SierDuDet Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Skrevet 1. mai 2003 Vel, det skulle da bare mangle at hjernen ikke jobbet fortere enn fingrene .... Men fingra mine jobber veldig raskt, altså... Eller... Det blir kanskje omvendt. Det er vel fingrene som arbeider fortere enn hjernen, når jeg skriver feil? Ja, sånn blir det jo. 0 Siter
Vincent Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Jeg tåler lite om dagen selv. Det er fordelen med å drikke sjelden. Man tåler lite! mm.. det var mye dyrere før - på den tiden man våkna med lomma full av bar-kvitteringer som fortalte at du hadde kjøpt 22 upper ten. Pluss moms. Da kosta upper'n 18 kroner for en 4-erer. Med 200 kroner i baklomma var du godt på en snurr eller ti. I dag må du ha 2.000 i lomma for å stikke hue ut av døra. Skal jeg ut på by'n nå koster det meg 2.000 i drosje for å komme hjem etter en tur på by'n - om jeg skal hjem etter klokka sju på kvelden. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Skrevet 1. mai 2003 mm.. det var mye dyrere før - på den tiden man våkna med lomma full av bar-kvitteringer som fortalte at du hadde kjøpt 22 upper ten. Pluss moms. Da kosta upper'n 18 kroner for en 4-erer. Med 200 kroner i baklomma var du godt på en snurr eller ti. I dag må du ha 2.000 i lomma for å stikke hue ut av døra. Skal jeg ut på by'n nå koster det meg 2.000 i drosje for å komme hjem etter en tur på by'n - om jeg skal hjem etter klokka sju på kvelden. Ja, prisene om dagen er helt hårreisende, og bedre blir det nok ikke. Jeg husker også at man kunne dra på byen med tre hundrelapper i lomma, og da klare seg både til, fra og på byen. Ca 60 kroner i reisepenger på tog og nattbuss, tur retur, og resten til øl. Holdt lenge den gang. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Hvis du skulle ha drukket dem bort, ........hmmmmm......hvordan blir det om tyve år da????????? 0 Siter
SierDuDet Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Skrevet 1. mai 2003 Hvis du skulle ha drukket dem bort, ........hmmmmm......hvordan blir det om tyve år da????????? Vel... jeg drikker jo mindre og mindre og hjerneceller produseres vel daglig, så det burde jo tyde på at bør få flere og flere? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Vel... jeg drikker jo mindre og mindre og hjerneceller produseres vel daglig, så det burde jo tyde på at bør få flere og flere? I hvert fall er jeg mer fornuftig nå enn i tyveårsalderen, på tross av alkoholforbruk. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Skrevet 1. mai 2003 I hvert fall er jeg mer fornuftig nå enn i tyveårsalderen, på tross av alkoholforbruk. Jeg har alltid vært fornuftig, til tross for alkoholforbruk. Det var mine fingerferdigheter som var oppe til debatt, dog kom jeg fram til at jeg tenkte feil. Det var jo egentlig omvendt. Fingre fungerer seinere enn hjernen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Vel... jeg drikker jo mindre og mindre og hjerneceller produseres vel daglig, så det burde jo tyde på at bør få flere og flere? Nei, hjerneceller blir ikke produsert så de du har drukket bort er borte for alltid ;o) 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 1. mai 2003 Skrevet 1. mai 2003 Jeg har alltid vært fornuftig, til tross for alkoholforbruk. Det var mine fingerferdigheter som var oppe til debatt, dog kom jeg fram til at jeg tenkte feil. Det var jo egentlig omvendt. Fingre fungerer seinere enn hjernen. Det er riktig, fingrene fungerer seinere enn hjernen. Har skrevet touch i 20 år (grøss) og har det samme problemet. Men hjernen registrerer som oftest at fingrene skriver feil selv om det tar ett par sekunder og ett par ord før det registreres. Merkelige greier det der. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Skrevet 1. mai 2003 Det er riktig, fingrene fungerer seinere enn hjernen. Har skrevet touch i 20 år (grøss) og har det samme problemet. Men hjernen registrerer som oftest at fingrene skriver feil selv om det tar ett par sekunder og ett par ord før det registreres. Merkelige greier det der. Jeg kjenner alltid når jeg skriver feil, altså skrivefeil. Det jeg ikke alltid merker er når ord stokker seg litt. F.eks. kommer på feil sted, eventuelt glemmer et helt ord. Da ser jeg det ikke før jeg leser igjennom det jeg har skrevet. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Jeg kjenner alltid når jeg skriver feil, altså skrivefeil. Det jeg ikke alltid merker er når ord stokker seg litt. F.eks. kommer på feil sted, eventuelt glemmer et helt ord. Da ser jeg det ikke før jeg leser igjennom det jeg har skrevet. Det er jo litt merkelig. Jeg har opplevd det når jeg skriver etter konsept men ikke når jeg skriver fritt, kanskje jeg er litt treg av meg. Vel det er jeg jo, hele livet mitt leves jo i sirup. Men det er en annen historie. