Gå til innhold

FU: Maud Angelica - hva synes du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Syntes jo Märtha Louise var fryktelig også jeg da! Den gangen. Men nå synes jeg det er fint. En må venne seg til det meste.

Kanskje jenta bare blir kalt Angie privat til hverdags, og det er jo fint synes jeg.

Og så kan vi andre bruke Maud som det offisielle navnet. Skal vel alltids greie å vrenge ut av meg Maud Angelica også jeg.

Annonse

Angelica er jo helt pyton,høres ut som et heksenavn liksom.Tenker på hun der ene heksa i Falcon Crestserien som gikk på tv for lenge siden.

Det første navnet er helt nøytralt,litt kjedelig.

Det er jo det motsatte av heks, da. Angelica er utledet av engel. Men synd de ikke skreiv det Angelika, med norsk staving. Det er et navn med lange røtter i norsk, begge skrivemåtene. Kvann (stor skjermplante med kryddersmak, brukt mye over hele landet i middelalderen, av og til nå også, medisinalplante også) heter Angelica Archangelika på latin. Så fin var den, og så nyttig at de kalte den opp etter erkeenglene.

Synes ikke navnet paaser så godt med den "folkeligheten" paret liksom signaliserer ellers.

Da barnets tippoldefar ble konge her i landet, skiftet han navn for å bli mer norsk og folkelig. Han var jo dansk prins og var døpt Carl. Hans sønn var døpt Alexander.Og som vi vet,skiftet han også

Kong Olav gav sine barn norske

navn.

Astrid med mellomnavn Maud Ingeborg og Ragnhild med

Alexandra.

Slik ble både norsk tradisjon og egne familienavn tatt vare på.

Jeg synes den nye tronarvingen burde fått en navn etter kong Olavs mønster.

Om man ville fravike dette noe, burde det første navnet ha vært norsk i alle fall.

Men to utenlandske navn !!

Annonse

Maud er nydelig og perfekt for en kongelig. Og like hårreisende feil på en vanlig dødelig.

Angelica er slottsroman og i klasse med Madeleine, Jeanette og Charlotte... *uhu*

Men se her da, er denne navneforskeren i legitimt ærend når han kritiserer andres navn? *s*

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=57599

Gjest Yunalesca 23

Maud er nydelig og perfekt for en kongelig. Og like hårreisende feil på en vanlig dødelig.

Angelica er slottsroman og i klasse med Madeleine, Jeanette og Charlotte... *uhu*

Men se her da, er denne navneforskeren i legitimt ærend når han kritiserer andres navn? *s*

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=57599

synes ingen verdens ting.... Kongefamilien er like interessant for meg som en flue på veggen...

men men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...