Gå til innhold

Aerobic


Soria

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjort mitt første forsøk på aerobic. Morsomt, men fy så vanskelig å koordinere armer og ben :-)

Når jeg etterhvert har lært meg dette skikkelig blir det 50 minutters trening. Hva slags resultater kan jeg vente meg av dette? Bør jeg trene daglig? Og hvor lenge må jeg vente før jeg ser noen resultater?

Noen tips på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aerobic er først og fremst kondisjonstrening, og noen timer har også litt lett mage/rygg-trening på slutten av timen. Du kan vente deg bedre kondis og muligens noe vektreduksjon hvis du trener mye. Bedre kondis får man umiddelbart, du har dermed allerede fått effekt av treningen. Du _kan_ trene aerobic daglig, men de fleste har godt av minst en hviledag i ny og ne. Men siden du er helt fersk holder det i massevis med to eller tre ganger i uken. Etter en måneds tid kan du legge til en dag til, osv. Kjenn etter.

Hvis man vil påvirke kroppsfasongen med trening er det styrketrening som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aerobic er først og fremst kondisjonstrening, og noen timer har også litt lett mage/rygg-trening på slutten av timen. Du kan vente deg bedre kondis og muligens noe vektreduksjon hvis du trener mye. Bedre kondis får man umiddelbart, du har dermed allerede fått effekt av treningen. Du _kan_ trene aerobic daglig, men de fleste har godt av minst en hviledag i ny og ne. Men siden du er helt fersk holder det i massevis med to eller tre ganger i uken. Etter en måneds tid kan du legge til en dag til, osv. Kjenn etter.

Hvis man vil påvirke kroppsfasongen med trening er det styrketrening som gjelder.

Takk for svaret. Blir det lettere å begynne å trene styrke etter en tid med aerobic?

Her begynner jeg altså helt på bunnen fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Blir det lettere å begynne å trene styrke etter en tid med aerobic?

Her begynner jeg altså helt på bunnen fysisk.

Nei, du kan like gjerne begynne med en gang. Styrketrening har ikke noe med kondis å gjøre, så noen særlig forskjell blir det ikke om du venter.

Men det kan være lurt å ikke begynne for hardt, så hvis det føles bra med kun aerobic en stund i starten, så gjør du det.

Du kan f.eks starte forsiktig med stryke i timer á la Stram Opp eller Styrke i sal. (Det er på SATS, andre steder heter det noe annet, men det er stort sett samme innhold.)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan like gjerne begynne med en gang. Styrketrening har ikke noe med kondis å gjøre, så noen særlig forskjell blir det ikke om du venter.

Men det kan være lurt å ikke begynne for hardt, så hvis det føles bra med kun aerobic en stund i starten, så gjør du det.

Du kan f.eks starte forsiktig med stryke i timer á la Stram Opp eller Styrke i sal. (Det er på SATS, andre steder heter det noe annet, men det er stort sett samme innhold.)

:)

Ok. Takk for at du tok deg tid til å svare en skikkelig amatør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...