Gå til innhold

Undulaten flyr fritt inne?

Anbefalte innlegg

Gjest Humlepungen
Skrevet

En bekjent av meg har to undulater som han omtrent konstant lar fly fritt inne i leiligheten. Jeg trenger vel ikke å si at fuglene driter der de føler for å gjøre det.

Det er vel og bra at undulatene får strekke på vingene og at de ikke skal være innesperret i burene. Men kan ikke fugledritt føre til smittefare? Fuglene flyr fritt på kjøkkenet også. Æsj

Noen som vet noe om dette?

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg har gratis kattunger akkurat nå!

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg har gratis kattunger akkurat nå!

Ja da kan de få seg en undulatstek helt gratis

;o)

Skrevet

Det er uhygienisk. En kan få flere sykdommer fra avføringen til fugler. Hørte det på animal planet.

Og på kjøkkenet? Tenk å finne undulat bæsj på brødfjøla for eksempel. Uhygienisk!

Snorkfrøken
Skrevet

Undulatene har det med å fly noen runder, også sitter de mye i ro på sine ynglingssteder. Oppspiste gardiner er et mye større problem enn bæsj på kjøkkenet.

De lander lettere på en gardinstang enn en "landingsbane" (kjøkkenbenk)

Vi har hatt undulat som har fløyet mer eller mindre fritt hver dagg, vi er ikke så veldig syke...

Ikke ble den kattemat heller, den har også gådd fritt omkring. Undulaten brukte faktisk å lande på katta og erte den ;o)

Skrevet

Det er vel verre med katter i sofaen, senga eller på kjøkkenbenken som nettopp har tatt livet av en mus eller en fugl. Tenk deg hva som sitter under neglene der da :-) Hva skal undulatene smitte deg med da? De er jo ikke ute. Tenk på alle måkene ute da... Eller hva med ungene i sandkassa. Katteavføring inneholder alt fra toxoplasmose til spolorm!!!Eller tenk deg en tur på t-banen. Der er det mye smittefare der.

Neida, jeg tuller litt med deg. Kan forstå at du tenker tanken, men jeg tror ganske sikkert at det ikke er noe farlig. Fuglebæsj er jo stort sett bare kalk. Den verste sykdommen man kan få fra fugler er visstnok papegøyesyken, men da er fuglene ikke i særlig god form heller. Den er dødelig for fugler, men mennesker får bare en kraftig forkjølelse eller noe. Er ikke helt oppdatert på dette emnet.

Vi har nymfeparakitt og grønnkinnet conure. De flyr ikke ute hele dagen hver dag, men det hender. Jeg har aldri opplevd at de gjør fra seg mens de flyr, men det hender det kommer litt på gardinstanga når de setter seg ned. Det er bare å støvsuge vekk når det er tørket.

Fugler er lettere å trene enn katter f.eks og mange lærer fuglene å kun gjøre fra seg i vasken eller i buret. Det er også utrolig lett å se på en fugl når den har planer om noe, så hvis han sitter på bordet så dytter du den bare vekk. Nå pleier ikke jeg å la fuglene sitte på brødfjela

Jeg ser ikke helt problemet jeg hvis man vasker litt nå og da. Også behøver man ikke la stivpyntetde gjester få holde fuglen. Det kan skje uhell :-)

Skrevet

Hva er DET da, i forhold til folk som har bikkjer som slikker unger og voksne i fjeset og på munnen. ÆSJ! Bikkjer som har gått tur og snust på dritt og andre bikkjers rumpehull. Dobbeltæsj!! Trippelæsj!

Takke meg til en liten undulatbæsj da ja!

Gjest Humlepungen
Skrevet

Hva er DET da, i forhold til folk som har bikkjer som slikker unger og voksne i fjeset og på munnen. ÆSJ! Bikkjer som har gått tur og snust på dritt og andre bikkjers rumpehull. Dobbeltæsj!! Trippelæsj!

Takke meg til en liten undulatbæsj da ja!

