Gå til innhold

Lese av mobilen til andre (Kanskje FU dette)

Anbefalte innlegg

Gjest ...dame uten signatur
Skrevet

Er det tillit å måtte sjekke den andres SMS? Kan en ikke spørre dersom en lurer på noe?

Jo selvfølgelig kan en spørre - hvis man ikke har tradisjon for å kikke på kjærestens mobil.

Det jeg prøver å få frem er at hvis man er åpne om "alt" så bør ikke det å kikke (ikke sjekke, det blir noe annet) være helt greit. Å sjekke mobil vil jeg selv gjøre hvis jeg er i et forhold og jeg tror han skjuler noe og sier at det ikke er det. Hvis han sier at han ikke har noe å skjule, men jeg stadig aner ugler i mosen så vil jeg bare få avkreftet dette ved en sjekk. Rimelig uskyldig, spør du meg.

Forøvrig er ikke mobil en så privat sak for meg som en dagbok eller et brev.

Skrevet

Er det modent å sjekke den andres SMS? Er forholdet så utrygt at en ikke stoler på hverandre og ikke kan snakke sammen?

Må en sjekke den andres SMS har kanskje ikke forholdet livets rett uansett.

Som svar på dette, gjentar jeg det jeg har skrevet over :-)

Skrevet

inklusive slike uten signatur

? :-p

ja, meg selv inkludert

undertegnede er ikke perfekt

petter smart
Skrevet

Jo selvfølgelig kan en spørre - hvis man ikke har tradisjon for å kikke på kjærestens mobil.

Det jeg prøver å få frem er at hvis man er åpne om "alt" så bør ikke det å kikke (ikke sjekke, det blir noe annet) være helt greit. Å sjekke mobil vil jeg selv gjøre hvis jeg er i et forhold og jeg tror han skjuler noe og sier at det ikke er det. Hvis han sier at han ikke har noe å skjule, men jeg stadig aner ugler i mosen så vil jeg bare få avkreftet dette ved en sjekk. Rimelig uskyldig, spør du meg.

Forøvrig er ikke mobil en så privat sak for meg som en dagbok eller et brev.

En mobil er like privat som et brev eller en dagbok. Det blir det samme som å tyvlytte på andres telefonsamtaler, noe jeg ikke synes er greit.

Dersom en har en avtale om at mobilen kan sjekkes av den andre er det jo greit. Men dersom en slik avtale ikke foreligger (noe den ikke gjør dersom det ikke er avtalt) er det ikke greit.

Dersom han finner ut at du sjekker mobilen hans vil han skjønne at du ikke stoler på han. Hva tror du det vil gjøre med forholdet deres?

Dette blir litt sånn som når politiet bruker ulovlige midler for å ta forbrytere, forbrytelsen er begått og ingen unnskylder den, men det gjør det ikke rett å bruke ulovlige midler for å finne det ut.

Hadde du syntes det var uskyldig om din kjæreste sjekket din mobil (evt overhørte telefonsamtaler, åpnet brev, leste dagbok) bare for å få avkreftet sine (ubegrunnede) mistanker?

Skrevet

Jeg ville valgt en annen fremgangsmåte hvis jeg hadde mistanker om noe. Å lete på mobilen er teit...

Jeg ville heller ikke likt om noen leste på min mobil uten å spørre først. Ikke fordi det er så mye hemmelig der, men fordi det hører til mitt privatliv.

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt mistanke om noe slikt, ville jeg helt klart lest mobil. Forøvrig ville jeg gjort det meste for å finne det ut.

Skrevet

En mobil er like privat som et brev eller en dagbok. Det blir det samme som å tyvlytte på andres telefonsamtaler, noe jeg ikke synes er greit.

Dersom en har en avtale om at mobilen kan sjekkes av den andre er det jo greit. Men dersom en slik avtale ikke foreligger (noe den ikke gjør dersom det ikke er avtalt) er det ikke greit.

