Gå til innhold

Barn/foreldre/holdninger/reaksjoner

Gjest mor til gutt på 13, snart 14

Anbefalte innlegg

Gjest mor til gutt på 13, snart 14

Hei.

Poster også dette på forum for foreldre og tenåringer

Jeg har en sønn på 13, snart 14 år. Han hevder seg sportslig, er populær både blant guttene og jentene på skolen, og gjør det OK resultatmessig. Jeg håper inderlig at noen kan komme med noen vurderinger rundt det jeg skal skrive.

I det siste har jeg latt meg provosere av noe som for meg ser ut som negative holdninger til folk som er "stygge", som gjør og sier ting som han synes er dumt, som er mørkhudete utlendinger, etc. Når vi sammen ser Dagsrevyen, kan han plutselig utbryte "ta livet av den jævelen" når han ser mørkhudete soldater, antatte terrorister, osv. Han kan derimot føle sympati og være medfølende overfor et enkeltmenneskes skjebne.

Jeg blir provosert, sint og lurer på om det er noe galt med oppdragelsen han har fått?

Er det en del av det å markere løsrivelse? Er det en del av "ungdomskulturen"?

Går det over? Har vi gjort noe feil? Og HVA må vi gjøre?

Jeg er forferdelig glad i sønnen min, bare så det er sagt.

Tusen takk for eventuelle innspill!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102889-barnforeldreholdningerreaksjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pasa20

Har nok mer å gjøre med miljøet han er i enn oppdragelsen. Kan tenke meg at han ikke har noen mørkhudede venner, og at det er "in" å ikke like utlendinger blant vennene hans.

Syns det er bra at du tar fatt i problemet istedenfor å skyve det unna bordet.

Lykke til videre ;-)

Gjest Fåreglis

Vi fåreldre har kun en del å si for oppdragelsen.

Resten tar venner, medelever, resten av familien, lærere og samfnnet forøvrig se av.

Ikke ha dårlig samvittighet. kan du ikke bare snakke med han om det?

En fordel at vi "fåreldre" lærer oss og skrive først vaffal

Gjest ikke undertegnet

Vi fåreldre har kun en del å si for oppdragelsen.

Resten tar venner, medelever, resten av familien, lærere og samfnnet forøvrig se av.

Ikke ha dårlig samvittighet. kan du ikke bare snakke med han om det?

Skriveleifer gidder jeg ikke bry meg om! Verken hos meg selv eller andre.

Gidder ikke lese igjennom og redigere noe som bare skal postes på et så lite seriøst sted som DOL.

De fleste her (meg selv inkludert) har såpass evner at vi skjønner det allikevel, til tross for utallige små skrivefeil. Det er bare å legge godvilja til det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...