Gå til innhold

Trange sko!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt et par nye sko. Dritlekre sådan, men de er bittelitt trange! (Ja, jeg prøvde ett nummer større i butikken, og de var altfor store!) Er det noen som har gode forslag til hvordan jeg kan "blokke" de ut litt?

Gjest skomakeren
Skrevet

Skomakeren gjør det for deg, da blir det penest!

Skrevet

Ta på våte sokker og tving deg til å gå litt i de...

tigertrollet
Skrevet

Skomakere har en blank krem de kan smøre på, og så går du med skoene i noen timer og lar det virke. Virket faktisk på tykke skinnplatåsko -litt utrolig syntes jeg da.

Ellers er det jo det gamle tipset om våte sokker i nye sko. Hvis det var skinn da.:-)

Skrevet

Skomakere har en blank krem de kan smøre på, og så går du med skoene i noen timer og lar det virke. Virket faktisk på tykke skinnplatåsko -litt utrolig syntes jeg da.

Ellers er det jo det gamle tipset om våte sokker i nye sko. Hvis det var skinn da.:-)

Jepp, det er skinn, og de kosta skjorta... Faen, at det skal ta så lang tid før jeg orker å gå med dem, dah! ;o)

Skrevet

Ta på våte sokker og tving deg til å gå litt i de...

*Halter opp trappa til badet for å væte sokkene*

Skrevet

Skomakeren gjør det for deg, da blir det penest!

Hm...Hadde egentlig tenkt å bruke de på jobben i morra...

tigertrollet
Skrevet

Jepp, det er skinn, og de kosta skjorta... Faen, at det skal ta så lang tid før jeg orker å gå med dem, dah! ;o)

Hehe, men de var vel stiiiilige? Det er det viktigste:o)

Ta en tur til skomakern og spør han du!

Skrevet

Hva er de laget av? Skinn?

Du kan sikkert ta de med til en skomaker som har en slik lest å blokke ut sko med. De tar sikkert ikke mange kronene for å fikse det for deg. Det har hendt at jeg har bedt skomakere fikse småting som nagler på belter eller veskeremmer og sånn, og da har de gjort det gratis:-)

Skrevet

Hehe, men de var vel stiiiilige? Det er det viktigste:o)

Ta en tur til skomakern og spør han du!

Jepp, de var kjempestilige. Prøver våte-sokker-trikset først. :o)

Skrevet

Hva er de laget av? Skinn?

Du kan sikkert ta de med til en skomaker som har en slik lest å blokke ut sko med. De tar sikkert ikke mange kronene for å fikse det for deg. Det har hendt at jeg har bedt skomakere fikse småting som nagler på belter eller veskeremmer og sånn, og da har de gjort det gratis:-)

Jøss, det funker med våte sokker, jo!!!! De føles ikke så trange mer. :o)

Tanya1365380060
Skrevet

Noe som hjelper veldig er å fylle to småposer med vann og legge de inni skoene. Deretter legges disse i fryseren i et par dager. Når vann blir til is utvides jo volumet og du får gjort skoene litt større :)

Pass på å ha dobbelt med småposer og knytt godt igjen, så vannet ikke renner ut.

Jeg pleier ihvertfall å gjøre dette, og det funker :)

lalala1365380457
Skrevet

du får kjøpt en spray (på de fleste skoforetninger tror jeg) som heter stretch som du spraier i skoa og så går du i skoene en stund! funker kjempe bra!

mariaflyfly
Skrevet

Takk for gode tips! I går gikk jeg med skoa fra 8 om morran til 3 om natta, og de var faktisk GODE å gå med! :o) Våte sokker gjorde underverker. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...