Gjest uten nick i dag Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Ja jeg rører sikkert i et vepsebol nå, men likevel: Vi som skal adoptere fra Kina er vanligvis blant de heldigste når det gjelder henting. Det tar vanligvis ca. 6 uker fra tildeling til henting, i motsetning til andre land, der det kan ta maaange måneder. Se på India feks, der må man vente usikre 5-8 måneder etter tildeling, før henting! Så med ett må man vente litt ekstra før man får hente barn fra Kina. Selv om situasjonen er usikker nå, vil det neppe dreie seg om mer enn et par måneders utsettelse. Fortsatt er vi HELDIGE i forhold til andre land da!!! Synes bare det er viktig å ha dette perspektivet for øyet. Hilsen en som også venter barn fra Kina (etter å ha ventet to år i et annet land). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103728-litt-mye-sutring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
koreamamma1365380166 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Helt enig i at det er viktig å ha litt perspektiv. I det lange løpet vil nok ikke den ekstra ventinga bety all verden heller. Likevel er det et faktum at når man venter på å hente hjem barnet sitt er bare en uke lenere enn man trodde for en evighet å regne. Forstår så inderlig godt sutringa og klaginga. Hadde jeg vært i samme situasjon ville jeg vært snett verre, tror jeg. Man venter faktisk på å få hente hjem barnet sitt, lengselen er ubeskrivelig og ekstra dager og uker som år. Men, som du sier bør vi ha perspektiv, men det er ikke så lett når det gjelder lengsel! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103728-litt-mye-sutring/#findComment-598353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Heldig og heldig, fru Blom! ;-) Dere har jo en fryktelig lang ventetid på tildeling da. Er det ikke 14 mndr. ca. for tiden? Fjorten mndr. + 6 uker _er_ lenge nok det, og jeg skjønner godt utålmodigheten og frustrasjonene når ukene løper på.... Å likevel ha perspektiv på ting er greit i alle sammenhenger det, der er vi enige ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103728-litt-mye-sutring/#findComment-598539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg ser det slik: Når man velger et adopsjonsland, blir man fort innforstått med hvordan ting i fungerer for dette landet. F.eks: I noen land vet man det er usikkert hvor lang tid ting tar, I andre land er det "fast" ventetid, I noen land får man raskt tildeling og må vente lenge på henting, I noen land må man vente lenge på tildeling og får hente fort. Man vet hva man kan vente seg og innstiller seg etter det. Når det da skjer endringer som forandrer ting f.eks ventetid fra tildeling til henting får det ganske stor betydning for de som blir berørt. Og i allfall når dette skjer etter tildeling slik det ble for noen som har fått tildeling fra Kina. Jeg selv skal adoptere fra Kina, og får kanskje tildeling i løpet av sommeren, men jeg vet nå at SARS herjer og at det kan medføre forsinkelser, Jeg har mulighet til å følge med på utviklingen av Sars og kan derfor forberede meg på det som måtte komme. Men vil likevel bli skuffet dersom SARS skaper vanskeligheter. MEn jeg er tross alt forberedt på at det kan skape vanskeligheter. For de som skulle hente barn i mai, kom den nye situsjonen som et sjokk, og jeg føler virkelig med dem som ikke får reise, og også i forhold til usikkerheten til de som kanskje ikke får reise. Så i en slik situasjon synes jeg det bude være lov å "sutre" litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103728-litt-mye-sutring/#findComment-598687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg ser det slik: Når man velger et adopsjonsland, blir man fort innforstått med hvordan ting i fungerer for dette landet. F.eks: I noen land vet man det er usikkert hvor lang tid ting tar, I andre land er det "fast" ventetid, I noen land får man raskt tildeling og må vente lenge på henting, I noen land må man vente lenge på tildeling og får hente fort. Man vet hva man kan vente seg og innstiller seg etter det. Når det da skjer endringer som forandrer ting f.eks ventetid fra tildeling til