Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Dubreuilh

Jeg hengte meg nok opp i dette med barnehage ja..

Barnehagepriser har ingenting med rettferdig fordeling å gjøre. Det har heller ikke skattepolitikken, ei heller 6-timers arbeidsdag og samfunnslønn.

1500 for en barnehageplass er latterlig billig.

jeg tror ikke du ville stemt på et parti som ville gitt deg dyrere barnehage?

"Barnehagepriser har ingenting med rettferdig fordeling å gjøre. Det har heller ikke skattepolitikken, ei heller 6-timers arbeidsdag og samfunnslønn."

Må først si at borgerlønn (samfunnslønn) først og fremst er Venstres "sak".

Men du, kan du forklare for meg hvorfor skattepolitikk ikke har noe med "rettferdig fordeling" å gjøre? (Rettferdig fordeling i anførselstegn på grunn av uenigheter om begrepet.)

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• punkyB

18

• Zelig

13

• Alpt

7

• musikeren

5

Mest aktive i denne tråden

Tenker pipen din får en annen låt nå ja .... slike som deg skal mine skattepenger gå til *pføy*

Hysj, jeg kvalifiserer meg til en nyopprettet stilling (eller 27760 stillinger) i offentlig sektor, og sitter her og teller prikker for harde livet. Etter råd fra Altman gjør jeg det sakte for å kompensere for lønnsnivået...

eeeeeeen-----------toooooooooo--------treeeeeeeeee-------fireeeeeee--------feeeeeeeem-----seeeeeeeeeex- ååååååååtteeeeeeee- du mister lappen!!!

Kjære Bilist.

Saksbehandler conan har nå fratatt deg retten til å kjøre bil siden du har fått åtte prikker. Jeg har telt dem sjæl, så her har du ikke en sjans. Du har selvsagt ingen klagemulighet, og i så fall øker skatten din med 50%.

Med de mest byråkratiske hilsener fra den norske stat

conan, oversaksbehandler.

Ja dette var en god oppsummering som jeg er enig med deg i musikeren - SV bryr seg ikke om tiltakene er lønnsomme - bare de når massene og er populære , mens høyre tenker på om man faktisk har råd til å gjennomføre tiltakene først.

Eller så er det også slik at underskuddsprosjekter må få pengene et eller annet steds fra, hvis ikks så opphører de jo når kassen er tom..

Ulv I Faarikaal

SV er jævlig flinke i vår kommune, kommunevalget er (faktisk) 19.juni og de har ikke gjort en dritt. Hjemmesidene er for tida slik:

SV i din kommune

Vi har til nå ikke rukket å legge ut egen informasjon om SV i din kommune. Men vi kan hjelpe deg med å finne ut hvordan det ligger an med SV der du bor og om det er noen du kan komme i kontakt med

Inntil videre må vi altså henvise deg til SV sentralt eller SV i ditt fylke, som du finner i menyen "Fylkeslag" lengst nede til høyre på skjermen.

"Barnehagepriser har ingenting med rettferdig fordeling å gjøre. Det har heller ikke skattepolitikken, ei heller 6-timers arbeidsdag og samfunnslønn."

Må først si at borgerlønn (samfunnslønn) først og fremst er Venstres "sak".

Men du, kan du forklare for meg hvorfor skattepolitikk ikke har noe med "rettferdig fordeling" å gjøre? (Rettferdig fordeling i anførselstegn på grunn av uenigheter om begrepet.)

Korrigering: Skattepolitikken til SV (eller noen andres heller) har ingen ting med rettferdig fordeling å gjøre.

Man måler ikke fordeling på hvor mye man konfiskerer hos hver enkelt.

Jeg blir litt provosert av politikere som snakker om at de _gir_ skattelette.. De gir ingen ting, de _konfiskerer_ mindre.

Annonse

Korrigering: Skattepolitikken til SV (eller noen andres heller) har ingen ting med rettferdig fordeling å gjøre.

Jeg blir litt provosert av politikere som snakker om at de _gir_ skattelette.. De gir ingen ting, de _konfiskerer_ mindre.

En helt nødvendig og korrekt presisering!! :-)

Foreldre , og andre skal man høre på - men også viktig med å danne seg egne meninger , til det er jo slike debatter ok for da kommer det jo fram litt.

så på holmgang i går jeg også =)

personlig holder jeg nok med høyre,fordi jeg har fulgt litt med på sånne debatter er ganske mye i fokus og jeg finner mer i det Høyre sier,enn SV. Sv har gode tiltak de også,men likevel så synes skattene og avgifter og sånt er høye nok fra før av =)

klem,

Gjest Dubreuilh

Hm.. Tilkjenner du deg objektivismen?

