Gå til innhold

Friserer venner - uten honorar?

Anbefalte innlegg

Gjest Dina Tommina

Hei

Jeg har arvet saksa etter mamma som er frisør.

Jeg er flink til å klippe og klipper kjæresten og noen venninner. Jeg liker å frisere ganske godt, men de ber jo om en tjeneste og jeg kjører som oftest hjem til dem. Er det ikke litt ufint at ingen betaler? Kjæresten skal slippe å betale, men...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102929-friserer-venner-uten-honorar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke er utdannet frisør ville jeg nok ikke tatt meg den friheten å be om penger,det er jo helt frivillig. Jeg på min side ville aldri betalt en ufaglært venninne som hadde klippet meg, MEN jeg hadde nok kjøpt en flaske vin, en blomst el. l. som takk innimellom.

Om du ikke er utdannet frisør ville jeg nok ikke tatt meg den friheten å be om penger,det er jo helt frivillig. Jeg på min side ville aldri betalt en ufaglært venninne som hadde klippet meg, MEN jeg hadde nok kjøpt en flaske vin, en blomst el. l. som takk innimellom.

Jeg synes nok de burde stukket i deg litt penger, en gave eller invitert deg på middag. En tjeneste skal jo retuneres med en tjeneste.

Så lenge du ikke er frisør selv så synes jeg ikke du kan ta betalt. Men det er jo naturlig hvis de blir veldig fornøyde å gi deg ett eller annet.

Og hvis de kun går til deg, og du klipper nye frisyrer og det meste, da stiller det seg kanskje annerledes. Men stuss osv synes jeg ikke du skal forvente å få noe for.

Jeg synes nok de burde stukket i deg litt penger, en gave eller invitert deg på middag. En tjeneste skal jo retuneres med en tjeneste.

Stukket I meg litt penger???Jeg er da ikke noe myntapparat :-) he he. Dessuten skulle det vært postet under hoved innl. om jeg skal være super pirkete...

Jeg har ei venninne som er frisørlærling, når hun klipper meg gir jeg henne enten gavekort eller en hundrings.

Klipping/farging av hår uten at personen er utdanna ser jeg som en vennetjeneste.

For ufaglært frisering ville jeg ikke betalt, men du kunne gjerne fått fotpleie ellers er jeg en racer til å nappe øyenbryn.

Annonse

Det er vanlig å gi slike tjenetser uten å ta betalt. Men meld deg inn i en byttering, så kan du jo be vennene dine gjøre det samme ;o)

Selv om det er vanlig å gjøre og be om slike tjenester uten betaling, så går det også godt ann å si at du gjerne vil ha noe igjenn, om du synes det blir for mye av det. Eller du kan rett og slett be de samme menneskene om tjenester når du trenger noe.

Nei, det synes jeg er greit å si fra om. At folk tar for gitt å spare hundrevis av kroner flere ganger i året... makan.

Det spiller ingen rolle at du ikke er proff frisør. Å stille opp på regelmessig basis for folk skal du ha betaling for.

Du kan jo formulere det slik omtrent: Jeg klipper deg gjerne en dag det passer, men vet du, nå er det så mange jeg holder på med og det går ganske mye tid til dette... synes du det er greit at jeg vil ha 100 / xxx kroner for klippen?

laguna1365380434

Jeg får pakke sigaretter eller en utepils o.l for hårklipp..

Jeg tar ikke penger av venner, men jeg klipper heller ingen på helt fast basis.. Jeg har 3stk som kommer til meg med ujevne mellomrom og det er igrunn bare kjekt å klippe dem.. Men de pleier å spandere ett eller annet tilgjengjeld..

Det henner jeg klipper venners venner, og folk jeg ikke kjenner pleier å betale litt. En hundrings omtrent..

Typen betaler med ryggmasasje..:o)

I min vennegjeng gjengjelder man tjenester med tjenester. Med andre ord, dersom du klipper venner, kan du trygt spørre om (og forvente) hjelp til små og store ting tilbake.

Hadde en venninne klippet meg fast, ville jeg nok kjøpt en flaske vin, noen kinobilletter eller noe annet hyggelig til henne med (u)jevne mellomrom.

Annonse

Jeg vet ikke helt om jeg ville betalt så mye kroner for en "hobby-klipper", men..Jeg betalte iallefall hundre kroner pr gang når en venninne (som er utdannet og jobber som frisør) klippet meg.

Men når du attpåtil kjører hjem til dem og klipper dem, så synes jeg de bør betale deg. En hundrings er en grei sum, eller noe annet du kunne tenke deg i gjentjeneste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...