Gå til innhold

Spekulativ journalistikk

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=57353

Debatten om Nils Johan Semb som landslagsjef har til tider tatt helt av her til lands, men etter at Norge spilte en hårreisende god kamp mot Danmark i fjor (2-2, men det var ingen tvil om hvem som rundspilte hvem), samt borteseieren over Romania, så har de fleste gått for å gi Semb en sjanse og legge debatten død.

Og så drar VG fram dette sludderet like før noen svært avgjørende kamper i forhold til neste års EM sluttspill.

Greit nok at man debatterer mannen, og personlig hadde jeg også sett at han hadde vært skiftet ut for lenge siden, men når det ikke har blitt gjort og mannen har fått full tillit av sine sjefer, så finner jeg det rimelig forkastelig å prøve å dra mannen ned i søla nå, på dette tidspunktet, altså like før mannens viktigste kamper som fotballtrener.

Skammelig! Journalistene bør tross alt kjenne sin besøkstid, og de kunne ikke funnet et dårligere tidspunkt i forhold til å starte en ny debatt rundt denne mannen.

Det han og resten av laget nå trenger er støtte fra fotballinteresserte rundt om i hele Norge, og ikke indirekte drittsleningen fra norges største avis.

Det er nesten så jeg vurderer å begynne å kjøpe Dagbladet igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102723-spekulativ-journalistikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dubreuilh

*sukk*

Norges ViktiGste avis blir dårligere og dårligere.

"Mens han selv nyter begrenset tillit, er Trond Sollied den soleklare favoritten til å bli Norges neste landslagssjef. 34,7 prosent, mer enn en tredjedel av spillerne, mener at Brugge-treneren bør overta den dagen Semb slutter."

Spørsmålet lød: "Hvem blir Norges neste landslagssjef?" Hvem BLIR? Eller hvem BURDE bli?

Det er også flere ting å sette fingeren på, men det er vel nytteløst. Jevnt over er norsk tabloidpresse mer troverdig og tolerant enn f.eks. den engelske, men visse negative tendenser kan observeres her også.

Lite vi kan gjøre med dette, egentlig. Bortsett fra å kjøpe andre aviser (som du vurderer.)

Annonse

Annonse

*sukk*

Norges ViktiGste avis blir dårligere og dårligere.

"Mens han selv nyter begrenset tillit, er Trond Sollied den soleklare favoritten til å bli Norges neste landslagssjef. 34,7 prosent, mer enn en tredjedel av spillerne, mener at Brugge-treneren bør overta den dagen Semb slutter."

Spørsmålet lød: "Hvem blir Norges neste landslagssjef?" Hvem BLIR? Eller hvem BURDE bli?

Det er også flere ting å sette fingeren på, men det er vel nytteløst. Jevnt over er norsk tabloidpresse mer troverdig og tolerant enn f.eks. den engelske, men visse negative tendenser kan observeres her også.

Lite vi kan gjøre med dette, egentlig. Bortsett fra å kjøpe andre aviser (som du vurderer.)

Vg og Dagbladet er begge temmelig like i innhold,da :S

Sinbad1365380418

Dette var en god tråd SDD.

Og flere gode poeng her; og jeg nevner, aktører og fjerde statsmakt.

En ting er iallafall sikkert ; det er den eneste yrkesgruppen i Norge som aldri gjør en feil !

Enten de skriver så folk tar sitt eget liv eller ikke !

Aldri fan om du får denne yrkesgruppen til å innrømme sin egen besøkelsestid. De gjemmer seg bak : "folk har rett til å vite" i ethvert spekulativt innslag.

Og for å legge til; jeg har selv erfaring fra dette tema.

Gjest Dubreuilh

HAr dessverre ikke radio her. Hvem debatterer og hva sies, om du vil være brydd? :-)

Sorry, logga av like etterpå..

De debatterte bl.a. medienes rolle: aktør, observatør?

Et boktips: "Flokkdyr på løvebakken", av Sigurd Allern. Budskapet er radikalt, og jeg veit ikke om du identifiserer deg med forfatteren, men den er uansett verdt å sjekke ut.

"Må nyhetsbedrifter og redaksjoner i dag regner som politiske aktører?"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...