Gjest gifteplaner Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Finner mange ideer, men lite priser på internett. Noen som vil anslå (har erfaringer) med priser på: Fotografering Blomster (brudebukett) m.m 0 Siter
damedame Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 To venninner som går i giftetankere har forskjellig utgiftshorisont: 30 000,- og 100 000,- Kort sagt: Det avhenger av hva du gjør det til selv. Lykke til med giftemålet, når den tid kommer! 0 Siter
Gemini Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Kan anbefale bryllupsforumet på www.kvinneguiden.no - der er det masse "brides-to-be" som kan svare på alt du lurer på om bryllup, utgifter osv. :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Kan anbefale bryllupsforumet på www.kvinneguiden.no - der er det masse "brides-to-be" som kan svare på alt du lurer på om bryllup, utgifter osv. :-) Men ja, som damedame sier, så kan priser variere noe enormt. Slikt som blomster (brudebukett, knapphullsblomst til brudgom, forlover og evt. fedre til brud/brudgom) samt blomster til dekorering av kirke og festlokale, og fotografering (selve bryllupsfotograferingen, hva slags album (kvalitet, størrelse, antall bilder), er takkekort inkludert?, pris på forstørrelser osv.) er blant de tingene som det er til dels STORE prisforskjeller på fra sted til sted. 0 Siter
Reg@l Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Kommer jo an på hva du gjør det til det! Sånn cirka i farten for vårt vedkommende: Kjole + sko: 5500 Fotograf: 4000 (relativt billig standard fotograf, de mer trendy skulle ha opptil 8000 for samme billedserie.) Bukett: 2500 (Hadde en litt spesiell bukett med bl.a 72 røde roser, calaa og trollhassel) Borddekorasjoner, pynt til brudgom, far og forlover pluss en bøyle med roser i håret som matchet buketten: ca 1500 Bryllupskake (Vi hadde en nydelig 2 etasjers sjokoladekake trukket med hvit sjokolade og pyntet med friske jordbær og små kunstverk av sjokolade, med et brudepar i marsipan på toppen): 1500 Middag: ca 12000 (Vi hadde med 11 gjester til 7 retters middag) Pluss endel småting. familien lagde bl.a kransekake og bløtkake, og vi ordnet endel selv. Totalt kom det på ca 30.000 har det blitt oss fortalt :-) Det som nok fordyret det en smule er min allergi mot alt som kan minne om A4. Er iukke interessert i å gjøre slik som alle andre gjør på en så spesiell dag. Vi tenkte mye gjennom hvordan vi ville ha det, og var utrolig fornøyde. Det var nok endel som ble litt snytt da vi valgte et lite bryllup og borgerlig seremoni, men det var vår dag. Og den ble helt spesiell! Lykke til! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 30. april 2003 Skrevet 30. april 2003 Hva bryllup angår, finnes det vanvittig mange alternativer. Hvis man vil gjøre det billigst mulig og samtidig ha en skikelig feiring: Kjole: Kjøpe brukt/arve og sy om (selv), bruke/endre en kjole du allerede har, bruke bunad du allerede har...Pris? Alt fra gratis til tusenlappen. Vielsen: Ha det i den kirken man sogner til eller hos byfogden der man bor - da betaler man som regel bare en symbolsk sum Festen: 1) Leie et festlokale med servering og skrive i innbydelsen at man ikke ønsker gaver, men derimot at gjesten betaler en kuvertpris på XX kroner hver. 2) Leie et festlokale uten servering og ha middag/koldtbord og medbragt drikke. --- Oppad i pris og arrangement er det sevlsagt ingen grenser. Noen venner av meg brukte 200.000.... --- Da jeg giftet meg, hadde jeg (vi, da...) et slags "standardbryllup": Vi betalte 500 kroner for kirken. Moren min sydde kjole, kostnadene for antrekket kom på ca 1000 kroner. Vi leide et lokale hvor vi selv sørget for mat og drikke. Leien kom på 4000 kroner. Vi fikk catering med nydelig mat fra et firma til ca 250 kroner pr.person - med forrett, hovedrett og dessert. Da var vi i underkant av 70 personer. Vi kjøpte inn drikke for kvelden, det kom på drøyt 20.000 kroner. Det er iberegneet at vi har venner om liker å holde det gående - og det var drikke igjen etter festen. I tillegg kommer utgifter til brudgomantrekk (leie, kjøp, brukt etc), laging og utsendelse av invitasjoner (mange mligheter), dekorasjoner osv. 0 Siter