Dersom han finner ut at du sjekker mobilen hans vil han skjønne at du ikke stoler på han. Hva tror du det vil gjøre med forholdet deres?

Dette blir litt sånn som når politiet bruker ulovlige midler for å ta forbrytere, forbrytelsen er begått og ingen unnskylder den, men det gjør det ikke rett å bruke ulovlige midler for å finne det ut.

Hadde du syntes det var uskyldig om din kjæreste sjekket din mobil (evt overhørte telefonsamtaler, åpnet brev, leste dagbok) bare for å få avkreftet sine (ubegrunnede) mistanker?

Om en mobil er like privat som brev/dagbok, avhenger av hva man gjør det til selv. Hvilken "verdi" man gir det.

Ja, jeg hadde foretrukket at typen sjekket mobilen min, heller enn å gå i evigheter og lure på meg.

Hvis han oppdaget at jeg sjekket mobilen hans, så ville jeg benyttet sjansen til å prøve å ordne opp i tillitsproblemet mellom oss. Uansett om det var mest min eller hans "skyld" i slike problemer.

Skrevet

Jeg får håpe at det ikke er så mange som deler din mening der.

Sjalusi og mistenksomhet bør man jobbe med, gjerne i fellesskap, for å gjøre forholdet bedre. Å avslutte et forhold pga sms-sjekking, høres trist ut. Det bør tåle mer enn som så. Synes...

SMS-sjekkingen er som sagt ikke det store problemet, men mangelen på tillit. Etter min mening er det å stole på partneren sin alfa og omega i et forhold.

Jeg har til nå ikke sett at det nytter å forandre overdrevent sjalue mennesker, og jeg hadde rett og slett ikke orket det.

Men nå skal det selvsagt mer enn at noen sjekker SMS-ene mine noen ganger til for at jeg regner noen som psykelig sjalue.

tigertrollet
Skrevet

Ville aldri gjort det på venners mobil. Heller ikke kjærestens.

Jeg er ikke spesielt sjalu og mener at man må stole på hverandre såpass at man ikke trenger å kontrollere hverandres SMS, mail, lommer etc.. Jeg kan ikke leve i et sånt forhold jaffal.

Ved mistanke om utroskap er alt tillatt. Faen heller -da må man få vite sannheten om personen er så feig at h*n ikke innrømmer noe.

Skrevet

Er det modent å sjekke den andres SMS? Er forholdet så utrygt at en ikke stoler på hverandre og ikke kan snakke sammen?

Må en sjekke den andres SMS har kanskje ikke forholdet livets rett uansett.

"Må en sjekke den andres SMS har kanskje ikke forholdet livets rett uansett."

Det var også nettopp mitt poeng! Et sånt forhold vil jeg ikke være i.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Tekstmeldinger og mail anser jeg for å være like privat som ordinær post, vesker, lommebøker og jakkelommer.

Skrevet

SMS-sjekkingen er som sagt ikke det store problemet, men mangelen på tillit. Etter min mening er det å stole på partneren sin alfa og omega i et forhold.

Jeg har til nå ikke sett at det nytter å forandre overdrevent sjalue mennesker, og jeg hadde rett og slett ikke orket det.

Men nå skal det selvsagt mer enn at noen sjekker SMS-ene mine noen ganger til for at jeg regner noen som psykelig sjalue.

Det siste du sier, var betryggende å høre - for en ung...

Skrevet

SierDuDet er veldig umoden ;)

Bare et kart

I og med at dette utsagnet kommer fra en skapning med et så hasardisøst annerledes syn på livet og alt det har å by på, enn hva jeg selv har, så følte jeg meg ikke videre truffet over å bli karakterisert som umoden.

Skrevet

I og med at dette utsagnet kommer fra en skapning med et så hasardisøst annerledes syn på livet og alt det har å by på, enn hva jeg selv har, så følte jeg meg ikke videre truffet over å bli karakterisert som umoden.

Det var godt :)

trodde ikke det heller

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...