Gjest millit Skrevet 3. mai 2003 Skrevet 3. mai 2003 Hva er egentlig en mastergrad? er det det samme som tidligere hovedfag, og hvor mange vekttall tilsvarer en mastergrad? 0 Siter
soleil Skrevet 3. mai 2003 Skrevet 3. mai 2003 Bachelorgrad er 3 år: 60 vekttall Mastergrad er 5 år til sammen: 100 vekttall 0 Siter
Tornerose Skrevet 3. mai 2003 Skrevet 3. mai 2003 En Mastergrad tar to år. Du må som oftest ha en Bachelor-grad eller tilsvarende før du kan begynne på en Master-utdannelse. Bachelor tar tre år og tilsvarer det som het grunnfag og delvis mellomfag, mens Master er etter det, altså hovedfag. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 3. mai 2003 Skrevet 3. mai 2003 En Mastergrad tar to år. Du må som oftest ha en Bachelor-grad eller tilsvarende før du kan begynne på en Master-utdannelse. Bachelor tar tre år og tilsvarer det som het grunnfag og delvis mellomfag, mens Master er etter det, altså hovedfag. Er det ikke mulig å ta en Mastergrad på 1år hvis man er siv.øk f.eks (altså har 80vt)? Mente at det også var mulig å ta en Master i utlandet på 1år hvis man har 60vt? Høres ikke logisk ut, men jeg trodde bare at jeg hadde hørt det.. Vet du? :-) 0 Siter
Tornerose Skrevet 3. mai 2003 Skrevet 3. mai 2003 Er det ikke mulig å ta en Mastergrad på 1år hvis man er siv.øk f.eks (altså har 80vt)? Mente at det også var mulig å ta en Master i utlandet på 1år hvis man har 60vt? Høres ikke logisk ut, men jeg trodde bare at jeg hadde hørt det.. Vet du? :-) Jada, det finnes mange Mastergrader på ett år i utlandet. De fleste Mastergrader i England f.eks. tar ett år, da mener jeg ett kalenderår (oktober-oktober), altså tre semestre. Der er det heller ikke noe krav til at man har en Bachelor-grad først, man kan ha annen utdannelse eller bare arbeidserfaring. Det er litt avhengig av hvilken type Master-grad du søker. Ingeniør-grader, som du nevner, vil nok vektlegge erfaring mer enn f.eks. en psykologigrad. Hvordan det er i Norge vet jeg ikke så veldig mye om dessverre. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 3. mai 2003 Skrevet 3. mai 2003 Jada, det finnes mange Mastergrader på ett år i utlandet. De fleste Mastergrader i England f.eks. tar ett år, da mener jeg ett kalenderår (oktober-oktober), altså tre semestre. Der er det heller ikke noe krav til at man har en Bachelor-grad først, man kan ha annen utdannelse eller bare arbeidserfaring. Det er litt avhengig av hvilken type Master-grad du søker. Ingeniør-grader, som du nevner, vil nok vektlegge erfaring mer enn f.eks. en psykologigrad. Hvordan det er i Norge vet jeg ikke så veldig mye om dessverre. Jeg snakket nok mer om økonomigrader..*s* Men, ja, da stemmer vel det jeg hadde hørt. Takker:-) 0 Siter
Tornerose Skrevet 4. mai 2003 Skrevet 4. mai 2003 Jeg snakket nok mer om økonomigrader..*s* Men, ja, da stemmer vel det jeg hadde hørt. Takker:-) Hehe, jeg så siv-delen og glemte helt øk'en. Men det jeg skrev stemmer for økonomi også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.