Gå til innhold

Attføring, sykemelding.

Anbefalte innlegg

Jeg går på attføring nå. Jobber fulltid(hospiterer). Etter hva jeg har forstått så har ikke jeg krav på vanlige sykepenger før jeg har har hatt en "vanlig" jobb i 6 mnd i motsetning til 2 uker for andre.

Er det sånn det fungerer?

Dersom jeg skulle bli syk på en annen måte en diagnosen jeg nå er på attføring for,vil jeg da ha krav på sykepenger like fort som alle andre? Har leita nettet i en time nå, men jeg finner ikke noe svar på dette. Kan du være så snill å hjelpe meg med det?

Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103478-attf%C3%B8ring-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil bare motta vanlig attføring om du sykmelder deg fra tiltaket...

Takk for hurtig svar!

Men dersom jeg finner meg en vanlig jobb, ikke gjennom aetat, vet du da om jeg må jobbe i seks mnd, før jeg har krav på vanlige sykepenger?

Sitter jo litt i knipa om jeg baserer meg på å jobbe, men av en eller annen grunn skulle bli sykmeldt, da vil jeg plutselig sitte med en inntekt som er under det dobbelte av hva jeg ville fått som sykmeldt.

Har ekstremt lite å rutte med i.o.m at jeg ble syk i ung alder, og ikke rakk å jobbe opp nok penger.

Takk for hurtig svar!

Men dersom jeg finner meg en vanlig jobb, ikke gjennom aetat, vet du da om jeg må jobbe i seks mnd, før jeg har krav på vanlige sykepenger?

Sitter jo litt i knipa om jeg baserer meg på å jobbe, men av en eller annen grunn skulle bli sykmeldt, da vil jeg plutselig sitte med en inntekt som er under det dobbelte av hva jeg ville fått som sykmeldt.

Har ekstremt lite å rutte med i.o.m at jeg ble syk i ung alder, og ikke rakk å jobbe opp nok penger.

Du går jo av attføringa da, og da kan du ta deg vanlig jobb... tror det er 8 uker du må være ansatt for å få sykepenger...

Men det er viktig å melde fra til aetat om at du vil av, så du ikke mottar løn og trygd samtidig, for om det blir oppdaget så kan du miste retten til å motta trygd i fremtiden....

Spør på aetat om Attføring i påvente av arbeid, det kan du få opptil et år, da får du attføring til du finner deg en jobb...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...