Gå til innhold

Er det en (hobby-)gartner her ?

Anbefalte innlegg

Gjest øyboer'n

Jeg skal plante litt nytt på hytta som ligger helt ned til sjøen og lurer på om noen vet hvilke planter som tåler å stå nær saltvann og som tåler mye vind og blåst (bel. Vestfold). Jeg er interessert i både grønne busker/lave trær og blomstrende busker. Jeg har tidligere prøvd Rosa Rugosa og Buskmurer, men de tåler ikke mere enn et par sesonger så er det å bytte de ut igjen.

Tåler ripsbusker eller epletrær å stå nær sjøen ?

Noen her med erfaring på området ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103011-er-det-en-hobby-gartner-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis Rosa Rugosa tar dukken etter et par sesonger, så spørs det om det er noe som holder ut.

Her i området er Vivendel, R. Rugosa, Bjørk, Rognebær, Saltbusk, Islandsk pil, sverdliljer, Iris og gyvel eksempler på planter som klarer seg veldig godt i vind som står rett inn fra Nordsjøen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...