Gå til innhold

Har ikke folk musikk smak?!

Anbefalte innlegg

Gjest s og v

Leste gårsdagens debatt om musikk. Må si jeg er sjokkert! Folk som kaller seg musikk freak og hører på så og si bare vanlig mainstream musikk?? Beatles var en stor gjenganger på MÅ listen. TOTALT utilgivelig. Men ikke alle er totalt håpløse da..

Her er mitt:

reagge og ska: før 1960 (div plateselskaper fra Jamaica), etter 1980 (hovedsaklig selecter og specials)

punkrock: mest engelsk (stoooor samling), noe tyskeband av nyere dato, bla oxymoron, 4promille.

norsk: Jokke og valentinerne/touretts, dumdum boys, raga rockers

Svensk: strebers, Hel, perkele,USCB

Ellers: J.cash,theclash,Zappa, noe klassisk musikk, nina simone, fitzgerald, Armstrong,

Noe er på CD og noe på vinyl, kommer an på hva som er tilgjenglig. Du finner IKKE techno, popbimboer eller "liste musikkk" her hos oss, heldigvis er jeg og samboer totalt enig, nåvel; han er mer glad i hardcore enn jeg da - med noen unntak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102750-har-ikke-folk-musikk-smak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beatles utilgivelig? Du har ikke snøre. De vokser og vokser og vokser...

Ellers ramser _du_ opp noe av det _jeg_ kaller mainstream:

'norsk: Jokke og valentinerne/touretts, dumdum boys, raga rockers'

Og Louis Armstrong er vel ikke akkurat noen høydare i jazzens historie?

At du liker reggae og ska er imidlertid et kjempeluss :) - selv om jeg personlig kan styre meg for ska.

Gjest '!-o-!'

Jeg tror nok ALLE mener de kan si følgende (og det med rette):

Ingen har så god musikksmak som meg!

Var det bassisten som sa at han er er opptatt av hva folk ikke har enn hva de har. Syns det er noe i det der.

En ting har i alle fall jeg oppdaget. Jeg har funnet mye bra musikk ved å ha et åpent sinn for andres musikksmak. Mest drit, selvsagt, men det lar jeg bare være å høre på igjen.

Jeg driter i trender, jeg driter i hva andre måtte mene. Når det gjelder musikk har jeg kun en regel: JEG skal like det jeg hører på. Hva andre måtte mene er faktisk revnende likegyldig. Er mainstream bra, så gir jeg vel pokker i at det er mainstream!

Jesus for et dustete innlegg. Det går da for faen an å være opptatt av musikk, og samtidig like mainstream musikk. Du prøver tydeligvis å presentere deg selv som "alternativ", men der var det pokker meg ikke mye alternativt, gitt.

Du er som de såkalte "svartkledde", de som ynder å fremstå som individualister, som går sine egne veier og følger egne smaker. Det de _ikke_ tenker på, er at de er mer snobbete enn gjennomsnittet. En annen ting er at når en "svartkledd" vanker i miljøer med bare andre "svartkledde", så blir plutselig klærne en "uniform", og det er det jo ikke mye individuelt over, ller hva?

En liten avsporing, men det hadde du bare god av.

Annonse

Greit at du ser din smak som den eneste rette, men å bli sjokkert over at andre har en annen smak enn deg - det blir faktisk en smule komisk.

Er du en av de som alltid må sette på totalt ukjent musikk for deretter å drite ut de som ikke umiddelbart kan si hvem, hva, hvor og når?

Gjest ikke signatur

Det er da bare bra at alle liker ulik musikk:) Jeg kjenner ikke til alt du nevnte, og liker ikke noen av navnene jeg har hørt før.... Kan ikke folk få ha sin musikksmak i fred uten at det skal kritiseres? Selv om noen liker det ene, behøver ikke det bety at det er det beste og det alle bør høre på!

Gjest IngenLurerDenneGutten

Jeg har selvsagt alt av Britney Spears, Take That, NKOTB, Westlife, Backstreet Boys, A-teens, Aboslute Music fra nr 1 og oppover!

Samme som jeg finner på rommene hos tenåringene mine. Jeg er født i middelalderen sier de *sukk*

Annonse

Gjest IngenLurerDenneGutten

Jesus for et dustete innlegg. Det går da for faen an å være opptatt av musikk, og samtidig like mainstream musikk. Du prøver tydeligvis å presentere deg selv som "alternativ", men der var det pokker meg ikke mye alternativt, gitt.

Du er som de såkalte "svartkledde", de som ynder å fremstå som individualister, som går sine egne veier og følger egne smaker. Det de _ikke_ tenker på, er at de er mer snobbete enn gjennomsnittet. En annen ting er at når en "svartkledd" vanker i miljøer med bare andre "svartkledde", så blir plutselig klærne en "uniform", og det er det jo ikke mye individuelt over, ller hva?

Ikke vær så sinna da:-)

Her er noe musikk:

Amon Duul II (tysk art rock)

Eloy (tysk prog rock)

Isao Tomita (japansk synthpioner)

Gandalf (østerisk prog/ambient pioner)

Gary Numan (britisk synthrock/pop ppioner)

Nuclear Assault (amerikansk hardcore/thrash)

Modest Mussorgsky (russisk komponist, klassisk)

Al Di Meola (jazzrock)

Toyah (småsær britisk rock)

Killing Joke (britisk, punk...på en måte)

Pop Will Eat Itself (pionerer på hybridmusikk a la rock og hip hop, britisk)

Fishbone (amerikansk, rock/gospel tidlig i karrieren, rock/rap/hip-hop hybrid senere)

Celtic Frost (sveitsisk avantgarde/art-thrash)

For en musikkjenner som deg er vel alt dette kjent og kjært vel...?

laguna1365380434

Hva har du i mot svartkledde..?Mange svartkledde påberoper seg like lite individalisme som f.eks rosa kledde som hører på pop.

Jeg er mye svartkledd, henger en del med svartkledde folk, på svart kledde steder. Fordi en del av musikken er bra, jeg er fin i svart og fordi de andre menneskene er hyggelige..:o)

Forøvrig liker jeg mange genre, også ting som selger..

Jeg tror ikke eksusivitets kravet er høyere i svartkledde miljøer enn i andre..Musikk snobber kan komme allesteders fra..

laguna1365380434

Jammen var det så spesielt da? da..Mye bra der og jeg er enig i at jokke&raga muligens ihvertfall nesten, er obligatorisk.. Turboneger og, forresten..Beatles er selvfølgelig obligatorisk, er du sprø?:o)

Jeg snakket om selvfølgeligheter&det helt motsatte..

Jeg kunne også listet flere mer kuriøse band jeg liker, men det hadde jo vært uinteressant i sammenhengen..

Mange "obligatoriske" titler har solgt mye, nettopp fordi de er skitbra..:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...