renate_E Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Et barn blir unnfanget i rommet. De er i rommet gjennom hele svangerskapet, og barnet blir født i verdenrommet. Hvordan vil dette barnet se ut? Vil det ha samme egenskaper som oss som er født på jorden? og er det i det hele tatt mulig å få et barn i verdenrommet. Og om mulig, har dette barnet noen mulighet for å returnere til jorden, siden musklene ikke blir stimulert i verdenrommet? Barnet vil bli utsatt for 6G på veg tilbake fra rommet, vil barnet kunne overleve? ( for de av dere som kanskje ikke greidde å tenke seg til det, så svever ikke foreldrene og barnet løst rundt i rommet men er alså da inni et romskip eller lignende) Astronauter har problemer med å gå etter avslutta romferd.. ca 3-6 måneder. Hvordan vil dah dette barnet bli påvirket etter å ha blitt unnfanget, født og levd i rommet hele sitt liv? 0 Siter
renate_E Skrevet 30. april 2003 Forfatter Skrevet 30. april 2003 Og ellers går det bra? helt fint, takk!! 0 Siter
favn Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Sånne problemstillinger er artige. Dessverre har jeg ikke rukket å tenke ut forslag til løsninger. 0 Siter
conan Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 I min romverden er ikke det noe problem, siden man ved slike lengre reiser benytter kunstig gravitasjon inne i romskipet. 0 Siter
Gjest Jinna Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Helt uinteressant. Du må ha for mye tid. 0 Siter
Bassisten Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Dette blir det forska svært seriøst på av m.a. NASA. Så vidt eg hugsar så har dyr og plantar utvikla i vektlaus tilstand fått store misdanningar og genfeil. Det er i så måte tvilsamt om menneskebarn som har blitt unnfanga og utvikla seg i vektlaus tilstand vil kunne returnere til jorda, eller til eit anna miljø med gravitasjon. Dette spørsmålet er m.a. viktig for planleggjinga av koloniseringa av andre planetar i framtida. 0 Siter
renate_E Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Skrevet 2. mai 2003 Dette blir det forska svært seriøst på av m.a. NASA. Så vidt eg hugsar så har dyr og plantar utvikla i vektlaus tilstand fått store misdanningar og genfeil. Det er i så måte tvilsamt om menneskebarn som har blitt unnfanga og utvikla seg i vektlaus tilstand vil kunne returnere til jorda, eller til eit anna miljø med gravitasjon. Dette spørsmålet er m.a. viktig for planleggjinga av koloniseringa av andre planetar i framtida. 1000 takk for d første seriøse svaret så langt. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Det vil jeg kalle et interessant spørsmål. Har det på noen måte vært snakk om at det kan skje i nærmeste fremtid? 0 Siter
Bassisten Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Det vil jeg kalle et interessant spørsmål. Har det på noen måte vært snakk om at det kan skje i nærmeste fremtid? Dei vil nok gjera dyreforsøk i den internasjonale romstasjonen når denne er i full drift. Men å la ei kvinne gå gjennom eit svangerskap i romstasjonen trur eg mildest talt vil vera kontroversielt, og ligg nok langt fram i tid, dersom det blir gjennomført. (Sikkert mange høggravide som kunne tenkt seg å vera vektlause... ;-) Sex i rommet har det vore forska på, men dei er faktisk også usikre på om sædcellene vil finna vegen til eggcella i vektlaus tilstand. 0 Siter
renate_E Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Skrevet 4. mai 2003 Det vil jeg kalle et interessant spørsmål. Har det på noen måte vært snakk om at det kan skje i nærmeste fremtid? ikke som jeg vet om, bare lurer og funderer... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.