henting får det ganske stor betydning for de som blir berørt. Og i allfall når dette skjer etter tildeling slik det ble for noen som har fått tildeling fra Kina. Jeg selv skal adoptere fra Kina, og får kanskje tildeling i løpet av sommeren, men jeg vet nå at SARS herjer og at det kan medføre forsinkelser, Jeg har mulighet til å følge med på utviklingen av Sars og kan derfor forberede meg på det som måtte komme. Men vil likevel bli skuffet dersom SARS skaper vanskeligheter. MEn jeg er tross alt forberedt på at det kan skape vanskeligheter. For de som skulle hente barn i mai, kom den nye situsjonen som et sjokk, og jeg føler virkelig med dem som ikke får reise, og også i forhold til usikkerheten til de som kanskje ikke får reise. Så i en slik situasjon synes jeg det bude være lov å "sutre" litt. Helt enig med deg. Vi har ikke valgt Kina, men Korea. Tenker likevel på de som venter på å få reise til Kina. Vi skal reise til Korea om ca 5 uker regner vi med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103728-litt-mye-sutring/#findComment-598695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg ser det slik: Når man velger et adopsjonsland, blir man fort innforstått med hvordan ting i fungerer for dette landet. F.eks: I noen land vet man det er usikkert hvor lang tid ting tar, I andre land er det "fast" ventetid, I noen land får man raskt tildeling og må vente lenge på henting, I noen land må man vente lenge på tildeling og får hente fort. Man vet hva man kan vente seg og innstiller seg etter det. Når det da skjer endringer som forandrer ting f.eks ventetid fra tildeling til henting får det ganske stor betydning for de som blir berørt. Og i allfall når dette skjer etter tildeling slik det ble for noen som har fått tildeling fra Kina. Jeg selv skal adoptere fra Kina, og får kanskje tildeling i løpet av sommeren, men jeg vet nå at SARS herjer og at det kan medføre forsinkelser, Jeg har mulighet til å følge med på utviklingen av Sars og kan derfor forberede meg på det som måtte komme. Men vil likevel bli skuffet dersom SARS skaper vanskeligheter. MEn jeg er tross alt forberedt på at det kan skape vanskeligheter. For de som skulle hente barn i mai, kom den nye situsjonen som et sjokk, og jeg føler virkelig med dem som ikke får reise, og også i forhold til usikkerheten til de som kanskje ikke får reise. Så i en slik situasjon synes jeg det bude være lov å "sutre" litt. Meget kloke ord fra deg, brilleslangen! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103728-litt-mye-sutring/#findComment-598730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg ser det slik: Når man velger et adopsjonsland, blir man fort innforstått med hvordan ting i fungerer for dette landet. F.eks: I noen land vet man det er usikkert hvor lang tid ting tar, I andre land er det "fast" ventetid, I noen land får man raskt tildeling og må vente lenge på henting, I noen land må man vente lenge på tildeling og får hente fort. Man vet hva man kan vente seg og innstiller seg etter det. Når det da skjer endringer som forandrer ting f.eks ventetid fra tildeling til henting får det ganske stor betydning for de som blir berørt. Og i allfall når dette skjer etter tildeling slik det ble for noen som har fått tildeling fra Kina. Jeg selv skal adoptere fra Kina, og får kanskje tildeling i løpet av sommeren, men jeg vet nå at SARS herjer og at det kan medføre forsinkelser, Jeg har mulighet til å følge med på utviklingen av Sars og kan derfor forberede meg på det som måtte komme. Men vil likevel bli skuffet dersom SARS skaper vanskeligheter. MEn jeg er tross alt forberedt på at det kan skape vanskeligheter. For de som skulle hente barn i mai, kom den nye situsjonen som et sjokk, og jeg føler virkelig med dem som ikke får reise, og også i forhold til usikkerheten til de som kanskje ikke får reise. Så i en slik situasjon synes jeg det bude være lov å "sutre" litt. Ditto! Kjempe godt formulert, som og lese meg selv tenke. God natt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103728-litt-mye-sutring/#findComment-599085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.