Gå til innhold

Trenger noen råd

Anbefalte innlegg

Angela1365380318

Heisann!

Jeg er mye barnevakt og passer to nydelige barn som er adobtert de er brune i huden.

Nå begynner de å bli spåass store at de intreserer seg for dette med adobsjonen, særlig minstejenta på 3. (blir 4 i år)

De vet begge to at de komer fra et annet land og moren har fortalt de litt om det.

Hun har også fortalt meg den fine historien om da de ble hentet.

Her er i hværtfall saken, som barn flest så pleier disse også å samenligne ting for å få det til å bli logisk oppe i de små hodene.

Og jeg lar de holde på feks "viss du spise opp maten din så blir du like stor og sterk som pappa en dag" noen synest det høres litt rart ut, for han er jo ikke deres biologiske far, men han er en de ser opp til. Sefølgelig sier jeg ikke at hun har sin fars øyne og mors nese osv, men jeg synest det må være lov for de og andre å samenligne de med familie og venner.

Hva synest dere og hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103774-trenger-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Jeg skjønner ikke... Hvorfor er det rart? Hvorfor skulle man ikke si slike ting til unger som er adoptert?

Merkelig at noen skulle reagere på det.

Fordi de ikke er biologiske barn av disseforeldrene og dermed ikke har samme genetiske grunlag kansje? Ikke vet jeg?

Men jeg ser hvor viktig samenligning er for disse to barna, moren sier det også, dersom de spør om noe vanskelig så er det bar å samneligne det med noe lettere.

Så du reagerer heller ikke på det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103774-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-598543
Del på andre sider

Fordi de ikke er biologiske barn av disseforeldrene og dermed ikke har samme genetiske grunlag kansje? Ikke vet jeg?

Men jeg ser hvor viktig samenligning er for disse to barna, moren sier det også, dersom de spør om noe vanskelig så er det bar å samneligne det med noe lettere.

Jeg skjønner ikke hva det har med å gjøre at det ikke er deres biologiske far, jeg. Pappa'n er en voksen mann som er stor og sterk i deres øyne. Om de spiser opp maten sin blir de store og sterke de også.

Jeg har da hørt det 100 ganger i løpet av min barndom jeg også, men har ikke trodd at jeg skulle gå rundt å ligne på pappa siden han er min biologiske far.

Nei, det syns jeg er helt tullete å reagere på. Skjønner ikke at folk kan komme på slike tanker en gang, jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103774-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-598551
Del på andre sider

Dte er ikke sånn at et menneske er et rent produkt/kopi av sine biologiske foreldre. Vi blir formet av mennesker nær oss og kultur vi vokser opp i! Så da går det jo an å likne andre mennesker uten at de er født av dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103774-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-599809
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...