingen sammenheng mellom SVs politikk og slike utsagn. "

Hvis ikke man gir næringslivet lettelser så er det faktisk ikke snart flere arbeidsplasser igjen. Så vidt jeg vet har ikke SV konkrete tiltak - hvertfall ikke skattelettelser.

"Hva skal politikk bygges på etter din mening? Hvilke verdier skal legges til grunn? Høyre har ingen verdier utover det materielle. Det holder ikke lenger. Alle i samfunnet tjener på at alle har nok, og dette begynner folk å skjønne. "

Jeg mener en blanding - man må faktisk tjene penger før man kan bruke dem. Og det nytter ikke å lesse alle kostnader andre. Det offentlige i Norge er veldig ineffektivt og tungrodd. Så lenge man baserer mer og mer på det så blir det bare enda verre. Hvis man hadde fått det litt mer effektivt så hadde man hatt mer penger å bruke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589734
Del på andre sider

"-mer rettferdig fordeling (via skattepolitikken, barnehagepriser, borgerlønn, 6-timers-dagen, boligpolitikk osv.)"

Alt dette er jo bra , men hvordan skal dette finansieres ? Rettferdig skattepolitikk vil jeg også ha - hvordan mener du en rettferdig skattepolitikk er?

"-fornuftig distriktspolitikk. Norge trenger faktisk distriktene."

Jeg mener ikke - og det gjør vel ikke Høyre heller at de skal legges ned?? Det jeg derimot mener er at et sted går smertegrensen for hvor mye man kan subsidiere. Da får man heller legge til rette for næring som faktisk lønner seg.

"-god miljøpolitikk. Satser f.eks på kollektivtrafikk."

Det er jeg enig i.

"-og SV satser på skolen."

Det synes jeg Høyre gjør og da - det nye forslagte til Clemet er bra.

"Du skriver: "Følger man SV er snart alle de som jobber ansatt i det offentlige - resten er på div. trygd. Oljepengene smuldrer hen. "

Dette er reinspikka tøv. Dette er typisk høyre-prat, det finnes ingen sammenheng mellom SVs politikk og slike utsagn. "

Hvis ikke man gir næringslivet lettelser så er det faktisk ikke snart flere arbeidsplasser igjen. Så vidt jeg vet har ikke SV konkrete tiltak - hvertfall ikke skattelettelser.

"Hva skal politikk bygges på etter din mening? Hvilke verdier skal legges til grunn? Høyre har ingen verdier utover det materielle. Det holder ikke lenger. Alle i samfunnet tjener på at alle har nok, og dette begynner folk å skjønne. "

Jeg mener en blanding - man må faktisk tjene penger før man kan bruke dem. Og det nytter ikke å lesse alle kostnader andre. Det offentlige i Norge er veldig ineffektivt og tungrodd. Så lenge man baserer mer og mer på det så blir det bare enda verre. Hvis man hadde fått det litt mer effektivt så hadde man hatt mer penger å bruke.

Det er nettopp det du skriver som er poenget -man må ha en balanse mellom menneskelige hensyn og økonomien. SV har aldri vært mot effektivisering av Staten, men hvem har formelen for hvordan økt effektivisering kan skje med kun kutt? Det er tydeligvis ikke Kristin Clemet som sitter med den formelen.

For hvordan står det egentlig til med velfredsnorge i dag? Og hva er konsekvensen av økt effektivisering av Staten og privatisering? Ser man på departementer og kommuner individuelt så er det lenge siden det har stått så dårlig til. F.eks er situasjonen når det gjelder høyere utdanning helt uholdbar, det finnes snart ingen stillinger ved universitetene igjen, det er ikke nok penger til å gjennomføre kvalitetsreformen (NTNU har nettopp gått ut og sagt at det vil bli et dårligere studietilbud fra høsten enn noen gang, fordi det mangler 90 millioner kroner. Vi aner ennå ikke hvilke emner det blir undervist i til høsten.). Ved siden av dette er det nå innført nye krav til universitetsansatte som går på bevilgninger per publikasjon, og per avlagte vekttall. Samtidig som det knapt finnes lærerkrefter. Dette er en tilpasning til markedskreftene som universiter/høyskoler og forskningsinstitusjoner ikke kan leve med!

Du spør om finansiering -det er vel ingen hemmelighet at SV ikke er for skatte-/avgiftslettelser. Er det noe vi ikke trenger i dette landet er det jo det. Det vi først og fremst trenger er at alle har en grunnleggende inntekt. SV er for en restrukturering av Staten, der mindre detaljstyring er sentralt. Mer styring til innbyggerne -kommunene. Ellers -økte avgifter på miljøskadelige produkter/atferd, økt skatt på formue og aksjegevinst. SV er ikke for at næringslivet skal legges ned, og det er ingen omfattende endringer fra dagens situasjon som vil gjelde for bedrifter. Hvor har du det fra, i så fall?

Samfunnet skal gi like mulighter, så er resten opp til hver enkelt. I dag styrer markedskreftene for mange av våre valg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589788
Del på andre sider

Egenlig litt tabbe av henne å tro at hun kan ta Foss i en slik debatt. I en debatt med flere og litt dårligere tid til hver så hadde hun nok klart å sno seg unna og sluppet unna med å fremlegge alle godene hun skal gi alle - UTEN å måtte bli satt fast når de ikke har mulighet til å finansiere de.

