Gå til innhold

Unge lesbiske russeere, er de farlige for barn ? Smittsomt ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Siden vi er inne på homoer, så lurer jeg på om du som forelder til en fjortiss ville la henne reise på konsert med disse visstnok tiltalende lesbene. Hvis du ikke har en datter på 14 år , så tenker vi oss at du har det.

De er svært provoserende med intime bilder av hender på nakne bryster og hofter, dype kyss og omfavnelser i fleng. Samme på scenen.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=57607

Liksom det jeg lurer på er om foreldre er redd fjortissen skal bli lesbe av å gå på et slikt show/ konsert?

Eller syns du de fremmer posistiv toleranse for homofifli og slikt samliv ?

Ville det vært krise for deg om fjortissen kommer hjem en dag med acsløringen og forteller om sin jentekjæreste og hvor forelsket hun er ?

Hva er det som melder seg av følelser hos en far eller mor ?

Nå har jeg selv vært borti to foreldrepar som har jenter som er homo, og de ser ikke ut til å være særlig påvirket av det. Men den ene faren hadde visst mye han skulle si i flere dager etter den avsløringen.

Det var trist å se fordømmelsen av den samiske jenta på TV og lokalsamfunnets forstokkede avvisning. Samisk kultur har vært gjennomsyret av religion de siste 300 år, og mange eldre er svært religiøse. Men skal ikke kristendom bestå bla av toleranse ?

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hva samene maser med, de er jo lesbadianere nesten alle sammen. Det er pop å være litt homo i dag, en konsert eller to kan da ikke skade. De finner nok ut av seksualiteten sin etter hvert, eventuellt får vi ta bøndene til hjelp.

Ulv I Faarikaal

Jeg skjønner ikke hva samene maser med, de er jo lesbadianere nesten alle sammen. Det er pop å være litt homo i dag, en konsert eller to kan da ikke skade. De finner nok ut av seksualiteten sin etter hvert, eventuellt får vi ta bøndene til hjelp.

Sant nok.

Men jeg lurer på hva som oppstår i hodet på foreldre når de plutselig får en slik situasjon å foholde seg til. Enkelt kan det ikke være, men det er jo samme jenta ?

Ei mor sa omtrent slik : "Det er hennes problem, ikke mitt, og kjæresten hennes er hyggelig og grei. Det er verre med faren, han så for seg barnebarna svinne vekk. Men nå får vi barnebarn likevel, da kjæresten har sørget for befruktning. Det er litt underlig å få et barnebarn med to mødre. Jeg har valgt å se på kjæresten til min datter som en ekstra datter, mens gubben ser på henne som hår i suppa."

Sant nok.

Men jeg lurer på hva som oppstår i hodet på foreldre når de plutselig får en slik situasjon å foholde seg til. Enkelt kan det ikke være, men det er jo samme jenta ?

Ei mor sa omtrent slik : "Det er hennes problem, ikke mitt, og kjæresten hennes er hyggelig og grei. Det er verre med faren, han så for seg barnebarna svinne vekk. Men nå får vi barnebarn likevel, da kjæresten har sørget for befruktning. Det er litt underlig å få et barnebarn med to mødre. Jeg har valgt å se på kjæresten til min datter som en ekstra datter, mens gubben ser på henne som hår i suppa."

Vel, enkel som jeg er, ville jeg gradert opprørelsen etter utseendet på lesba. Traktorlesbe ville gitt 0 poeng, og stor ståhei i heimen. Likeså dersom jeg hadde en sønn, og han kom trekkende med en lespende Ole Fredrik. Det er lettere å akseptere lesbiske døtre, enn homofile sønner. Enda lettere dersom hun kommer med noe pent noe.

Gjest Melony

Vel, enkel som jeg er, ville jeg gradert opprørelsen etter utseendet på lesba. Traktorlesbe ville gitt 0 poeng, og stor ståhei i heimen. Likeså dersom jeg hadde en sønn, og han kom trekkende med en lespende Ole Fredrik. Det er lettere å akseptere lesbiske døtre, enn homofile sønner. Enda lettere dersom hun kommer med noe pent noe.

Om duoen hadde vært et hetero par, hadde det ikke vært noe særlig bedre.

Simulering av sex,beføling og klining hadde ikke vært naturlig å se på for trettenåringer, selvom det hadde vært en gutt og en jente som gjorde det.

