Gå til innhold

Hvorfor må alt koste så mye........?

Anbefalte innlegg

Gjest Pengelens

Har nettopp regnet over det vi må ut med til konfirmasjon, bursdag, tur/retur til konfirmasjonen, gave, park, mat fram til neste uke, 17 mai + at gubben skal ut i helgen.

Vi kommer til å sitte igjen med 1000,- å leve for fram til den 20....etter at alt det er trukket fra....

Nå er jeg så forbanna drittlei ( beklager språket ).

Det er kontantstøtten, barnetrygd og småbarnstillegg jeg får og det vi har å leve for fram til han får lønning, men det går ikke denne gangen.

Pluss at jeg har en regning jeg skulle betalt.

Nå er jeg langt nede.....det er så kjipt å ha så lite penger....

Jeg har bare lyst til å si nei til konfirmasjonen. Er ikke så gøyt å bruke penger på ferge og alt. Kan også la være å feire 17 mai i år...

Uff, jeg vet ikke hva vi skal gjøre...jeg unngår de dyreste tingene i butikken, men det hjelper ikke noe særlig.

Også vil jo venninnen min treffe meg, men det går ikke denne mnd. Jeg har rett og slett ikke råd til bussen nå.

Ja, det høres kanskje ille ut og, men det er sånn det er nå.

Vi har slitt med økonomien siden januar ( pga de ekstra utgiftene ). Vi håper snart å komme på fote igjen, for om en stund kan økonomien rette seg opp igjen, men det er bare kanskje.

Jeg vil ikke ende opp på sosialkontoret, for jeg vil klare meg selv.

Men vår situasjon kan ta humøret fra alle og enhver....

Vi kan selvfølgelig spørre svigermor om hjelp, men jeg vil ikke låne penger, for det må jo betales tilbake med neste lønn og da havner vi i samme mølet igjen....

Nei, uff.....dette var bare en liten utblåsning fra meg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102743-hvorfor-m%C3%A5-alt-koste-s%C3%A5-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• punkyB

10

• Dorthe

8

• Ulv I Faarikaal

4

• shandy

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Novembermom

Dropp konfirmasjonen! Det ville jeg ha gjort! .....men jeg hater slike familieselskaper da.....og jeg hater å være blakk!

Har tenkt på det, men den konfirmasjonen er på søndag og vi må likevel kjøpe gave. Men da kunne vi jo utsatt gaven kanskje til han får lønn.

Svigermor har jo allerede sagt at vi skal komme, fordi vi har jo ingenting annet fore den dagen. Hun bestemte altså for oss. Og han bare jatter med ja....

Har ikke vi penger, så legger hun ut for oss, men det liker jeg ikke, fordi jeg vil jo klare meg selv som sagt.

Gjest Novembermom

Dere får selge X-box'en da vet du.

Det har ingenting med dette å gjøre og jeg ser helst at det ikke trekkes inn i denne situasjonen her nå.

Det er pga alt vi må ut med denne mnd som gjør av vi sitter igjen med mye mindre enn vanlig. Det er masse som hoper seg på oss denne mnd.

Jeg visste at noen ville komme opp med dette, når jeg postet i sted og ved en feil glemte å endre nicket.

Så vennligst ikke trekk det inn. Svarer dere bare pga det, så kan dere la være å svare.

Det må kunne gå an å skrive om dette uten at ting man kjøpte skal dras inn.

Gjest s og v

Jeg hadde prioritert gave (ikke for mye verdt i penger), 17.mai og bursdag. Gubben får holde seg hjemme. Det gjør vi hos oss i disse tider. Kjedelig, men sånn er det. Vi spiser havre grøt og pannekaker til middag, ris og pasta er handlet inn. Igår tok ost, syltetøy, brød slutt.

*gleder meg til ferie og skattepenger kommer*

Annonse

Har tenkt på det, men den konfirmasjonen er på søndag og vi må likevel kjøpe gave. Men da kunne vi jo utsatt gaven kanskje til han får lønn.

Svigermor har jo allerede sagt at vi skal komme, fordi vi har jo ingenting annet fore den dagen. Hun bestemte altså for oss. Og han bare jatter med ja....

Har ikke vi penger, så legger hun ut for oss, men det liker jeg ikke, fordi jeg vil jo klare meg selv som sagt.

"og vi må likevel kjøpe gave"

Ingen _må_ kjøpe gaver. Har man dårlig råd så har man dårlig råd.

Gjest Novembermom

Jeg hadde prioritert gave (ikke for mye verdt i penger), 17.mai og bursdag. Gubben får holde seg hjemme. Det gjør vi hos oss i disse tider. Kjedelig, men sånn er det. Vi spiser havre grøt og pannekaker til middag, ris og pasta er handlet inn. Igår tok ost, syltetøy, brød slutt.

*gleder meg til ferie og skattepenger kommer*

Jeg vet at gubben kan holde seg hjemme, men så er det en kamerat som bor i Oslo som kommer ned her og den kameraten ser han 1-2 ganger i året.