Ja dette var en god oppsummering som jeg er enig med deg i musikeren - SV bryr seg ikke om tiltakene er lønnsomme - bare de når massene og er populære , mens høyre tenker på om man faktisk har råd til å gjennomføre tiltakene først.

Eh, du gikk glipp av noe. Holdninger og verdier.

Eh, du gikk glipp av noe. Holdninger og verdier.

Selvsagt er det bra med holdninger og verdier ?? Sleng med økonomisk styring og da - dette har ikke SV overbevist meg om at de har. Kanskje du kan ?

Sagt på en annen måte - SV er veldig flinke til å si hva de vil gjøre - men ikke hvordan.

Annonse

Selvsagt er det bra med holdninger og verdier ?? Sleng med økonomisk styring og da - dette har ikke SV overbevist meg om at de har. Kanskje du kan ?

Sagt på en annen måte - SV er veldig flinke til å si hva de vil gjøre - men ikke hvordan.

Har de fått sjansen til å bevise at de kan da? De sier masse om åssen de vil gjøre det, uten at jeg kjenner detaljene.

Høyre også har forøvrig holdninger, jeg veit det, men de er lite å skryte av. Synes egentlig det er litt skremmende at folk kan stå for det Høyre gjør. Gjennomført egoisme og besteborgerlighet. Og du er da bedre enn det, punkylille;-)

Har de fått sjansen til å bevise at de kan da? De sier masse om åssen de vil gjøre det, uten at jeg kjenner detaljene.

Høyre også har forøvrig holdninger, jeg veit det, men de er lite å skryte av. Synes egentlig det er litt skremmende at folk kan stå for det Høyre gjør. Gjennomført egoisme og besteborgerlighet. Og du er da bedre enn det, punkylille;-)

Får de fortsatt like mange stemmer som nå så er jo sjansen for at SV kommer til makta. Så er det jo avhengig av hvem de kommer med hvor stor kontrollen blir. Er vel liten sjanse for at noen får rent flertall så uansett vil jo Stortinget ha mye å si.

Nå er jo Høyre og Arbeiderpartiet blitt mer og mer like - men de er da litt forskjellige - men jeg synes ikke det har vært så merkbart hvem som har hatt makta.

Hva er det høyre gjør som du synes er så ille?

Får de fortsatt like mange stemmer som nå så er jo sjansen for at SV kommer til makta. Så er det jo avhengig av hvem de kommer med hvor stor kontrollen blir. Er vel liten sjanse for at noen får rent flertall så uansett vil jo Stortinget ha mye å si.

Nå er jo Høyre og Arbeiderpartiet blitt mer og mer like - men de er da litt forskjellige - men jeg synes ikke det har vært så merkbart hvem som har hatt makta.

Hva er det høyre gjør som du synes er så ille?

Det er jo å mele sin egen kake som er viktig. Seg og sitt er det som teller. Og alt som ikke er "lønnsomt", det vil vi ikke ha noe av. Dit og ikke lenger ser Høyre. Latterlig politikk.

Det er jo å mele sin egen kake som er viktig. Seg og sitt er det som teller. Og alt som ikke er "lønnsomt", det vil vi ikke ha noe av. Dit og ikke lenger ser Høyre. Latterlig politikk.

Noen må jo sørge for å ha penger til å betale for gildet - derfor er det greit å ha noe som lønner seg også.

Dette blir vi aldri enige om tror jeg ...... og jeg tar kvelden.

Noen må jo sørge for å ha penger til å betale for gildet - derfor er det greit å ha noe som lønner seg også.

Dette blir vi aldri enige om tror jeg ...... og jeg tar kvelden.

Og dette kommer SV til å klare, det er jeg ganske overbevist om.

Vi blir nok ikke enige nei. Men det er jo lov å håpe at du har kommi på nye og gode tanker etter ei god natts søvn;-)

Gjest Dubreuilh

Objektivt sett så klarer jeg ikke å se annet enn at hvor mye av min lønn som staten inndrar har noe med fordeling å gjøre. Fordeling blir det først når de begynner å bruke pengene.

Men fordeling er da ingen "ettstegsprosess"?

Om du mener at staten skal fordele minst mulig overhodet, forstår jeg deg. Begrunner du dette ideologisk, er jeg altså med, sjøl om jeg ikke deler ditt syn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...