Grip Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 1. mai arrangementa er eit underleg syn. Nokre få, fohutla sjeler er samla på torg og streder for å..ja fan veit. Dei er gjerne passert 50, dressane er velbrukte og blankslitne på kne og albogar. Det lyser ein slags trass i augo deira. Som gamal silkeramp, har eg aldri hatt så mykje til overs for 1. mai. Likevel kan eg ikkje hjelpe for ei kjensle av medynk for desse karar og kvinner, som visseleg har gjort sin jobb. Eg er også litt imponert over desse som synest ha ei fånyttes, men sterk tru på ei ny tid der vi skal få attende kraftsosialisme og statleg styring. For det er jo fint lite som kan samle folk under fanene ein 1. mai. Vi kan jo ikkje godt ynskje fleire på trygd og løna er allereie den høgste i verda. Ikkje kan dei be om fleire offentleg tilsette heller, sidan vi allereie har verdsrekord også her. Likestillinga mellom kjønna er kanskje ei moglegheit, men vi ligg vel strengt tatt i tet her også, også har vi jo 8. mars. Krav og auke i skattar og avgifter er heller inga sak lengre, dessuten er Irak-krigen over og Saddam borte. Innvandringspolitikken kan ikkje liberaliserast noko meir. I det heile teke; kva fan ska stå på parolane? Slik sett er det med ei viss beundring eg ser på dei velvaksne karar og kvinner som står og frys og høyrer på ein eller annan utsending frå AP eller LO, som sjølvsagt aldri har sett sine bein "på golvet", og gjerne har ryggsekken full av vekttal. Dei føler seg nok svikta, og kanskje med rette. Produkta av fagrøyrsla sin innsats, dei låglønte, dei trygda og dei offentleg tilsette, sit vel på restaurant, på pub eller kanskje heime og har i seg indrefilet og raud vin. Men dei held ut, og går og frys under "For eit sosialistisk Norge" eller liknande. Ikkje akkurat egna til jubel og stor oppslutnad. Dei trottige sjelene vil nok halde ut nokre år til. Når desse gjev seg, er det over og ut for 1. mai som markeringsdag, og det einaste vi sit att med er fridagen og minna om tog og vaiande faner. 0 Siter
conan Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Om jeg skal si det selv, så var det en svært vellykket dag, aften, natt og morgen. Jeg tror siste Doler forsvant etter omeletten i dag morges, selv om det kan være at noen forsatt sover i bassenghuset. Det var riktig hyggelig å treffe dere alle sammen, og jeg oppfordrer de skriveføre av dere til å forfatte en treff-rapport. :-) 0 Siter
Gjest selje Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Du er nok på feil plass! Ikke mye blankslitte albuer og slitne folk på Youngstorget i Oslo i går. Det var Michael Wihe og sambarytmer og babyer i vogn og regn i nakken og ungdom og masse mennesker i sin beste alder. De du snakker om, har nesten dødd ut av naturlige årsaker. 0 Siter
favn Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Solidaritet bør ikke gå av moten, Grip. Selv om du og dine har det på stell trenger det ikke være slik for alle, både på hjemlig front og overnasjonalt. 'Likestillinga mellom kjønna er kanskje ei moglegheit, men vi ligg vel strengt tatt i tet her også, også har vi jo 8. mars.' Hvorfor skal vi nøye oss med å 'ligge i tet' (hvis vi gjør det)? Som du sikkert vet er likestilling, som i høyeste grad også inkluderer barn som en svak og marginal gruppe, en (ukjent) utopi for det overveldende flertall av verdens kvinner og barn. Bare for å ta tak i _et_ av eksemplene dine... At pengemakt, borgerskap og høyrekrefter pines og plages over at arbeiderbevegelse, kvinnebevegelse, internasjonal solidaritetstenkning o.a. markerer ongoing kamp for å kvitte seg med åket er rett og slett bare å drite i. Og da kommer dopapirremsa til Høyre godt med. 0 Siter
favn Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Om jeg skal si det selv, så var det en svært vellykket dag, aften, natt og morgen. Jeg tror siste Doler forsvant etter omeletten i dag morges, selv om det kan være at noen forsatt sover i bassenghuset. Det var riktig hyggelig å treffe dere alle sammen, og jeg oppfordrer de skriveføre av dere til å forfatte en treff-rapport. :-) Mener du at det var vellykket selv om ikke jeg kom?? 0 Siter
conan Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Solidaritet bør ikke gå av moten, Grip. Selv om du og dine har det på stell trenger det ikke være slik for alle, både på hjemlig front og overnasjonalt. 'Likestillinga mellom kjønna er kanskje ei moglegheit, men vi ligg vel strengt tatt i tet her også, også har vi jo 8. mars.' Hvorfor skal vi nøye oss med å 'ligge i tet' (hvis vi gjør det)? Som du sikkert vet er likestilling, som i høyeste grad også inkluderer barn som en svak og marginal gruppe, en (ukjent) utopi for det overveldende flertall av verdens kvinner og barn. Bare for å ta tak i _et_ av eksemplene dine... At pengemakt, borgerskap og høyrekrefter pines og plages over at arbeiderbevegelse, kvinnebevegelse, internasjonal solidaritetstenkning o.a. markerer ongoing kamp for å kvitte seg med åket er rett og slett bare å drite i. Og da kommer dopapirremsa til Høyre godt med. Men, "Ja til et sosialistisk Norge" eller noe sånt som det stod på banneren rett over hodet til Valla, blir rett og slett "too much", altså...liksom! 0 Siter
