Gjest oppgave Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Jeg går for tiden på et saksbehandlerkurs og skal skrive en prosjektoppgave om saksbehandlingstid. Jeg skal diskutere ulike årsaker til at saksbehandlingen blir så lang i en rekke saker/forvaltningsorganer. Jeg skal drøfte ulike hensyn som taler for og imot å innføre generelle, forpliktende regler som fastlegger saksbehandlingsfrister i forvaltningsloven. Hvilke tiltak bortsett fra lover og forskrifter kan settes i verk for å redusere saksbehandlingstiden i offentlig forvaltning. Har du noen råd om hva jeg bør skrive om? Takker for svar! 0 Siter
Gjest oppgave Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 eventuelt hvor jeg kan finne mer informasjon på nettet? 0 Siter
soleil Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Fra Fontene nr 4, 2003: (tidsskrift fra Fellesorganisasjonen for barnevernpedagoger, sosionomer og vernepleiere) side 9: "BYRÅKRATISERING: I 1987 var jeg saksbehandler i sosialtjenesten. Da hadde jeg sjekkhefte i skuffen min. Jeg skrev vedtaket, og klienten gikk ut med sjekken i hånda. I dag skal en hastesak minst gjennom fire ledd, sier sosialsjef Hege Biørn." Tekst: Elisabeth Strøm http://www.fobsv.no epost: kontor@fobsvno Tips: Sjekk hvor mange av sakene som Helse og Sosialombudet som går på saksbehandlingstid. Tlf: 22 33 05 15 - Helse og sosialombudet i Oslo (Skrekksaker er feks. om tilfeller hvor det søkes om ekstra kroner til jul pga at barna skal få julegaver, så innvilges søknaden i mai) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.