Gå til innhold

55% av de spurte syns FrP burde sitte i regjering !

Anbefalte innlegg

Det viser også at 55% synes at sprit og bensinprisene er de viktigste politiske sakene for tiden. Jeg mener nå at alle som bor nord for Trondheim og stemmer Frp burde få undersøkt hodet sitt. I alle fall om de har tenkt å bli boende...

Dei røystar nok FrP til asylmottaka er tømt, så byter dei parti når dei ser at dei blir neste offer for politikken.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

12

• Grip

4

• favn

4

• conan

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Det viser også at 55% synes at sprit og bensinprisene er de viktigste politiske sakene for tiden. Jeg mener nå at alle som bor nord for Trondheim og stemmer Frp burde få undersøkt hodet sitt. I alle fall om de har tenkt å bli boende...

Det er slike utsagn som dine som skaffer velgere til FrP, nemlig arroganse og forakt for mannen i gata. Politikere flest tror mannen i gata ikke kan tenke, og at å gjøre narr av dem vil få dem vekk fra FrP, men det motsatte skjer. Kan man tenke er det også ganske naturlig, ingen liker å bli foraktet og gjort narr av.

Jeg er selvsagt sosial-liberalist, men _ikke_ økonomi-liberalist.

Er du sikker på at nevnte herrer er / var spesielt idealistiske, forresten?

"Jeg er selvsagt sosial-liberalist, men _ikke_ økonomi-liberalist."

Hvordan går det an å skille de to? Det er jo et paradoks.. :-)

"Er du sikker på at nevnte herrer er / var spesielt idealistiske, forresten"

Neppe nå lenger, i alle fall, etter at de ble kastet ut av partiet sitt. Og, det var vel mye fordi de ikke var "politisk fleksible" nok for Hagen, at de ble skviset ut. Det kan jo være en indikasjon på at de var ekte ideologer..

Det er slike utsagn som dine som skaffer velgere til FrP, nemlig arroganse og forakt for mannen i gata. Politikere flest tror mannen i gata ikke kan tenke, og at å gjøre narr av dem vil få dem vekk fra FrP, men det motsatte skjer. Kan man tenke er det også ganske naturlig, ingen liker å bli foraktet og gjort narr av.

Det er fornøyelig; veldig mange forsøker å distansere seg fra "den vanlige borger" og på den måten heve seg en smule over den gemene hop.

Det morsomme er jo at nettopp disse som krampaktig vil skille seg ut, og være noe bedre enn de andre, meget sjelden har egenskaper, bakgrunn eller dannelse til å forsvare en tilværelse i de høyere sfærer.

De som faktisk har de nødvendige egenskaper/ressurser til å kunne forsvare en slik karakteristikk, tenker ikke over saken. Å hevde sin overlegenhet er dem helt fremmed. Det er naturlig og ikke verdt å nevne.

......

PS. Det er ikke nok å ha mellomfag fra SV-bygget.

mariaflyfly

Det kom vel ikke akkurat som en bombe. I et land hvor Heidi Hauge selger til gull, Se&Hør er det mestselgende bladet,nr 3 til å arve tronene heter Maud Angelica, ja så mangler det vel bare at Frp sitter i regjering.

Kunne ikke sagt det bedre sjøl.

Annonse

Gjest Urbanturban

Nå er det vel ikk mannen i gata som er problemet her, men mannen på bygda, i skogen, på fiskeværet etc.

Ulv I Faarikaal

Tja, TV2 pleier jo være flinke til akkurat det (ref FRPNytt også kalt Holmgang.)

Det var visst på TV2 i går kveld tror jeg. Litt trøtt var jeg.

Holmgang er ganske sånn rett på sak, og FrP likeså. FrP er godt stoff. FrP har holdt liv i mange journalister. Fremskritt er den eneste partiavisen som blir hentet med budbil av alle redaksjonene straks den kommer ut.

Nå er det vel ikk mannen i gata som er problemet her, men mannen på bygda, i skogen, på fiskeværet etc.

Det er et upresist utsagn. Hvis du henviser til oppslutning om FrP, var denne ved forrige stortingsvalg omtrent like stor i Oslo som i våre nordligste fylker.

"Jeg er selvsagt sosial-liberalist, men _ikke_ økonomi-liberalist."

Hvordan går det an å skille de to? Det er jo et paradoks.. :-)

"Er du sikker på at nevnte herrer er / var spesielt idealistiske, forresten"

Neppe nå lenger, i alle fall, etter at de ble kastet ut av partiet sitt. Og, det var vel mye fordi de ikke var "politisk fleksible" nok for Hagen, at de ble skviset ut. Det kan jo være en indikasjon på at de var ekte ideologer..