conan Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Mener du at det var vellykket selv om ikke jeg kom?? Det var dette med høna og egget, da og andre paradokser... :-) 0 Siter
favn Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Det var dette med høna og egget, da og andre paradokser... :-) Hmmmmm... 0 Siter
conan Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Hmmmmm... Du var savnet. Grip sturet mesteparten av kvelden.. :-) 0 Siter
Amiga Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Om jeg skal si det selv, så var det en svært vellykket dag, aften, natt og morgen. Jeg tror siste Doler forsvant etter omeletten i dag morges, selv om det kan være at noen forsatt sover i bassenghuset. Det var riktig hyggelig å treffe dere alle sammen, og jeg oppfordrer de skriveføre av dere til å forfatte en treff-rapport. :-) Og jeg ventet forgjenves. :-/ 0 Siter
conan Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Og jeg ventet forgjenves. :-/ HVA!!!?? Jeg ringer Kjell I. med en gang... 0 Siter
Gjest røde-emma Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Det du satt og så på i går må ha vært arkivopptak fra 30-åra, sendt i anledning dagen! 0 Siter
Grip Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Skrevet 2. mai 2003 Du var savnet. Grip sturet mesteparten av kvelden.. :-) Ja, det kan jeg skrive under på. Det ble liksom ikke helt som jeg hadde tenkt meg. Visst var hummeren god og trøflene likeså (gode råvarer er alfa og omega), men noe manglet. PS. Takk for at jeg fikk plassert vognen i tre'ern (tror det var det du kalte garasje nr. 3?). Likte også løsningen for badehuset, men er det egentlig et poeng med to separate badstuer?) 0 Siter
Grip Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Skrevet 2. mai 2003 Det du satt og så på i går må ha vært arkivopptak fra 30-åra, sendt i anledning dagen! Hvilke paroler synes du var mest samlende i år? 0 Siter
Grip Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Skrevet 2. mai 2003 Solidaritet bør ikke gå av moten, Grip. Selv om du og dine har det på stell trenger det ikke være slik for alle, både på hjemlig front og overnasjonalt. 'Likestillinga mellom kjønna er kanskje ei moglegheit, men vi ligg vel strengt tatt i tet her også, også har vi jo 8. mars.' Hvorfor skal vi nøye oss med å 'ligge i tet' (hvis vi gjør det)? Som du sikkert vet er likestilling, som i høyeste grad også inkluderer barn som en svak og marginal gruppe, en (ukjent) utopi for det overveldende flertall av verdens kvinner og barn. Bare for å ta tak i _et_ av eksemplene dine... At pengemakt, borgerskap og høyrekrefter pines og plages over at arbeiderbevegelse, kvinnebevegelse, internasjonal solidaritetstenkning o.a. markerer ongoing kamp for å kvitte seg med åket er rett og slett bare å drite i. Og da kommer dopapirremsa til Høyre godt med. Du aner vel den smule beundring (dog motstrebende) i innlegget mitt? Den vinklingen var egentlig myntet på deg, skjønner du, for å vise mitt storsinn og vidsyn. Jeg vet jo at du liker slikt. 0 Siter
conan Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Ja, det kan jeg skrive under på. Det ble liksom ikke helt som jeg hadde tenkt meg. Visst var hummeren god og trøflene likeså (gode råvarer er alfa og omega), men noe manglet. PS. Takk for at jeg fikk plassert vognen i tre'ern (tror det var det du kalte garasje nr. 3?). Likte også løsningen for badehuset, men er det egentlig et poeng med to separate badstuer?) Nei, jeg så heller ikke helt vitsen med det, men cona insisterte og var veldig klar på at "finskinspirert fellesbadstu var helt utelukket", og da ble det jo sånn, da vet du. Siden conemor hadde migrene i går, så gikk dere jo glipp av muligheten til å møte henne, men vi får satse på neste år i stedet. Det er god plass i treern nå om dagen, etter at vi solgte Hummerne. 0 Siter
favn Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Du var savnet. Grip sturet mesteparten av kvelden.. :-) Det skal du få meg til å tro. Mannen har jo avslørt rent menneskelige tendenser midt i macho! For øvrig tror jeg kanskje det var like greit at jeg ikke kom, han skal jo leve videre med _sin_ sinnsro ;-o 0 Siter
favn Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Du aner vel den smule beundring (dog motstrebende) i innlegget mitt? Den vinklingen var egentlig myntet på deg, skjønner du, for å vise mitt storsinn og vidsyn. Jeg vet jo at du liker slikt. Storsinn og vidsyn? Klart jeg liker sånt. Jeg er ikke dum og knuslete. 0 Siter
Amiga Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 HVA!!!?? Jeg ringer Kjell I. med en gang... Ja, du får stramme ham opp! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.