Gjest Caztra Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Mistet lommeboka mi med alle kort og 800 kroner i før i dag. Heldigvis ringte en mann bare ett par timer senere og sa han hadde funnet den. Jeg ble selvfølgelig overlykkelig og dro straks for å hente den. På veien bort dit jeg skulle møte ham, planla jeg og gi ham ca 20-30% av kontantinnholdet. Da jeg så mottok lommeboka - tom for kontanter, ble jeg så paff at jeg rett og slett "glemte" å gi ham noe. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Jeg kjenner ikke mannen som fant den og vet ikke hva han heter eller hvor han bor. Så det er for sent å gjøre noe med det nå. 0 Siter
asterix Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Hvis kort og ID'er etc var på plass ville jeg nok gitt han litt for sin ærlighet (det var nok neppe han som hadde fjernet kontantene). Det å slippe å sperre kort, skaffe nye kort etc er stor en verdi i seg selv. Hvis lommeboka var _helt_ tom ville jeg nok ikke brydd meg om å gi noen finnerlønn. 0 Siter
sigga Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Hvis kort og ID'er etc var på plass ville jeg nok gitt han litt for sin ærlighet (det var nok neppe han som hadde fjernet kontantene). Det å slippe å sperre kort, skaffe nye kort etc er stor en verdi i seg selv. Hvis lommeboka var _helt_ tom ville jeg nok ikke brydd meg om å gi noen finnerlønn. Hvis lommeboka var helt tom som du sier, så hadde ingen visst hvem det var sin lommebok....(hvis ikke den har navnet inngravert da...) 0 Siter
asterix Skrevet 2. mai 2003 Skrevet 2. mai 2003 Hvis lommeboka var helt tom som du sier, så hadde ingen visst hvem det var sin lommebok....(hvis ikke den har navnet inngravert da...) Er ikke uvanlig å ha navnet sitt og telefonnr. klistret inn i lommeboka. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.