Gjest Iprepas Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 En i familien gifta seg for få år siden. Et helt normalt bryllup med kanskje 50 gjester. Kom vel på nærmere 100000,- etter som jeg forsto. Når en tenker på hvor ofte folk skiller seg etter få år, så synes jeg det er ille å bruke så mye penger på et bryllup i våre dager. Ikke minst når en tenker på hva det koster noen av gjestene. Dyr gave, nye klær, reiseutgifter og hotellovernatting. Og så er det kanskje noen år og så er det på'n igjen med samme bruden. Nei, kutt ned på utgiftene mener nå jeg. Tåpelig med en slik råfeiring av noe som vanligvis ikke har livets rett. Var noe annet før når en ikke skilte seg. Da vard et jo en fest for noe som varte livet ut, enten det var bra eller ikke. 0 Siter
Gjest soto Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Mitt bryllup kom på 28000,- med 60 gjester. Kjole (sydde selv) 1000,- Sko 800,- Ordnet hår og sminke selv. Brudebukett 800,- Gratis lokaler Kjøpte inn alle råvarer og leide 2 kokker + serveringspersonell. Fotograf inkl. takkekort 8000,- 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Du trenger ikke bruker mer enn 10000, da får du det enkelt og koselig:) Husk at selve seremonien i kirka er det viktigste. Få noen venner til å hjelpe med maten. Du trenger ikke ha en kjole med puffarmer og sløyfer... enkel er finest. (Synes jeg.) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 En i familien gifta seg for få år siden. Et helt normalt bryllup med kanskje 50 gjester. Kom vel på nærmere 100000,- etter som jeg forsto. Når en tenker på hvor ofte folk skiller seg etter få år, så synes jeg det er ille å bruke så mye penger på et bryllup i våre dager. Ikke minst når en tenker på hva det koster noen av gjestene. Dyr gave, nye klær, reiseutgifter og hotellovernatting. Og så er det kanskje noen år og så er det på'n igjen med samme bruden. Nei, kutt ned på utgiftene mener nå jeg. Tåpelig med en slik råfeiring av noe som vanligvis ikke har livets rett. Var noe annet før når en ikke skilte seg. Da vard et jo en fest for noe som varte livet ut, enten det var bra eller ikke. Mye penger å bruke på en dag... 0 Siter
Gjest malun Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Du trenger ikke bruker mer enn 10000, da får du det enkelt og koselig:) Husk at selve seremonien i kirka er det viktigste. Få noen venner til å hjelpe med maten. Du trenger ikke ha en kjole med puffarmer og sløyfer... enkel er finest. (Synes jeg.) En enkel kjole er ikke nødvendigvis billigere enn en med sløyfer og dilldall, da...snarere tvert i mot. 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Mitt bryllup kom på 28000,- med 60 gjester. Kjole (sydde selv) 1000,- Sko 800,- Ordnet hår og sminke selv. Brudebukett 800,- Gratis lokaler Kjøpte inn alle råvarer og leide 2 kokker + serveringspersonell. Fotograf inkl. takkekort 8000,- Mente du bokstavelig 'leide' serveringspersonale og kokker, eller var det bekjente? Jeg visste ikke at det gikk an å leie slike jeg. Hvor mye koster det i så fall. Jeg skal ha stort selskap snart og de jeg kjenner skal være gjester. De jeg ikke gidder be, får jeg meg ikke til å be om å servere, hvis du skjønner? (hehe) 0 Siter
Reg@l Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Du trenger ikke bruker mer enn 10000, da får du det enkelt og koselig:) Husk at selve seremonien i kirka er det viktigste. Få noen venner til å hjelpe med maten. Du trenger ikke ha en kjole med puffarmer og sløyfer... enkel er finest. (Synes jeg.) Og om man ikke skal i kirka? 0 Siter
Gjest soto Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Mente du bokstavelig 'leide' serveringspersonale og kokker, eller var det bekjente? Jeg visste ikke at det gikk an å leie slike jeg. Hvor mye koster det i så fall. Jeg skal ha stort selskap snart og de jeg kjenner skal være gjester. De jeg ikke gidder be, får jeg meg ikke til å be om å servere, hvis du skjønner? (hehe) Skjønner hva du mener. Det går an å leie fra kroer, resturanger. I hvertfall her litt utpå landet, noen mil utenfor Oslo. Husker ikke hva det kostet - dessverre! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.