Joda, det går an å skille. Individidets frihet må ikke stå og falle på retten til å karre til seg penger og eiendom (på bekostning av andre).

Jeg glemte at Scherv/Wara ble kastet. Var det sånn det var? Hehe, _det_ er ihvertfall et paradoks: Frp som babler om individ kontra overformynderi og så er partiet ene og alene tuftet på despotene Lange og Hagen.

Det kom vel ikke akkurat som en bombe. I et land hvor Heidi Hauge selger til gull, Se&Hør er det mestselgende bladet,nr 3 til å arve tronene heter Maud Angelica, ja så mangler det vel bare at Frp sitter i regjering.

Jeg kan jo tilføye at vi i dette landet (for tiden) har ordnet oss slik at et sosialistisk parti (SV)frekventerer toppen av gullupene. Og dette i en tid da vi selvsagt trenger minst mulig av dette partiets politikk.

Så ja..jeg er enig i at prognosen er dårlig.

Annonse

Joda, det går an å skille. Individidets frihet må ikke stå og falle på retten til å karre til seg penger og eiendom (på bekostning av andre).

Jeg glemte at Scherv/Wara ble kastet. Var det sånn det var? Hehe, _det_ er ihvertfall et paradoks: Frp som babler om individ kontra overformynderi og så er partiet ene og alene tuftet på despotene Lange og Hagen.

"Joda, det går an å skille. Individidets frihet må ikke stå og falle på retten til å karre til seg penger og eiendom (på bekostning av andre)."

Økoliberalisme forutsetter handel, som igjen forutsetter frivillighet. Hvordan kan man da karre til seg på bekostning av andre?

"Jeg glemte at Scherv/Wara ble kastet. Var det sånn det var? Hehe, _det_ er ihvertfall et paradoks: Frp som babler om individ kontra overformynderi og så er partiet ene og alene tuftet på despotene Lange og Hagen"

Det var først steg mot avgrunnen, ja.. :-)

Ulv I Faarikaal

Etter Carl kommer FRP til å synke sammen til ingenting.

Jeg blir også høyremann da, selv om jeg for øvrig hele tiden har vekslet litt mellom disse to partiene.

Han kan ikke slutte for det fins ingen andre tror jeg, og han må slutte for å få variasjon i kommunikasjonen med folket. Det har vært 11 ulike nestformenn mens han har vært på topp.

Ulv I Faarikaal

Tja...hvis man foretar undersøkelsen på Vålerenga, så er det jo ikke så overraskende. På landsbasis derimot, tviler jeg på at oppslutningen er fullt så høy.

"...................2

Jeg var litt trøtt, så jeg fikk ikke med meg hvor det ble gjort.

Han kan ikke slutte for det fins ingen andre tror jeg, og han må slutte for å få variasjon i kommunikasjonen med folket. Det har vært 11 ulike nestformenn mens han har vært på topp.

Han slutter nok ikke. Han har vel snakket om å slutte nå i flere år, og han gjør det nok ikke nå heller.

Han forstår at han er FRP, så det nytter ikke å gi seg da.

Ulv I Faarikaal

Han slutter nok ikke. Han har vel snakket om å slutte nå i flere år, og han gjør det nok ikke nå heller.

Han forstår at han er FRP, så det nytter ikke å gi seg da.

Sagt på annen måte så måtte han holde fortet mens partiet bygde seg opp. For 20 år sida var det nesten bare bygdetullinger.

"Joda, det går an å skille. Individidets frihet må ikke stå og falle på retten til å karre til seg penger og eiendom (på bekostning av andre)."

Økoliberalisme forutsetter handel, som igjen forutsetter frivillighet. Hvordan kan man da karre til seg på bekostning av andre?

"Jeg glemte at Scherv/Wara ble kastet. Var det sånn det var? Hehe, _det_ er ihvertfall et paradoks: Frp som babler om individ kontra overformynderi og så er partiet ene og alene tuftet på despotene Lange og Hagen"

Det var først steg mot avgrunnen, ja.. :-)

Frivillighet og frivillighet, herr conan.

Lite eller ingen penger i pungen er til hinder for å investere noenlunde stort og derfor gjerne rimelig, andels- eller %-vis. Mye kapital, vips kjøpe billig og attpåtil ha større innflytelse. Hvem er taperen og den som knebles av markedet? Ufrivillig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...