Gå til innhold

Kose mat til en som slanker seg ?

Anbefalte innlegg

Gjest Yunalesca 23

Slanker meg litt til sommeren og har som mål å holde meg unna fetende snop.

Hvilke alternativer finnes da når man vil kose seg litt?

Popcorn er som isopor for meg, så det er utelukket.

Frukt er heller ikke akkurat noe kosemat synes jeg.

Litt vingummi eller lakris kan en visstnok spise.

men hva med sånn helsekost sjokolade ? er de uten fett og sukker? Hørt noe om det..men aner ikke...noen som vet eller har noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102937-kose-mat-til-en-som-slanker-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Popcorn er ikke så magert som mange tror, men betydelig bedre enn mye annet.

Tror du bør satse på vanlig godteri de gangene du vil skeie ut. Velg en dag feks. lørdag hvor du unner deg en liten sjokolade og en liten bolle potetgull. Det er jo i utgangspunktet en uting å spise snop mer enn en gang i uken.

Klin til med akkurat det du har lyst til, men begrens inntaket til en dag i uken.

Denne dagn spiser du akkurat hva du vil med helt god samvittighet, enten vi snakker om 1 Snickers, 3 Troika eller 1 kg potetgull.

En spisedag i uka bør alle ha!

Mener du at man ikke vil legge på seg da men at det heller bare er bra for forbrenningen ? Hvis man deler den samme mengden snop utover alle ukens dager så driter man seg skikkelig ut ?

Og mener du da at de resterende 6 så må man spise ganske så fornuftig ?

Mener du at man ikke vil legge på seg da men at det heller bare er bra for forbrenningen ? Hvis man deler den samme mengden snop utover alle ukens dager så driter man seg skikkelig ut ?

Og mener du da at de resterende 6 så må man spise ganske så fornuftig ?

Når man lever på sunn mat vil kroppen forbrenne mindre og mindre og mindre. Når man da sjokkerer kroppen en dag i uka med drittmat så vil forbrenningen ta seg opp igjen. Derfor er også det å fordele all godisen utover i uka meningsløst med mindre man vil bli feit.

Så ja, jeg mener at en spisedag i uka er sunt.

Og ja; dette er selvsagt forutsatt at man spiser sunt de andre seks dagene. En spisedag dersom man ikke spiser sunt resten av uka vil tross alt ikke gjøre noe annet enn vondt verre.

Annonse

Spis tørket frukt og nøtter! Det synes jeg er knallgodt. Tørkede bananer, rosiner, aprikoser, svisker og nøtter som hasselnøtter, paranøtter, valnøtter osv som er ubehandlede. I tillegg til å være sunt, er det vanvittig godt.

Nøtter er fetende. DAH!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...