Gå til innhold

Trist og med dårlig samvittighet.

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sånn halvveis uvenner med en kompis i noen mnd. Jeg har rett og slett vært sinna på ham. De siste dagene har han ringt flere dager og jeg dro til ham i dag og var der en liten stund.

Han var så syk, og så jævli ut og jeg skjønte plutselig hvorfor jeg ikke har fått så mye oppmerksomhet. Jeg ble så trist og fikk så dårlig samvittighet. Men jeg visste ikke at han var blitt så syk. At han har vært syk har jeg visst hele tiden. Jeg skal aldri mer la være å pleie godt vennskap fordi jeg føler meg tilsidesatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103029-trist-og-med-d%C3%A5rlig-samvittighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kizza1365380506

Å, jeg kjenner meg så godt igjen. Og for en ekkel følelse når en oppdager hvor feil en har tolket alt. Men jeg tror nok Kamilla har rett, du får fokusere på alt det gode jeg er sikker på at du har gjort for ham.

Vi jenter har jo også en tendens til å blåse tingene litt utav proporsjoner.

Å, jeg kjenner meg så godt igjen. Og for en ekkel følelse når en oppdager hvor feil en har tolket alt. Men jeg tror nok Kamilla har rett, du får fokusere på alt det gode jeg er sikker på at du har gjort for ham.

Vi jenter har jo også en tendens til å blåse tingene litt utav proporsjoner.

Ja, jeg vet det. Trenger egentlig ikke å ha det, i hodet altså, men så var det det man føler da :o)

Annonse

Kizza1365380506

Ja, jeg vet det. Trenger egentlig ikke å ha det, i hodet altså, men så var det det man føler da :o)

Det er ikke så enkelt med følelser som med fornuft nei. Det viser vel bare at vi er følsomme mennesker (sier jeg iallefall til meg selv).

Men så har vi jo den siden av saken at menn ser litt anderledes på ting enn oss. De føler ikke alltid at de kan snakke, belaste oss med ting. Misforstått omtenksomhet kaller jeg det. Kanskje er jeg helt ut på jordet her, jeg vet ikke.

Kizza1365380506

Det er ikke så enkelt med følelser som med fornuft nei. Det viser vel bare at vi er følsomme mennesker (sier jeg iallefall til meg selv).

Men så har vi jo den siden av saken at menn ser litt anderledes på ting enn oss. De føler ikke alltid at de kan snakke, belaste oss med ting. Misforstått omtenksomhet kaller jeg det. Kanskje er jeg helt ut på jordet her, jeg vet ikke.

I det tilfelle her er du i hvert fall ikke på jordet. Og det blir så feil i hvert fall for oss kvinner for vi snakker oss ofte ut av problemene

Kizza1365380506

I det tilfelle her er du i hvert fall ikke på jordet. Og det blir så feil i hvert fall for oss kvinner for vi snakker oss ofte ut av problemene

Vi må kanskje lære oss at menn er anderledes på det område. De trekker seg inn i selv, jeg føler ofte at de går og grubler og vil helst komme med en fiks ferdig løsning på alt. Men sånn er jo ikke livet.

Jeg har to jeg er umåtelig glad i. Han jeg bor sammen med og en nær venn. Min ektemann kjenner jeg så godt etter hvert at jeg vet når jeg skal la han vær i fred. Men med han andre, der går jeg i baret gang på gang. Jeg lærer aldri.

Uff, den bondeangeren er fæl.

I motsetning til oss menn som ofte snakkar oss opp i problemer... ;-)

Dere må lære dere til at når kvinner snakker om problemer forventer de ikke en løsning. De finner løsningen selv samtidig som de snakker. Dere skal bare høre på også komme med sympatierklæringer eller bare si ja eller nei. Vi hører ikke på løsningene likevel men blir bare irriterte for at dere tror det er så enkelt. Det kan godt tenkes at løsningen er grei men likevel må vi finne den selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...