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Skrevet 2. mai 2003 Det er jo litt merkelig. Jeg har opplevd det når jeg skriver etter konsept men ikke når jeg skriver fritt, kanskje jeg er litt treg av meg. Vel det er jeg jo, hele livet mitt leves jo i sirup. Men det er en annen historie. Jeg har lurt på det selv, hvorfor jeg ikke registrerer det når jeg skriver. Men det er alltid korte ord, gjerne på to eller tre bokstaver, pluss at det hender jeg skriver det samme ordet to ganger etter hverandre, uten at jeg registerer dte. Den "dte" der registrerte jeg. Sånt merker jeg med en gang... Velvel... touch er en meget pratisk greie å kunne 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Jeg har lurt på det selv, hvorfor jeg ikke registrerer det når jeg skriver. Men det er alltid korte ord, gjerne på to eller tre bokstaver, pluss at det hender jeg skriver det samme ordet to ganger etter hverandre, uten at jeg registerer dte. Den "dte" der registrerte jeg. Sånt merker jeg med en gang... Velvel... touch er en meget pratisk greie å kunne Sånne småord er helt normalt å bytte om. Å hoppe over ett ord eller to eller skrive det om igjen vel der må jeg melde pass. Har ingen forklaring på det. Guttungen har dysleksi så han har fått pc. (Det er forresten den jeg bruker) Der er det ett læreprogram som beskriver mange av disse normale skrivefeilene, som at hjernen reagerer når du skriver feil etter hvert. Men dine problemer med dobble ord har jeg ikke sett noe om. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Skrevet 2. mai 2003 Sånne småord er helt normalt å bytte om. Å hoppe over ett ord eller to eller skrive det om igjen vel der må jeg melde pass. Har ingen forklaring på det. Guttungen har dysleksi så han har fått pc. (Det er forresten den jeg bruker) Der er det ett læreprogram som beskriver mange av disse normale skrivefeilene, som at hjernen reagerer når du skriver feil etter hvert. Men dine problemer med dobble ord har jeg ikke sett noe om. Jeg tror ikke det er normalt heller. Min forklaring på dette med doble ord må være at jeg av og til stopper opp i skrivinga og f.eks. går tilbake til det innlegget jeg svarer på, for å se hva jeg svarer på, og dermed kommer litt ut av det. Men dette forklarer ikke at jeg hopper over korte ord, for det gjør jeg veldig ofte. Dog er det vel egentlig bare når jeg skriver her på dol at jeg gjør sånt. Andre skriblerier tar jeg kanskje noe mer seriøst, og da tenker jeg vel mer enn jeg gjør når jeg skriver her. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Jeg tror ikke det er normalt heller. Min forklaring på dette med doble ord må være at jeg av og til stopper opp i skrivinga og f.eks. går tilbake til det innlegget jeg svarer på, for å se hva jeg svarer på, og dermed kommer litt ut av det. Men dette forklarer ikke at jeg hopper over korte ord, for det gjør jeg veldig ofte. Dog er det vel egentlig bare når jeg skriver her på dol at jeg gjør sånt. Andre skriblerier tar jeg kanskje noe mer seriøst, og da tenker jeg vel mer enn jeg gjør når jeg skriver her. Ja det med å bli avbrutt kjenner jeg til. Da blir det fort rot i vellinga. Og så har vi det med hastverk, der er også noe. Hastverk er lastverk, hva nå det betyr. At vi ikke tar det så nøye kanskje. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Skrevet 2. mai 2003 Ja det med å bli avbrutt kjenner jeg til. Da blir det fort rot i vellinga. Og så har vi det med hastverk, der er også noe. Hastverk er lastverk, hva nå det betyr. At vi ikke tar det så nøye kanskje. Er lastverk forresten et ord? 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Er lastverk forresten et ord? Kan jeg aldri tenke meg, men sånn har jeg lært det. Har lett for å godta ting jeg ser du. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Skrevet 2. mai 2003 Kan jeg aldri tenke meg, men sånn har jeg lært det. Har lett for å godta ting jeg ser du. Det er ikke bare du som har lært det sånn. "Hastverk er lastverk" er vel tross alt et velkjent ordtak. Men ordet lastverk er også for meg ganske fremmed, selv om vi alle jo vet hva som menes med dette ordaket. 0 Siter
soleil Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Er lastverk forresten et ord? Jeg tror lastverk er noe skikkelig tungt som du må bære på ryggen. (Meg som dritings for eksempel) 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Det er ikke bare du som har lært det sånn. "Hastverk er lastverk" er vel tross alt et velkjent ordtak. Men ordet lastverk er også for meg ganske fremmed, selv om vi alle jo vet hva som menes med dette ordaket. Ja det er vel det. Jeg har egentlig aldri tenkt over det. En last er jo en uting du legger deg til, som å røyke, drikke, eller banne. Må ha noe med det å gjøre. At det er en uting rett og slett. Men som ord som sådan vet jeg ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.