Så da føler jeg at jeg ikke kan nekte han å være med han og gjengen i helgen.

Men men...får nå snakke med gubben og se om han har noen løsning på dette.

Hva vi skal gjøre.

Kizza1365380506

Vi har vel alle ett etterslep etter jul, større strømregning etc. Og nå i april/mai har vi jo forsikringer og ekstraordninære utgifter så vi kjenner det vel mer eller mindre alle tror jeg.

Jeg ser ikke problemet med å låne penger av svigers dersom du vet helt sikkert at du klarer å betale tilbake senere. De synes kanskje det er fint at de kan støtte litt av og til. Jeg ville synes det var litt merkelig om mannen din tar en tur på byen, det går jo kjapt noen hundrelapper, og så kan dere ikke klare en komfirmasjonspresang. Presangen trenger jo ikke koste all verden da.

Det er jo alltid snakk om prioritering. Svelge stoltheten og be om hjelp av og til går helt fint.

Gjest ikke signatur

Vet GODT hvordan det er å ikke ha penger! Vi hadde rett og slett ingenting; jeg var gravid og da vi handlet måtte jeg velge f.eks. mellom yoghurt og banan.. hadde ikke råd til begge deler! Men du; kan du ikke være dagmamma litt? Eller passe noen en lørdag i måneden, så får du litt ekstra. Og litt betyr mye!

Annonse

Gjest billigbo

Uff ja , jeg synes staten burde bidra med litt mer. Stem SV så får du det meste gratis !!

Jeg sa nettopp til ei venninne at det ikke var sikkert hun har råd til å bo i Oslo. Hun klaget over dårlig øknonomi og betaler 7500 pr mnd i husleie pluss strøm. Her oppe kunne jeg skaffe henne og unga like store leiligheter til kr 4000 pr mnd med hage, utsikt og greier. Tre tusen femhundre mer å rutte med pr mnd netto er mye når man lever på nullsonen.

Men det kom ikke på tale å flytte ut av Oslo, hun hadde flytta 3 ganger på 3 år rundt i Oslo da.

Gjest Novembermom

Vet GODT hvordan det er å ikke ha penger! Vi hadde rett og slett ingenting; jeg var gravid og da vi handlet måtte jeg velge f.eks. mellom yoghurt og banan.. hadde ikke råd til begge deler! Men du; kan du ikke være dagmamma litt? Eller passe noen en lørdag i måneden, så får du litt ekstra. Og litt betyr mye!

Jeg kan ikke være dagmamma pga dårlig rygg pluss at jeg venter på time til operasjon pga armen min.

Vi har jo fått barnehageplass og alt, men vi kan ikke ta i mot de, for jeg kan ikke gå ut i jobb før jeg har blitt operert.

Og det kan være en god stund til....men det har ikke vi verken råd eller tid til sånt sett. Mister kontantstøtten og småbarnstillegget i Desember neste år for vår sønn og vi kan ikke leve for 1900,- pr mnd. Det er jo sånn det vil bli hvis ikke noe har blitt gjort....

Har søkt på rehabiliteringspenger og det har jo jeg rett på, så jeg håper jeg får det innvilget.

Får jeg det, da sliter vi ikke så mye lenger.

Nei....det er ikke lett. Jeg skulle liksom søke jobb når ungene fikk barnehageplass, men så kræsjet dette og nå føler jeg alt går til helvete.

Ja ja....så lenge barna har alt de trenger, så går det jo forsåvidt bra :o)

hare1365380455

Jeg kan ikke være dagmamma pga dårlig rygg pluss at jeg venter på time til operasjon pga armen min.

Vi har jo fått barnehageplass og alt, men vi kan ikke ta i mot de, for jeg kan ikke gå ut i jobb før jeg har blitt operert.

Og det kan være en god stund til....men det har ikke vi verken råd eller tid til sånt sett. Mister kontantstøtten og småbarnstillegget i Desember neste år for vår sønn og vi kan ikke leve for 1900,- pr mnd. Det er jo sånn det vil bli hvis ikke noe har blitt gjort....

Har søkt på rehabiliteringspenger og det har jo jeg rett på, så jeg håper jeg får det innvilget.

Får jeg det, da sliter vi ikke så mye lenger.

Nei....det er ikke lett. Jeg skulle liksom søke jobb når ungene fikk barnehageplass, men så kræsjet dette og nå føler jeg alt går til helvete.

Ja ja....så lenge barna har alt de trenger, så går det jo forsåvidt bra :o)

Dere vil klare dere! Vi har virkelig hatt det stritt, særlig da vi ventet den første og jeg kun fikk engangsbeløpet. Mannen min tjente lite, og vi hadde store utgifter og lån. Men du må bare handle det du trenger på tilbud, og det vil gå! Vi handlet gjerne det viktigste med en gang lønnen kom, så det var i hus. Og rekningene betaler vi alltid først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...