Gjest bekymret 22åring, dame. Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Jeg håper noen kan roe nervene mine litt. Hver dag i en måneds tid nå, så har jeg våknet med vondt i magen om morgenen, og kjent stikninger utover dagen. Jeg føler at jeg samler opp avføring altfor lenge, og har ingenting på flere dager. Så, etter 3-4 dager uten avføring, så er jeg helt forstoppet, og alt må ut samtidig. Det er ofte vondt. Jeg får av og til stikninger midt i daglige gjøremål, som er så vonde at jeg skriker av smerte, og så går de raskt over. Noen som vet hva det kan være? Tenker kreft og hva verre er, allerede. Spiser sunt, forresten. Vel, vanlig, vil jeg tro. Ikke bare helsekost og sånn, men brød og annen fiber får jeg nok av, tror jeg. Takk for svar! 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Kutt ut brødmat og melkeprodukter i en ukes tid, og se om det hjelper. Drikk mye vann. Ikke spis for mye godis. 0 Siter
Gjest bekymret og vond Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Kutt ut brødmat og melkeprodukter i en ukes tid, og se om det hjelper. Drikk mye vann. Ikke spis for mye godis. Hvis det hjelper, hva betyr det? At jeg er allergisk mot noe? 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Hvis det hjelper, hva betyr det? At jeg er allergisk mot noe? Du har kanskje matintoleranse, mot melk. Jeg tåler ikke melkeprodukter særlig godt, heller ikke ferske bakevarer pga at det "gjærer" i magen. Verdt et forsøk... 0 Siter
happy1365380345 Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Hei Det er jo ikke rart at du har vondt hvis det går 3-4 dager mellom hver gang du har avføring. Har det selv slik i perioder. Særlig hvis jeg er stresset. Kostholdet bør du selvfølgelig ta en titt på og ta deg en tur til legen så du får utelukket at det er noe farlig. Som kjent så påvirker jo nervene ofte magen - så hvis du er redd i tillegg kan det nok forverre det hele litt. Eller anbefaler jeg Laktulose - kjøpes på apoteket - smører tarmene og kan tas daglig uten at tarmene tar skade av det. Har i hvertfall hjulpet meg godt i disse periodene med treg mage. Lykke til! 0 Siter
Gjest bekymret og vond Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Hei Det er jo ikke rart at du har vondt hvis det går 3-4 dager mellom hver gang du har avføring. Har det selv slik i perioder. Særlig hvis jeg er stresset. Kostholdet bør du selvfølgelig ta en titt på og ta deg en tur til legen så du får utelukket at det er noe farlig. Som kjent så påvirker jo nervene ofte magen - så hvis du er redd i tillegg kan det nok forverre det hele litt. Eller anbefaler jeg Laktulose - kjøpes på apoteket - smører tarmene og kan tas daglig uten at tarmene tar skade av det. Har i hvertfall hjulpet meg godt i disse periodene med treg mage. Lykke til! Kan jeg ha diabetes, tror du? 0 Siter
snooker Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Hva om du tok en tur til lege og fikk dette undersøkt? Er ikke det det mest fornuftige? 0 Siter
happy1365380345 Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Kan jeg ha diabetes, tror du? Hvorfor diabetes? 0 Siter
Gjest forside Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Dra til legen! Ikke for og skremme deg, men jeg kjenner noen som har en kollega som hadde lignende problemer.I hans tilfelle sprakk tarmen,noe som er en alvorlig tilstand.Han kom seg til legen i grevens tid, ble operert og er på bedringens vei! 0 Siter
Gjest Humlepungen Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Dra til legen uansett. Det er nok liten sjangse for at det er noen farlig. Men uansett.... det er bedre å dra en gang "for mye" til legen enn å dra en gang for lite. 0 Siter
Line Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Det er ikke farlig, men veldig ubehagelig/vondt. Kjøp ei flaske Dulphalac på apoteket, og ta en stor slurk hver kveld før du legger deg. Det vil få magen regelmessig i gang igjen, og det er ingen fare for tilvenning. Tenk også over at du må drikke mer hver dag, hovedsaklig vann, for det må væske til for at tarmene skal jobbe lettere. Spiser du veldig magert, kan du oppleve problemer som dette. Jeg hadde akkurat samme problem da jeg var gravid, men hadde dessverre aldri hørt om Dulphalac. Jeg kunne spart meg for mye "lynsmerter"! 0 Siter
Line Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Kan jeg ha diabetes, tror du? Hadde du hatt diabetes, ville du vært slapp og uvel, og symptomene er helt andre enn dette. Kokt, varmt vann på tom mage hjelper også, samt litt havrekli/skummet kultur som skylles ned med masse vann på kvelden før du legger deg. 0 Siter
Line Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Hvis det hjelper, hva betyr det? At jeg er allergisk mot noe? Det er vel rettere å si at du spiser feil enn å si at du er allergisk mot noe. Alt med måte 0 Siter
Gjest bekymret og vond Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Hvorfor diabetes? Tusen takk for svar alle sammen! Jeg skal ta meg en tur til legen imorgen iallfall, er vel for sent nå, med mindre jeg drar til legevakten. Takk for hjelpen alle! 0 Siter
Gjest ikke signert Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Du har kanskje matintoleranse, mot melk. Jeg tåler ikke melkeprodukter særlig godt, heller ikke ferske bakevarer pga at det "gjærer" i magen. Verdt et forsøk... Jeg tåler ikke melkeprodukter særlig godt, heller ikke ferske bakevarer pga at det "gjærer" i magen. Dør ikke gjæren når brødet stekes da? 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Jeg tåler ikke melkeprodukter særlig godt, heller ikke ferske bakevarer pga at det "gjærer" i magen. Dør ikke gjæren når brødet stekes da? Tydeligvis ikke. Prosessen er vel ikke helt ferig før det er gått flere timer etter at bakverket er blitt kaldt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.