He-he.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Det er vel verre med katter i sofaen, senga eller på kjøkkenbenken som nettopp har tatt livet av en mus eller en fugl. Tenk deg hva som sitter under neglene der da :-) Hva skal undulatene smitte deg med da? De er jo ikke ute. Tenk på alle måkene ute da... Eller hva med ungene i sandkassa. Katteavføring inneholder alt fra toxoplasmose til spolorm!!!Eller tenk deg en tur på t-banen. Der er det mye smittefare der.

Neida, jeg tuller litt med deg. Kan forstå at du tenker tanken, men jeg tror ganske sikkert at det ikke er noe farlig. Fuglebæsj er jo stort sett bare kalk. Den verste sykdommen man kan få fra fugler er visstnok papegøyesyken, men da er fuglene ikke i særlig god form heller. Den er dødelig for fugler, men mennesker får bare en kraftig forkjølelse eller noe. Er ikke helt oppdatert på dette emnet.

Vi har nymfeparakitt og grønnkinnet conure. De flyr ikke ute hele dagen hver dag, men det hender. Jeg har aldri opplevd at de gjør fra seg mens de flyr, men det hender det kommer litt på gardinstanga når de setter seg ned. Det er bare å støvsuge vekk når det er tørket.

Fugler er lettere å trene enn katter f.eks og mange lærer fuglene å kun gjøre fra seg i vasken eller i buret. Det er også utrolig lett å se på en fugl når den har planer om noe, så hvis han sitter på bordet så dytter du den bare vekk. Nå pleier ikke jeg å la fuglene sitte på brødfjela

Jeg ser ikke helt problemet jeg hvis man vasker litt nå og da. Også behøver man ikke la stivpyntetde gjester få holde fuglen. Det kan skje uhell :-)

Joda det er nok sant det du og flere her sier om at andre dyr nok drar med seg mer smitte enn undulater. Det er bare det at hos denne bekjente av meg bruker undulaten å gjøre fra seg over alt. Den sitter på doringen og, på kjøkkenkrana, på lampene, på tv og omtrent over alt. Undulaten får lov til å spasere på ferdig vaskede tallerkner på kjøkkenbenken også. Huff.

Men men, takk for svar:o)

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

He-he.

Mine komplimenter for navnet!

Humplepungen! Er det noen historie bak eller?

Gjest Humlepungen
Skrevet

Mine komplimenter for navnet!

Humplepungen! Er det noen historie bak eller?

Da jeg var barn hadde jeg ei tante som brukte å dikte opp eventyr om "humlepungen".

Altså pungen til humla der den samler nektar;o) Ikke en annen pung

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Da jeg var barn hadde jeg ei tante som brukte å dikte opp eventyr om "humlepungen".

Altså pungen til humla der den samler nektar;o) Ikke en annen pung

Åja, jeg leste feil jeg jo!

HUMPLEpungen leste jeg.. (hehe).

Humlepungen var jo litt 'bedre'.

Var jo ikke rart jeg stusset over humplepungen da?

Skrevet

Joda det er nok sant det du og flere her sier om at andre dyr nok drar med seg mer smitte enn undulater. Det er bare det at hos denne bekjente av meg bruker undulaten å gjøre fra seg over alt. Den sitter på doringen og, på kjøkkenkrana, på lampene, på tv og omtrent over alt. Undulaten får lov til å spasere på ferdig vaskede tallerkner på kjøkkenbenken også. Huff.

Men men, takk for svar:o)

Skjønner at du reagerer på det ja. Men du vil nok ikke kunne bli smittet med noe. Fugler er renslige dyr faktisk :-) Jeg er ganske sikker på at vennen din ikke tenker på det på den måten. Det blir nesten som hundeeiere som dele is med hunden sin... Heller ikke spesielt farlig, men det er ikke særlig delikat heller. Men selv har jeg hund som ligger i senga, så jeg burde vel ikke si noe.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Åja, jeg leste feil jeg jo!

HUMPLEpungen leste jeg.. (hehe).

Humlepungen var jo litt 'bedre'.

Var jo ikke rart jeg stusset over humplepungen da?

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...