Foss er jo ikke en mann for de store massene og debattene - til det er han for seriøs og saklig - men her var han konge.

Kanskje du kunne bli Høyres Halvorsen?? Go Zirine !!!!

Nei, jeg tror ikke det gitt. Politikk er moro, men det politiske miljø er så kjedelig at det er til å gråte av.

Dessuten egner jeg ikke til sånt. Jeg hadde sikkert vist Siv Jensen fingeren hver gang jeg møtte henne i stortingskorridorene, pluss at jeg hadde nappet ut alle hårene i ulvepelsen hennes ved første og beste anledning.

Jeg regner det som ganske sikkert at jeg hadde prøvd meg på Per Kr. Foss i sine litt yngre dager (greit å være homo, men det får nå faen være måte på) og forsøkt å pjuske Will i de få lockene han har igjen.

Nei, jeg kan ikke helt se meg der pønk, men en uke eller to, DET kunne vært moro :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589815
Del på andre sider

Annonse

Det er nettopp det du skriver som er poenget -man må ha en balanse mellom menneskelige hensyn og økonomien. SV har aldri vært mot effektivisering av Staten, men hvem har formelen for hvordan økt effektivisering kan skje med kun kutt? Det er tydeligvis ikke Kristin Clemet som sitter med den formelen.

For hvordan står det egentlig til med velfredsnorge i dag? Og hva er konsekvensen av økt effektivisering av Staten og privatisering? Ser man på departementer og kommuner individuelt så er det lenge siden det har stått så dårlig til. F.eks er situasjonen når det gjelder høyere utdanning helt uholdbar, det finnes snart ingen stillinger ved universitetene igjen, det er ikke nok penger til å gjennomføre kvalitetsreformen (NTNU har nettopp gått ut og sagt at det vil bli et dårligere studietilbud fra høsten enn noen gang, fordi det mangler 90 millioner kroner. Vi aner ennå ikke hvilke emner det blir undervist i til høsten.). Ved siden av dette er det nå innført nye krav til universitetsansatte som går på bevilgninger per publikasjon, og per avlagte vekttall. Samtidig som det knapt finnes lærerkrefter. Dette er en tilpasning til markedskreftene som universiter/høyskoler og forskningsinstitusjoner ikke kan leve med!

Du spør om finansiering -det er vel ingen hemmelighet at SV ikke er for skatte-/avgiftslettelser. Er det noe vi ikke trenger i dette landet er det jo det. Det vi først og fremst trenger er at alle har en grunnleggende inntekt. SV er for en restrukturering av Staten, der mindre detaljstyring er sentralt. Mer styring til innbyggerne -kommunene. Ellers -økte avgifter på miljøskadelige produkter/atferd, økt skatt på formue og aksjegevinst. SV er ikke for at næringslivet skal legges ned, og det er ingen omfattende endringer fra dagens situasjon som vil gjelde for bedrifter. Hvor har du det fra, i så fall?

Samfunnet skal gi like mulighter, så er resten opp til hver enkelt. I dag styrer markedskreftene for mange av våre valg.

Hvordan dagens velferdsnorge er i dag er vel et resultat av flere års styring - av forskjellige parti.

Jeg mener det er feil å drive det uten krav til resultat/profitt - men det skal jo selvsagt ikke gå utover behandlingen. Feiringklinikken er et utmerket eksempel på det. Sykehjemmene i Bærum har vel muligens vært et eksempel på det motsatte.

Jeg sier vel ikke at SV skal legge ned næringslivet ..... men hvis ikke det settes igang tiltak - feks. skattelette så blir de lagt ned fordi de går konk.....

Jeg har fremdeles min tvil om regnestykket til SV går opp. Men det får de jo muligens sjansen til å bevise.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589820
Del på andre sider

Hvordan dagens velferdsnorge er i dag er vel et resultat av flere års styring - av forskjellige parti.

Jeg mener det er feil å drive det uten krav til resultat/profitt - men det skal jo selvsagt ikke gå utover behandlingen. Feiringklinikken er et utmerket eksempel på det. Sykehjemmene i Bærum har vel muligens vært et eksempel på det motsatte.

Jeg sier vel ikke at SV skal legge ned næringslivet ..... men hvis ikke det settes igang tiltak - feks. skattelette så blir de lagt ned fordi de går konk.....

Jeg har fremdeles min tvil om regnestykket til SV går opp. Men det får de jo muligens sjansen til å bevise.

Jeg håper jo det, da. Og så etterlyser jeg mer langsiktighet generelt i politikken.. I valgkamp gjelder jo kun neste periode.

Men akkurat nå er jeg mest opptatt av hva som skjer for meg til høsten, som du skjønner :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589830
Del på andre sider

Jeg håper jo det, da. Og så etterlyser jeg mer langsiktighet generelt i politikken.. I valgkamp gjelder jo kun neste periode.

Men akkurat nå er jeg mest opptatt av hva som skjer for meg til høsten, som du skjønner :)

Yapp - det skjønner jeg - blir spennende det.

Uansett så tror jeg ikke det blir revolusjonerende endringer uansett hvem som kommer til makta.

Og jeg er sikkert konk uansett ...... *S*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102677-debatt-sv-h%C3%B8yre/#findComment-589851
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...