Gå til innhold

et nytt liv er på vei.....

Anbefalte innlegg

Gjest maria- Marius mamma

Hei!

Tenkte jeg ville dele en glad nyhet med dere her inne, spesielt for de som "kjenner" meg.

Jeg mistet jo min Marius i januar i fjor, en hendelse og sorg som ennå river tak i meg. Det å bearbeide sorgen tar tid, det er en krevende jobb, som til tider tar alle kreftene mine. Å finne tilbake til en såkalt normal hverdag er like tung, når man innerst inne vil legge seg rett ned og håpe å våkne opp med at krisen vi nettopp har opplevd skulle være en drøm- men som vi brutalt blir minnet om at det ikke er. Jeg har gråtet tusenvis av tårer, har syntes syndt på meg selv, slitt meg igjennom sorg og savn- det har tatt tid, men sakte men sikkert glir livet til sitt såkalte normale igjen. To andre barn krever det av meg, jeg er jo mammaen deres også.

Man kan aldri glemme, men med tiden kan man lære seg å leve med sorgen og savnet. Jeg gråter ikke lenger så mye, men gudene skal vite at Marius er i mine tanker daglig- jeg ser på bilder av han hver dag, gir han en nuss på kinnet, sier hvor mye jeg elsker han!.

Nå om dagen forteller jeg han at han skal bli storebror- det ligger nemlig en ny liten baby i magen min. Gleden over dette underet er stort, men den helt store gleden kommer vel ikke før babyen er født og alt har gått bra.

Jeg skal føde i september og er allerede halvveis. Vi vet at dette er også er en gutt- det er sterkt å vite det, blir nesten som å skulle føde Marius på nytt. Men jeg vet at det ikke er det- dette er et nytt menneske som skal få mye kjærlighet av oss og som skal få vite om sin nydelig storbror som døde fra oss alt for tidlig.

Jeg får denne gangen en veldig bra oppfølgning på Rikshospitalet, føler meg trygg og tatt godt vare på. Foreløpig tenker jeg ikke så mye på selve fødselen, men ettersom tiden går blir jeg nok sikkert mer engstelig. Skal ha møte med overlegen ved føden der om et par uker hvor vi skal diskutere fødselen, vet ennå ikke helt om jeg skal føde vanlig eller om jeg velger keisersnitt. Vi får se det an etterhvert. De passer godt på meg på sykehuset ihvertfall- det roer meg veldig.

(For de som ikke vet hvem jeg er så kort fortalt: jeg mistet min sønn en uke gammel som følge av at han fikk for lite surstoff til hjernen under fødselen, noe som kunne vært unngått om fødselshjelpen hadde vært bedre.)

Selv om jeg ikke lenger er så aktiv her inne, så er jeg stadig innom og leser, tenker på dere som også har mistet.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102709-et-nytt-liv-er-p%C3%A5-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer...

Så godt å lese en gladnyhet.

Med den oppfølginga du/dere får nå, kommer nok alt til å gå strålende.

Men jeg kan tenke meg at det er tøft å gå igjennom et nytt svangerskap. Det bringer minner og følelser opp på en helt ny måte.

Mange klemmer fra

Kjære deg

Dette var en gledelig nyhet! Godt at du får god oppfølging fra sykehuset. Jeg ønsker deg et fint svangerskap og fødsel.

Lykke til.

Klem fra

Kjære Maria

Gratulerer med den nye spiren i magen din. Ønsker deg lykke til med resten av svangerskapet og fødselen. Godt at du får god oppfølgning på Rikshospitalet.

Jeg fødte både Christoffer (som døde januar 2002) og Viktor (født januar 2003) på Rikshospitalet. Vi følte oss veldig ivaretatt der, og fikk alt slik vi ønsket. Det er trygt å være der hvor det er den beste ekspertise og hvor de er vant til å håndtere svangerskap og fødsler med de erfaringer som vi har.

Vennlig hilsen Ingrid

Kjære Marius sin mamma!

Det var en god nyhet å lese! :)

Godt å høre at du får god oppfølging i dette svangerskapet. Det er tøft å gå igjennom et svangerskap etter å ha mistet et barn.

Jeg mistet jo min lille gutt i mars i fjor, og i oktober ble jeg gravid igjen. nå er jeg 28 uker på vei, og vi vet at det er ei lita jente i magen min. Jeg ble faktlisk litt glad da vi fikk vite det, for jeg tenkte at enda en gutt ville ha minnet meg for mye om Tor Erling. Men jeg hadde selvsagt blitt glad for å ha en gutt også i magen min.

Vi får flott oppfølging på Nasjonalt senter for fostermedisin i Trondheim, og det er kjempegodt. Værre er det desverre med oppfølgingen fra jordmor og lege. er svært skuffet der..

Ønsker deg fortsatt et fint svangerskap! Ble veldig glad på dine vegne!!

Mange klemmer fra Hanah.

Nestor sin mamma

Kjære maria!

Det er litt av en tid du er inne i nå...!Er kjempeglad for å høre at du føler deg så godt ivaretatt i svangerskapet!

Du er stadig i tankene mine.Du vet hvor jeg er hvis du trenger til å dele følelser og tanker!

Stor klem fra

Annonse

novembergutt

Gratulere med det nye livet som er på vei. Føler med deg både i sorgen og gleden. Mistet min perfekte engel i nov i fjor, så mistet jeg igjen nå i mars etter 11 uker. Det har vært mange tunge dager det siste 1/2 året og sliter fortsatt med å kunne tro at jeg noen gang skal bli tilnærmet slik jeg var. ALt for mange tårer og for stor sorg å bære, men jeg kommer meg for hver dag.

Lykke til - tenker på dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...