Kizza1365380506

Det er klart at vi som foreldre av og til kan bli satt litt til veggs av våre poder når de etterhvert vokser til og kommer med sine kjærester det være seg en av samme kjønn, annen religion eller etnisk rase ja såkalte "vanlig norsk ungdom" også enkelte ganger. Men som du sier barnet er den samme og man forholder seg til det så lenge barnet har det OK.

Når det gjelder toleranse innen for kirken og kristendommen så ser vi jo stadig vekk gode eksempler på hvordan det praktiseres. Ikke så veldig imponerende er mitt inntrykk.

Annonse

Kizza1365380506

Om duoen hadde vært et hetero par, hadde det ikke vært noe særlig bedre.

Simulering av sex,beføling og klining hadde ikke vært naturlig å se på for trettenåringer, selvom det hadde vært en gutt og en jente som gjorde det.

Enig med deg, tror ikke jeg hadde sendt min fjortis til en sånn konsert enten det var hetro eller homo.

Ulv I Faarikaal

Det er klart at vi som foreldre av og til kan bli satt litt til veggs av våre poder når de etterhvert vokser til og kommer med sine kjærester det være seg en av samme kjønn, annen religion eller etnisk rase ja såkalte "vanlig norsk ungdom" også enkelte ganger. Men som du sier barnet er den samme og man forholder seg til det så lenge barnet har det OK.

Når det gjelder toleranse innen for kirken og kristendommen så ser vi jo stadig vekk gode eksempler på hvordan det praktiseres. Ikke så veldig imponerende er mitt inntrykk.

Faktum er jo at homofili ikke er en sykdom, men en naturlig legning som omtrent hvert tiende menneske har innebygd. Det er nok litt vanskelig for foreldre å akseptere at det ikke er noen "vei tilbake", ikke noe man "vokser av seg" eller som man kan "slutte med", eller kan "kureres".

Først i 1974 ble homofili fjernet fra lista over psykiatriske lidelser, da man innså at de egentlig er normale og et normalt innslag i menneskenaturen.

Egentlig ble jeg litt overraska over tvreportasjen i går fra Karasjok, men når jeg tenker på hvor konservative og religiøse samene egentlig er, så passer det vel inn. Underlig at de ikke aksepterer mennesker som er annerledes på en måte som egentlig ikke angår dem, de blir jo ikke berørt eller får føle noen konsekvenser, det er bare en haug innsnevra følelser ? Skam ? For hva ?

Det skal liksom være naturstridig, men de er jo en del av naturen ?

For ordens skyld så er jeg hetro selv, og vil alltid være det. Men å fordømme en homo er meg ganske fjernt, det angår jo ikke meg.

Kizza1365380506

Faktum er jo at homofili ikke er en sykdom, men en naturlig legning som omtrent hvert tiende menneske har innebygd. Det er nok litt vanskelig for foreldre å akseptere at det ikke er noen "vei tilbake", ikke noe man "vokser av seg" eller som man kan "slutte med", eller kan "kureres".

Først i 1974 ble homofili fjernet fra lista over psykiatriske lidelser, da man innså at de egentlig er normale og et normalt innslag i menneskenaturen.

Egentlig ble jeg litt overraska over tvreportasjen i går fra Karasjok, men når jeg tenker på hvor konservative og religiøse samene egentlig er, så passer det vel inn. Underlig at de ikke aksepterer mennesker som er annerledes på en måte som egentlig ikke angår dem, de blir jo ikke berørt eller får føle noen konsekvenser, det er bare en haug innsnevra følelser ? Skam ? For hva ?

Det skal liksom være naturstridig, men de er jo en del av naturen ?

For ordens skyld så er jeg hetro selv, og vil alltid være det. Men å fordømme en homo er meg ganske fjernt, det angår jo ikke meg.

Kan det ha noe med redselen for det ukjente å gjøre? (Prøver bare å finne forklaringer.)

Mange mennesker har jo lett for å fordømme det de ikke forstår. Det å leve ut i fra "på seg selv kjenner man andre" virker å være veldig utbredt.

Selv har jeg ett åpent forhold til homofili men selvfølgelig kan jeg ikke si hvordan jeg hadde reagert om ungene kom hjem og sa de hadde denne legningen. Jeg håper for guds skyld at jeg hadde reagert med fornuften. Å fordømme ett menneske for deres legning kunne ikke falt meg inn. Så lenge de ikke skader andre.

Jeg ville være langt mer bekymret for mine fjortis'ers musikksmak enn noe annet, dersom de ville gå på konsert med TaTu (eller hva de nå heter) ;-)

Seriøst: Jeg har litt problemet med imaget deres fordi det så bevisst spiller på sex - og fordi det (visstnok) er fake. Jentene er "pålagt" å være lesbiske fra manageren - og da blir det helt feilt for meg.

