Gå til innhold

lån

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kvifor ikkje?

Man har aldri garantier for hva som kommer til å skje. Selvsagt KAN det gå bra, men hva om det ikke gjør det? Det har blitt helvete i mang en familie eller vennegjen på grunn av kausjon. Mange tenker ikke på hva det innebærer, og man skal kjenne vedkommende veldig godt for i det hele tatt å gidde å vurdere det. Som sagt så vet man aldri hva som skjer, selv om man har god jobb for øyeblikket så er det ikke sikkert man har det om 4-5 år.

Derfor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103031-l%C3%A5n/#findComment-592702
Del på andre sider

Man har aldri garantier for hva som kommer til å skje. Selvsagt KAN det gå bra, men hva om det ikke gjør det? Det har blitt helvete i mang en familie eller vennegjen på grunn av kausjon. Mange tenker ikke på hva det innebærer, og man skal kjenne vedkommende veldig godt for i det hele tatt å gidde å vurdere det. Som sagt så vet man aldri hva som skjer, selv om man har god jobb for øyeblikket så er det ikke sikkert man har det om 4-5 år.

Derfor.

Det er sjølvsagt risiko involvert - slik det alltid er når ein lånar pengar, men å bombastisk proklamere at ein person ikkje er oppegåande dersom han har vore kausjonist eller har tatt opp lån med kausjon er vel å gå litt langt?

Eg ser definitivt på faren min som oppegåande sjølv om han kausjonerte for eit billån ein gong, noko som gjorde det mogleg for meg å kjøpa bil. Og eg har kausjonert sjølv for eit mindre lån til ein eks.

Ein må sjølvsagt vurdere risikoen, men dersom ein føler at ein kan mestre lånet sjølv om økonomien blir dårlegare, og kausjonisten er samd, så meiner eg det er greit å kausjonere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103031-l%C3%A5n/#findComment-592709
Del på andre sider

Gjest Timber de tutu

Inkassoen skal ha gått ganske langt før du blir registrert i et register(vet ikke om det må gå helt til namsmannen?). Så trolig vet ikke banken om dette engang, med mindre det banken som er kreditor....

Tror hovedsaken for banken er om de får igjen pengene sine, og at du ikke har misligholdt lån hos dem før i noen vesentlig grad. Tror jo også banken hjelper folk i inkassotrøbbel med refinansiering, men de krever sikkert en god sikkerhet som f.eks. en bra kausjonist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103031-l%C3%A5n/#findComment-592754
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...