Gjest øyboer'n Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Jeg skal plante litt nytt på hytta som ligger helt ned til sjøen og lurer på om noen vet hvilke planter som tåler å stå nær saltvann og som tåler mye vind og blåst (bel. Vestfold). Jeg er interessert i både grønne busker/lave trær og blomstrende busker. Jeg har tidligere prøvd Rosa Rugosa og Buskmurer, men de tåler ikke mere enn et par sesonger så er det å bytte de ut igjen. Tåler ripsbusker eller epletrær å stå nær sjøen ? Noen her med erfaring på området ? 0 Siter
Gjest betina Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Anbefaler deg å legge spm. på www.hageselskapet.no under Hageprat. Her er det mange kyndige som villig deler av sin kunnskap! 0 Siter
Jorunn Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Hvis Rosa Rugosa tar dukken etter et par sesonger, så spørs det om det er noe som holder ut. Her i området er Vivendel, R. Rugosa, Bjørk, Rognebær, Saltbusk, Islandsk pil, sverdliljer, Iris og gyvel eksempler på planter som klarer seg veldig godt i vind som står rett inn fra Nordsjøen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.