Men at jenter (eller gutter, for den saks skyld) kliner på scenen, synes jeg ikke er verre enn at en av hvert kjønn kliner på scenen.

Ulv I Faarikaal

Kan det ha noe med redselen for det ukjente å gjøre? (Prøver bare å finne forklaringer.)

Mange mennesker har jo lett for å fordømme det de ikke forstår. Det å leve ut i fra "på seg selv kjenner man andre" virker å være veldig utbredt.

Selv har jeg ett åpent forhold til homofili men selvfølgelig kan jeg ikke si hvordan jeg hadde reagert om ungene kom hjem og sa de hadde denne legningen. Jeg håper for guds skyld at jeg hadde reagert med fornuften. Å fordømme ett menneske for deres legning kunne ikke falt meg inn. Så lenge de ikke skader andre.

>>Kan det ha noe med redselen for det ukjente å gjøre? (Prøver bare å finne forklaringer.)

For det ukjente, ja, og noe som tidligere var en skam og en sykdom. Kjenner man noen homofile og har akseptert de som mennesker og normale, er mye gjort.

>>Jeg håper for guds skyld at jeg hadde reagert med fornuften.

En far jeg hørte om på vestlandet (i bibelbeltet)ville banke det ut av sønnen med en stokk da han fikk vite det. Sønnen tok aldri kontakt med faren igjen.

Jeg har åpent diskutert mange slike følsomme emner med mennesker som ikke vil høre om det. De vanligste trekkene er "Vi snakker ikke om slikt !" og "Hvorfor er du så interessert i det ?" Å konfrontere meg med min interesse for emnet skal liksom få meg på defensiven fordi de vil ha slutt på dette emnet. Jeg svarer med å forklare hvorfor, og det hele får motsatt virkning. Men meningen var å "pervertere" for å henge et negativt inntrykk på meg. Det ender med at de perverterer seg selv og framstår som en fordomsfull og noen ganger hatefull person. En sa en gang til slutt at : "Jeg hater disse homogrisene !" Litt underlig det der. Mange er latent homo, klarer ikke leve det ut og reagerer med å bli homofobe utad.

Ulv I Faarikaal

De der er vel eldre enn 14?

Håper for guds skyld det, for hun dama med piggsveisen der er jo bare helt enormt digg og kunne lurt meg.

Men jeg trodde disse jentene var nærmere 20?

Mulig, men jeg tenkte å spørre foreldre om de ville sende sine fjortissjenter på en konsert med dem. Og om de trodde artistenes oppptreden smittet på noen måte. Jeg syns fjortissene kler seg utfordrende nok, så når kommer lesbisk adferd og enda mer åpen klining ? Håper vi slipper det.

Annonse

laguna1365380434

Jeg mener at hvis du nekter ungen din å se en konsert fordi aktørene har en annen seksuell legning en deg selv, er du så reaksjonær at det er tvilsomt at du egner deg som oppdrager og forbilde..

Det er jo like ille som om de skulle protestere på f.eks musikk lagd av negere..

Folk blir homse av å se på homser like lite som folk blir negere av å se negere..

Vet ikke folk det?

Ulv I Faarikaal

Jeg mener at hvis du nekter ungen din å se en konsert fordi aktørene har en annen seksuell legning en deg selv, er du så reaksjonær at det er tvilsomt at du egner deg som oppdrager og forbilde..

Det er jo like ille som om de skulle protestere på f.eks musikk lagd av negere..

Folk blir homse av å se på homser like lite som folk blir negere av å se negere..

Vet ikke folk det?

Selvsagt, det smitter ikke, men hva med forbilder ?

Gjest doline

Selvsagt, det smitter ikke, men hva med forbilder ?

Problemet har hittil vært at homofile ikke har forbilder.

Det er heldigvis i ferd med å endre seg.

Forøvrig så tror jeg at du ikke er helt seriøs her. Tvilen lar den tiltalte komme til gode ;-)

Ha en god dag!

Ulv I Faarikaal

Problemet har hittil vært at homofile ikke har forbilder.

Det er heldigvis i ferd med å endre seg.

Forøvrig så tror jeg at du ikke er helt seriøs her. Tvilen lar den tiltalte komme til gode ;-)

Ha en god dag!

Seriøs, joda.

Er det ikke på tide å legge vekk noen fordommer ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...