Gjest Fattiglusa. Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Jeg jobber som vikar på deltid, gjennom et vikarbyrå. Kontrakten min er fra 8.00 - 16.00 annenhver dag. Jeg skriver timeliste. Problemet mitt er at fra 15. mai begynner de med sommertid her. Stenger da 15.00. Dette fikk ikke jeg beskjed om da jeg begynte. Jeg har fått beskjed fra mine kolleger at de fikk betalt bare til 15.00 da de var vikarer. Men dette synes jeg ikke jeg kan godta.Jeg betaler for dagmamma, og jeg mister såpass mye i lønn at det nesten ikke er lønnsomt for meg å jobbe lenger. Kan man bare bryte det som står i kontrakten? 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 kan du ikke søke om å få jobbe til kl. 16 da? Så lenge du har noe å gjøre så burde det være greit.. Vi har sommertid vi og, og det er deilig.... : ) Håper det ordner seg for deg! 0 Siter
Gjest Fattiglusa Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 kan du ikke søke om å få jobbe til kl. 16 da? Så lenge du har noe å gjøre så burde det være greit.. Vi har sommertid vi og, og det er deilig.... : ) Håper det ordner seg for deg! Er ikke så mye å gjøre på et sentralbord når resten av huset er stengt. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Er ikke så mye å gjøre på et sentralbord når resten av huset er stengt. Nei det er jo sant.. da er det verre! Arbeidstid står jo i arbeidsavtalen da.. Sommertid skal også stå. Da har arbeidsgivern din gjort en feil hvis ikke det står... 0 Siter
Vincent Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Jeg vil tippe at om du krangler med byrået om dette, er dette oppdraget det siste du har for dette byrået. Vikarbyråer er noen svin - og behandler sine vikarer som dritt. 0 Siter
Tornerose Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Jeg vil tippe at om du krangler med byrået om dette, er dette oppdraget det siste du har for dette byrået. Vikarbyråer er noen svin - og behandler sine vikarer som dritt. Når det gjelder Manpower er jeg enig med deg, men både Adecco og Medisinsk Vikarbyrå er jeg veldig fornøyd med, og vet om flere andre som er det samme. 0 Siter
Gjest Fattiglusa. Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Jeg vil tippe at om du krangler med byrået om dette, er dette oppdraget det siste du har for dette byrået. Vikarbyråer er noen svin - og behandler sine vikarer som dritt. Ja, jeg har tenkt på det samme. Men dette vikarbyrået har vært veldig hyggelig, og de har sagt at jeg er en så verdifull vikar. Vel, det er jo mulig de skifter mening hvis jeg tar opp dette. Men hva skal jeg gjøre da? Sommertida varer til ut i september, og hvis jeg heller går hjemme, får kontantstøtte og f.eks tar ett dagbarn vil det lønne seg mer for meg. Slv om det er kjedelig å gå hjemme hver dag da. Dessuten liker jeg meg så godt her. Huff, vanskelig dette. 0 Siter
Åsemor Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Du har kontrakt hvor det står 08 - 16, da jobber du 08 - 16. Så skriver du timeliste på det, og sitter og kjeder deg en time hver dag. 0 Siter
-Riksklysa Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Når det gjelder Manpower er jeg enig med deg, men både Adecco og Medisinsk Vikarbyrå er jeg veldig fornøyd med, og vet om flere andre som er det samme. hmm, jeg har opplevd motsatt, at MP var meget bra, mens Adecco var tilbake i steinalderen... men det er sikkert individuelt... 0 Siter
Tornerose Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 hmm, jeg har opplevd motsatt, at MP var meget bra, mens Adecco var tilbake i steinalderen... men det er sikkert individuelt... Ja, det er sikkert individuelt. Jeg fikk i allefall mye bedre tilbakemelding fra Adecco enn fra Manpower som egentlig brydde seg lite om meg og hvordan jeg hadde det på de forskjellige oppdragene. Men både Manpower og Adecco er laaangt bak i forhold til Medisinsk Vikarbyrå. Der vet de virkelig å ta vare på sine ansatte. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 kan du ikke søke om å få jobbe til kl. 16 da? Så lenge du har noe å gjøre så burde det være greit.. Vi har sommertid vi og, og det er deilig.... : ) Håper det ordner seg for deg! Har man en kontrakt, så forholder man seg til kontrakten. 8-16. 0 Siter
dolianer Skrevet 3. mai 2003 Skrevet 3. mai 2003 Jeg mener at du da skal skrive til 16, enten du trenger å være der eller ikke. De andre ansatte får jo samme lønnen som før. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.